hallo v70 kompanen,
is het verstandig om na 100.000 km nog een lpg g3 installatie in te bouwen. Ik heb nl. een v70 2,4T van eind 2002 (model 2003) en vraag mij af of de mogelijkheden van inbouw beperkt zijn door de aanwezigheid van een turbo? Ik rij ongeveer 20.000 km per jaar.
V70 2,4T LPG G3
- lucardie lpg
- 2nd Gear member
Compleet G3 Landi systeem ( Eurogas) met 76 ltr tank netjes onder de
vloerplaat , incl. Flashlube: 2460 incl. btw
vloerplaat , incl. Flashlube: 2460 incl. btw
V70 freak
- C 30 T5
- 4th Gear member
We hadden het over goed inbouwen, kost wat maar dan heb je ook wat.
De ervaring die ik met Mesman heb is ronduit goed, denk rond de 50 installaties door de jaren heen waarvan een stuk of 10 met turbo en eigenlijk geen problemen ermee. Ook in de tijd dat de pompen met einige regelmaat stuk gingen was de garantie afwikkeling ervan geen probleem.
En 100.000 km op benzine voor een V70 is geen probleem zou zelf als de tandriem vv dient te worden ook even de kleppen laten controleren op speling, als dit mogelijk is dacht bij 150.000 km
Suc6
De ervaring die ik met Mesman heb is ronduit goed, denk rond de 50 installaties door de jaren heen waarvan een stuk of 10 met turbo en eigenlijk geen problemen ermee. Ook in de tijd dat de pompen met einige regelmaat stuk gingen was de garantie afwikkeling ervan geen probleem.
En 100.000 km op benzine voor een V70 is geen probleem zou zelf als de tandriem vv dient te worden ook even de kleppen laten controleren op speling, als dit mogelijk is dacht bij 150.000 km
Suc6
- lucardie lpg
- 2nd Gear member
Is Eurogas niet goed dan? geen pomp nodig en niet of nauwelijks problemen
V70 freak
-
- 7th Gear member
Vertel er dan ook bij wat klepspeling controleren kost?
De kosten van het eventuele kleppen stellen nadien.
Dan zit je al dik over de 1000 euro heen.
- lucardie lpg
- 2nd Gear member
Ik bedoel eigenlijk het verschil tussen de soorten/merken gasinstallatie
voor wat betreft eventuele problemen.
voor wat betreft eventuele problemen.
V70 freak
- C 30 T5
- 4th Gear member
Dat kan wel kloppen maar LPG rijdt is nu eenmaal duurder in onderhoud. Je kan ook doorrijden totdat er een klep is verbrand. Bekend geval op het werk dik 275.000 km zonder stellen/of controle hiervan, op verzoek van de klant. Wel een eigen rijder en altijd rustig aan.( Die € 1000 is dan voor de tandriem vv en kleppen kontrole neem ik aan )Ramon&Ramon schreef:Vertel er dan ook bij wat klepspeling controleren kost?
Andere merken ken ik niet zo goed, wij doen bij Mesman alleen Vialle, een andere optie is evt necam, hetzelfde als de bi-fuel af-fabriek alleen wil hier het verdeelblok nogal eens voor onregelmatig draaien ( inhouden ) van de moter zorgen.lucardie lpg schreef:Is Eurogas niet goed dan? geen pomp nodig en niet of nauwelijks problemen
-
- 1st Gear member
-
- 7th Gear member
klepspeling controleren?,misschien te strak?
Wat is dat voor een dealer?Volvo?
Wat is dat voor een dealer?Volvo?
- C 30 T5
- 4th Gear member
S60 T4 ??peja schreef:Rij in een S60T4 van bj 2002. Motor is een B5244T3, loopt stationair iets onregelmatig en start met name na een periode van stilstaan erg slecht. Volgens de dealer ligt dit aan de inbouw van de lpg installatie en kunnen ze hier niets aan veranderen.
Tja.............. nooit te oud om te leren, ik ken alleen een S60 T5
Het moeilijk starten zou te maken kunnen hebben met het doorlekken van de LPG injector(s) deze lekken enkele druppels vloebaar LPG ( verlume vergroting van 250X ) en de auto verzuipt als het ware bij de koude start.Er staat LPG damp in het spruitstuk en de auto start op benzine dus deze krijgt even twee soorten brandstoffen.
Eerst moet het lpg eruit en slaat dan aan op benzine, dit duurt even door door te starten.
