Radio FM in België

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Barlin
2nd Gear member

Heeft een van jullie wellicht ervaring met FM Radio in België. Mijn HU850 kan in België (Antwerpen) geen enkel radiostation vinden. Iemand een suggestie?
Groet Bart.
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
wolff
1st Gear member

Woonachtig in de grensstreek rijden wij vaak in België; nog nooit van een dergelijk probleem gehoord.
Wellicht een open deur; maar is de FM ontvangst in NL wel in orde? Ook mogelijk dat er een PTY filter ingeschakeld is; of dat je ipv frequentie zoeken de radio naar de voorgeprogrameerde zenders laat zoeken?
Barlin
2nd Gear member

Hmm van een PTY filter heb ik nog nooit gehoord. Ik ben alle menu's al een keer doorgelopen maar helemaal geen ontvangst. Iemand nog een idee?
Groet Bart.
FrankM
4th Gear member

Tuurlijk. Om in Belgie radio te ontvangen moet je Belgische Kijk en Luistergeld betalen he. En als je dat niet gedaan hebt, dan werkt de radio niet. Is een technisch zeer hoogstaand systeem, zeker daar waar het gaat om precies jouw radio te vertellen dat 'ie niet moet werken. Vooral omdat de radio zal wel moet doen als je een KL betalende Belg als passagier aan boord hebt....
► Laat Spoiler zien
Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
Barlin
2nd Gear member

Ha ha ha. Dat is een goeie. Vandaag toch weer even de menu's doorgelopen en inderdaad stond PTY aan. Wat is dat eigenlijk voor optie en wat doet die??
Groet Bart.
Rogier64
5th Gear member

PTY is Programme TYpe, een verzameling radiostations ingedeeld naar type programmering. Bijvoorbeeld klassiek, pop, rock, informatie, etc. Kan me bijna niet voorstellen dat ingeschakeld PTY systeem zorgt dat je geen radiostations in Belgie ontvangt. Maar kwestie van proberen lijkt me.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
FrankM
4th Gear member

Het kan wel hoor. PTY is inderdaad het Programma TYpe dat met het RDS signaal wordt meegestuurd. Dat op zich zal de ontvangst niet verhinderen, maar je kunt de radio zo instellen dat je alleen zenders van een bepaald type wilt zoeken.
Als er dan geen enkele zender van dat type is (en dat kan zo maar met een PTY als AFFAIRS), dan vindt de radio op de automatische stand dus niets. Ik ben benieuwd wat er uit de handmatige gang naar 89,0 komt...

Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
Barlin
2nd Gear member

Kom net terug uit Belgie en ga pas volgende week weer. Ga het nogmaals proberen en hou jullie op de hoogte. Ik ga ook eens het handboekje er op na slaan.
Groet Bart.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”