Wat zijn de aanhaal momenten van de achterwiel naaf,de druk groep, de krukas poelie, motorsteunen.
Volgende week gaat de motor eruit, de koppeling word vervangen,
de krukas kering, de getande riem met loop en spanrollen.
sommige koelbuizen krijgen een grondige inspectie/vervangen, de linker chassis balk een nieuw stuk inlassen, en de naaf linksachter vervangen.
Dan moet die er weer even tegen kunnen, en mijn linker knie niet meer overbelasten.
alvast bedankt voor de info.
gr paul
Afstel gegevens V440 1.7 gl I bj 1989
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 28.09.2007 - 11:08
- Locatie: arnhem
- Contacteer:
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 28.09.2007 - 11:08
- Locatie: arnhem
- Contacteer:
:confused1: is er niemand die mij aan die info kan helpen??
lijkt me toch sterk.
De motor ligt er al naast, maandagavond begin ik met demonteren, en dinsdag met monteren.
dus!! please!!
lijkt me toch sterk.
De motor ligt er al naast, maandagavond begin ik met demonteren, en dinsdag met monteren.
dus!! please!!
- Minimaniac
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 24.06.2007 - 17:38
Voor de drukgroep en de krukas poelie heb ik het juiste motortype nodig om dit voor je op te zoeken.
Bijgaand alvast het aanhaalmoment voor de achterwielnaaf.
Succes.
Bijgaand alvast het aanhaalmoment voor de achterwielnaaf.
Succes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 28.09.2007 - 11:08
- Locatie: arnhem
- Contacteer:
De motorcode is B18E 104
C031712.
De nokkenas kering was de boosdoener van de lekkage en niet de krukas kering.
Heb dus het nokkenas tandwiel, oliepomp tandwiel, looprol, spanrol moeten demonteren om de beplating te kunnen demonteren.
kleppendeksel heb ik ook los gehaald.
graag de aanhaal momenten van die onderdelen.
alvast bedankt voor de moeite
gr paul
C031712.
De nokkenas kering was de boosdoener van de lekkage en niet de krukas kering.
Heb dus het nokkenas tandwiel, oliepomp tandwiel, looprol, spanrol moeten demonteren om de beplating te kunnen demonteren.
kleppendeksel heb ik ook los gehaald.
graag de aanhaal momenten van die onderdelen.
alvast bedankt voor de moeite
gr paul
- Minimaniac
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 24.06.2007 - 17:38
Het was even zoeken, maar als ik het goed heb dan zijn hier alle gegevens waar je om vroeg. Succes ermee.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Minimaniac
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 24.06.2007 - 17:38
Misschien niet echt duidelijk te lezen dus hier even een tabel, ik hoop dat dit wel leesbaar is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 28.09.2007 - 11:08
- Locatie: arnhem
- Contacteer:
Het is te lezen aan deze kant.
hartelijkdank.
hartelijkdank.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 28.09.2007 - 11:08
- Locatie: arnhem
- Contacteer:
http://www.mijnalbum.nl/Album=LFITKUAH
Hier wat foto,s van de dingen die moeten gebeuren en dingen die ik tegen kwam.
Een open gesmolten kabelboom boven tegen de aanzuigbuizen aan in de stralingswarmte van de uitlaat. ( toch maar iets veranderen)
Een niet aangesloten electrische vloeistof pomp ( werk inmiddels weer, nu nog aansluiten.
Een carterventielatie die niet los wil.
een vloeistof buis die met de v.u.t. wil.
Inmiddels is de koppeling kompleet vervangen inclusief doorvoer rubber gaffel
De distributie riem compleet met rollen vervangen
nokkenas kering aan tandwielzijde vervangen
Morgen de vloeistof buis plaatsen (vandaag de verkeerde geleverd gekregen)
En de slangen aanpassen aan het nieuwe systeem.
Hier wat foto,s van de dingen die moeten gebeuren en dingen die ik tegen kwam.
Een open gesmolten kabelboom boven tegen de aanzuigbuizen aan in de stralingswarmte van de uitlaat. ( toch maar iets veranderen)
Een niet aangesloten electrische vloeistof pomp ( werk inmiddels weer, nu nog aansluiten.
Een carterventielatie die niet los wil.
een vloeistof buis die met de v.u.t. wil.
Inmiddels is de koppeling kompleet vervangen inclusief doorvoer rubber gaffel
De distributie riem compleet met rollen vervangen
nokkenas kering aan tandwielzijde vervangen
Morgen de vloeistof buis plaatsen (vandaag de verkeerde geleverd gekregen)
En de slangen aanpassen aan het nieuwe systeem.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 28.09.2007 - 11:08
- Locatie: arnhem
- Contacteer:
Vandaag dus geen buis vervangen, was weer de verkeerde ( voorlopig maar weer de oude terug geplaatst).
De motor hangt er weer en is weer aangesloten, koppeling is een verademing zo soepel die nu gaat.
Front wat aangepast (creabea werk met een lucht zaag) waar door de setting van de grotere radiator nu perfect is.
Wat slangen omgelegd, expansievat gaat nu rechtstreeks naar radiator, Tstuk onder bij de pomp is vervallen , externe koelvloeistof pomp is vervallen ( komt waarschijnlijk niet meer terug ik twijfel nog).