-
- 1st Gear member
Dat zal het waarschijnlijk zijn, klinkt aannemelijk. Lekken ze altijd? Ook nieuwe injectoren?Het moeilijk starten zou te maken kunnen hebben met het doorlekken van de LPG injector(s) deze lekken enkele druppels vloebaar LPG ( verlume vergroting van 250X ) en de auto verzuipt als het ware bij de koude start.Er staat LPG damp in het spruitstuk en de auto start op benzine dus deze krijgt even twee soorten brandstoffen.
Eerst moet het lpg eruit en slaat dan aan op benzine, dit duurt even door door te starten.
De auto had 20000 km gelopen toen ik em kocht en had toen het start probleem ook al.klepspeling controleren?,misschien te strak?
- C 30 T5
- 4th Gear member
Laten we het erop houden dat er bij zijn die lekken. Als je nog garantie hebt zou ik even contact op nemen met de dealer die het in heeft laten bouwen en dan zelf contact met Mesman opnemen met de klacht moeilijk starten.
Hoelang zit het erin ?
Hoelang zit het erin ?
-
- 1st Gear member
Ik weet niet of er nog garantie op de lpg inbouw zit.Laten we het erop houden dat er bij zijn die lekken. Als je nog garantie hebt zou ik even contact op nemen met de dealer die het in heeft laten bouwen en dan zelf contact met Mesman opnemen met de klacht moeilijk starten.
Geen fabrieksgarantie op de auto in ieder geval.
Heb de auto nu in onderhoud bij een volvo dealer maar heb de auto uit de handel en zonder garantie gekocht.
Inbouw lpg bij 1000 km. De auto heeft nu 90000 km op de teller staan.Hoelang zit het erin ?
-
- 7th Gear member
dat nalekken kun je zelf ook controleren toch?
- lucardie lpg
- 2nd Gear member
Mooie foto's , maar wel een kleine tank , met dat gat in het midden
bij mijn auto zit een 76 ltr tank , dicht in het midden en pomploos.
Doorlekken van de injectoren veroorzaakt het slecht starten
en kan als volgt worden gecontroleerd:
auto op gas starten , afzetten , injectoren uit het houdertje nemen
en kijken welke er lekt dat is te zien of zeepsop gebruiken)
alle 5 vervangen kan ook , maar is duur
1 injector kost ongeveer 120 Euri
V70 freak
- TTT242
- 2nd Gear member
Heb in augustus een V70 2004 T5 gekocht en m'n Lpi installatie overgezet van de V70 classic 2.5T. Deze keer wel flashlube erop voor de klepsmering en klepspeling controleren en kleppen stellen heb ik al ingecalculeerd. Neem een goede gasboer met verstand van zaken. In B heb je Limburgse LPG technieken en in NL Mesman. Met of zonder Lpginstallatie moet de auto perfect kunnen lopen. Als ie dat niet doet dan mankeert er ergens iets. Ik denk dat je met die S60 2.4T eens best de klepspeling laat controleren of bij de lpg boer eens controleert of de LPI injectors niet lekken. Als ie een paar dagen stil staat, dan lopen de cilinders vol met gas bij lekkende injectors en dan kan het zijn dat ie moeilijk of niet start en onregelmatig loopt. Staat er flashlube of een andere klepsmering op?
@ Elmar. Bij m'n V70 Classic 2.5T heb ik in 2002 bij 138Dkm LPI Vialle in laten bouwen. Op 350Dkm is ie eruitgegaan en dadelijk overgebouwd in m'n V70N T5. Dus als je je installatie kan overnemen naar je volgende wagen is het heel interessant. Wel opletten; bij de nieuwere motoren vanaf 2000 heeft de motor geen hydraulische klepstoters, maar vaste en moet je een kopsmering erbij zetten en regelmatig de klepspeling laten controleren en eventueel afstellen. Na 200Dkm kan er een koprevisie aankomen, maar dat is allemaal afhankelijk van onderhoud, kopsmering en rijstijl.
@ Elmar. Bij m'n V70 Classic 2.5T heb ik in 2002 bij 138Dkm LPI Vialle in laten bouwen. Op 350Dkm is ie eruitgegaan en dadelijk overgebouwd in m'n V70N T5. Dus als je je installatie kan overnemen naar je volgende wagen is het heel interessant. Wel opletten; bij de nieuwere motoren vanaf 2000 heeft de motor geen hydraulische klepstoters, maar vaste en moet je een kopsmering erbij zetten en regelmatig de klepspeling laten controleren en eventueel afstellen. Na 200Dkm kan er een koprevisie aankomen, maar dat is allemaal afhankelijk van onderhoud, kopsmering en rijstijl.
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI