Hallo beste mensen,
Onlangs heb ik een Volvo 440 uit '93 gekocht.
Nu ben ik er achter gekomen dat mijn linker dimlicht, achteruitrijlichten en dashboard verlichting niet werken.
Na enig rondneuzen kwam ik erachter dat er een zekering kapot was welke volgens mij verantwoordelijk is voor het dimlicht en de achteruitrijlichten, maar van het dashboard ben ik niet zeker.
Ik heb er helaas geen boekje bij gekregen en heb zaterdag pas tijd om langs de winkels te gaan voor een zekering.
Maar nieuwschierig en lichtelijk angstig dat ik ben zou ik graag willen weten of iemand wat meer licht op de zaak voor mij zou kunnen werpen?
Bij voorbaat dank.
Zekeringen
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Als je zegt linkerlicht ipv beide lichten is mijn eerste ingave is het niet het lampje zelf? Maar als je al de peertjes en de zekeringen hebt gecheckt en je ziet dat er eentje doorgebrand is, gewoon vervangen. Mocht hij direct weer doorbranden [ik neem tenminste aan dat je onderliggende vraag is of er meer aan de hand kan zijn?] kijken we wel verder 

De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- Starter
Bedankt voor je reactie 
Het is enkel het linker dimlicht, lampje is verder gewoon goed.
Eigenlijk vroeg ik mij af of alle drie genoemde gebreken aan 1 zekering zouden kunnen liggen.
Er zat een 7.5 (ampere?) zekering in, thuis heb ik nog wel zekeringen van 10, zou het uitmaken als ik deze zou proberen?
Nog een vraag, is het mogelijk ergens een handleiding te downloaden voor de 440 in pdf formaat o.i.d.?
Een hoop vragen, maar het is mijn eerste auto en aangezien ik er geen boekje bij heb moet ik al mijn info via het internet vergaren

Het is enkel het linker dimlicht, lampje is verder gewoon goed.
Eigenlijk vroeg ik mij af of alle drie genoemde gebreken aan 1 zekering zouden kunnen liggen.
Er zat een 7.5 (ampere?) zekering in, thuis heb ik nog wel zekeringen van 10, zou het uitmaken als ik deze zou proberen?
Nog een vraag, is het mogelijk ergens een handleiding te downloaden voor de 440 in pdf formaat o.i.d.?
Een hoop vragen, maar het is mijn eerste auto en aangezien ik er geen boekje bij heb moet ik al mijn info via het internet vergaren

-
- 3rd Gear member
Dashboard verlichting is vaak een kwestie van lampjes vervangen.
Maar het kan natuurlijk ook een zekering zijn.
Maar het kan natuurlijk ook een zekering zijn.
-
- Starter
Ok ik ben er achter, vriend van me had toevallig nog wat zekeringen liggen en na een zekering en een lampje vervangen te hebben werkt het weer naar behoren.
Maarrrr!
Nu doen mijn achteruitrij lichten het ook niet, maar hier snap ik echt niet hoe dat kan, alle zekeringen zijn heel en de lampjes zijn ook niet kapot, iemand misschien een idee?
Maarrrr!
Nu doen mijn achteruitrij lichten het ook niet, maar hier snap ik echt niet hoe dat kan, alle zekeringen zijn heel en de lampjes zijn ook niet kapot, iemand misschien een idee?
- Minimaniac
- 2nd Gear member
Is de schakelaar van de achteruit versnelling misschien kapot?
Of zitten de draadjes los bij de schakelaar?
Of zitten de draadjes los bij de schakelaar?
- stefmen
- 3rd Gear member
Achteruitrij kabel kun je vinden door onder je auto in te gaan liggen. Op een ander forum staat een foto van deze kabel: http://www.volvo440.nl/CMS/viewtopic.php?f=9&t=526
Hij zit vast aan de versnellingsbak. Je kunt eens kijken of het hier misschien aan ligt.
Hij zit vast aan de versnellingsbak. Je kunt eens kijken of het hier misschien aan ligt.
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000