De draden van de handbediening koelventilator moeten nog wel wat anders weg gewerkt worden, maar dat wijst zich straks vanzelf.
Nu eerst het koelsysteem reinigen en daarna afvullen met verse koelvloeistof.
De motor hangt er weer en is weer aangesloten, koppeling is een verademing zo soepel die nu gaat.
Front wat aangepast (creabea werk met een lucht zaag) waar door de setting van de grotere radiator nu perfect is.
Wat slangen omgelegd, expansievat gaat nu rechtstreeks naar radiator, Tstuk onder bij de pomp is vervallen , externe koelvloeistof pomp is vervallen ( komt waarschijnlijk niet meer terug ik twijfel nog).
De draden van de handbediening koelventilator moeten nog wel wat anders weg gewerkt worden, maar dat wijst zich straks vanzelf.
Nu eerst het koelsysteem reinigen en daarna afvullen met verse koelvloeistof.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 28.09.2007 - 11:08
- Locatie: arnhem
- Contacteer:
Ik zal nog ff moeten wachten met het verversen van de koelvloeistof.
De Volvo dealer kan op dit moment niet de juiste koelbuis leveren.
nu moet ik eerst een digifoto van de oude maken en dan kunnen ze die op sturen, want Volvo blijft er bij die hun leveren zou de goede moeten zijn voor mijn b18e.
Probleem is: (oude situatie) pijp van af de pomp gevormd met het blok mee naar achter voor de kachel aansluiting daar zitten op het pijpje voor de warmtewisselaar
slang (bovenzijde pijp) en voor de volgende bocht , pijpje voor de slang naar inlaat verwarming ( bovenzijde pijp).
Volvo levert nu :de goed gevormde pijp met het pijpje voor de warmte wisselaar op de juiste plaats echter in plaats van een pijpje voor de inlaat verwarming op de bovenzijde van de buis zit er nu een aansluiting gelast aan de onder zijde met inwendige draad en 6 cm verder.
de bevestigingsbeugel voor aan de kop heeft ook 1 nok meer als de oude.
Ik zie het er nog van komen dat ik zelf iets ga buigen en lassen, als dit te lang duurd.
Vandaag ook het naafje achter vervangen, en het massa probleem achter verholpen kan die maandag worden afgemeld .
Morgen achter het dachbord middengedeelte nog wat veranderen, dit zit niet naar me zin , komt steeds naar buiten door uitzettende lucht slangen denk ik.
De Volvo dealer kan op dit moment niet de juiste koelbuis leveren.
nu moet ik eerst een digifoto van de oude maken en dan kunnen ze die op sturen, want Volvo blijft er bij die hun leveren zou de goede moeten zijn voor mijn b18e.
Probleem is: (oude situatie) pijp van af de pomp gevormd met het blok mee naar achter voor de kachel aansluiting daar zitten op het pijpje voor de warmtewisselaar
slang (bovenzijde pijp) en voor de volgende bocht , pijpje voor de slang naar inlaat verwarming ( bovenzijde pijp).
Volvo levert nu :de goed gevormde pijp met het pijpje voor de warmte wisselaar op de juiste plaats echter in plaats van een pijpje voor de inlaat verwarming op de bovenzijde van de buis zit er nu een aansluiting gelast aan de onder zijde met inwendige draad en 6 cm verder.
de bevestigingsbeugel voor aan de kop heeft ook 1 nok meer als de oude.
Ik zie het er nog van komen dat ik zelf iets ga buigen en lassen, als dit te lang duurd.
Vandaag ook het naafje achter vervangen, en het massa probleem achter verholpen kan die maandag worden afgemeld .
Morgen achter het dachbord middengedeelte nog wat veranderen, dit zit niet naar me zin , komt steeds naar buiten door uitzettende lucht slangen denk ik.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 28.09.2007 - 11:08
- Locatie: arnhem
- Contacteer:
Inmiddels alweer een verse apk er op ,de 3e alweer.
De eerste bij aanschaf :de voorruit vervangen , staby stang rechts voor, +koplamp rechts totaal kosten 210 euro ( + 75 euro aanschaf kosten voor een volvo 440 apk afgekeurd)
De tweede apk: 4 banden vervangen 50 euro ( vrienden prijs)
De derde apk samen met groot onderhoud: koppeling cpl vervangen aandrijfriem met rollen vervangen en koel buis vervangen kosten 200 euro.
vorig jaar veerschotels achter vervangen ( schotel om lassen) en ander licht systeem ingebouwd, radiator vergroot ( ideaal voor rijden met de caravan).
kort om een prima caravan trekken een gezins auto voor niet al te veel geld maar wel een hele hoop plezier
De eerste bij aanschaf :de voorruit vervangen , staby stang rechts voor, +koplamp rechts totaal kosten 210 euro ( + 75 euro aanschaf kosten voor een volvo 440 apk afgekeurd)
De tweede apk: 4 banden vervangen 50 euro ( vrienden prijs)
De derde apk samen met groot onderhoud: koppeling cpl vervangen aandrijfriem met rollen vervangen en koel buis vervangen kosten 200 euro.
vorig jaar veerschotels achter vervangen ( schotel om lassen) en ander licht systeem ingebouwd, radiator vergroot ( ideaal voor rijden met de caravan).
kort om een prima caravan trekken een gezins auto voor niet al te veel geld maar wel een hele hoop plezier