Pagina 1 van 2

2.0 benzine onder de maat voor V70 ?

Geplaatst: 30.09.2007 - 22:31
door Volvolof
Hallo,

Is er al iemand die met de 2.0 benzine (145pk) gereden heeft ?
Ik denk dat het slecht voor het imago van Volvo is dat een dergelijke motor in de V70 geleverd wordt. Op zich is 145pk niet te weinig, maar 185nm wel.
Om nog een beetje vooruit te komen moet je de motor flink op toeren houden en dat is bij een 4-cilinder natuurlijk veel minder plezierig om te horen dan bij een 5-cilinder. Wat mij betreft een flinke misser dat de 2.4 5-cilinder is vervallen.

Tsja, het zou om het verbruik gaan. Nou geloof ik dat best dat de 2-liter zuiniger is in stadsverkeer, maar als je eens lekker doorrijdt op de snelweg zou het wel eens tegen kunnen vallen als zo'n motor veel toeren moet draaien. Als je nagaat dat op lange afstanden mijn v70 140pk net zoveel verbruikt als zijn voorganger: een golf 1.6 (allebei ca 8 l/100km) dan zou het me niet verbazen als de 2.0 op de snelweg zelfs onzuiniger is dan de 2.4.

Wat je eigenlijk als instap motor voor de v70 zou willen hebben is zoiets als de nieuwe 1.8 TFSI turbo motor van Audi: 160pk, 250nm en lekker zuinig. helaas moeten we het met een gedateerde Focus motor met slechts 185nm koppel doen :-(

Ik ben bang dat steeds meer mensen de v70 gaan zien als een luxe Mondeo en 'm daarvoor toch wel erg duur gaan vinden. Kijk maar eens naar de Saab 9-3 die nooit meer van zijn Vectra imago afkomt.

Kom op Volvo, ook bij de instapper van de V70 moet je het idee hebben dat je met iets bijzonders op pad bent en zorg voor een waardige opvolger voor de 140pk en 170pk 5-cilinders!

Geplaatst: 30.09.2007 - 22:32
door NOS
En om het nog erger te maken: Het koppel van de tweeliter ligt erg hoog in de toeren, daarom kan je niet eventjes inhalen op de snelweg.

Geplaatst: 30.09.2007 - 22:54
door Johan s60
daarnaast 145pk uit een 2Ltr. is ook niet veel, en uit een moderne 2Ltr. zou toch onderhand wel 200Nm moeten komen (ongeblazen)

Enhe een volvo met een ford motor!!! kun je beter een ford met een volvo motor kopen

Geplaatst: 01.10.2007 - 17:14
door C 30 T5
In het verleden zijn er al meerdere kleinere motoren geweest ( geleverd ) in de 850 2.0L en de 900 serie ook met een 2.0L. Beiden auto's leverden geen topprestatie maar je kon er goed mee in het verkeer.

Toen in de S40/V50 serie de 1.6D kwam na de 2.0D waren de meesten hier ook scepties over , maar uiteindelijk rijdt dit ook goed.

Kleinere motoren zijn beter voor het mileulabel ( B of C ), en sommige bedrijven verbinden dit weer aan de eisen die men steldt voor auto van de zaak.

Dus toch meer auto, maar met kleinere motoren erin.

Geplaatst: 02.10.2007 - 09:45
door Johann
Zal wel een kortere versnellingsbak achter zitten om het verlies te compenseren.

Geplaatst: 02.10.2007 - 21:41
door biertje1150
Zeg zitten jullie met z'n allen op de belgische site te kijken want hier in NL is de "kleinste" motor een 5 cyl turbo van 200 pk

Geplaatst: 03.10.2007 - 07:16
door bart simpson
biertje1150 schreef:Zeg zitten jullie met z'n allen op de belgische site te kijken want hier in NL is de "kleinste" motor een 5 cyl turbo van 200 pk
In Nederland is die 2.0 er evenzeer

Geplaatst: 04.10.2007 - 00:41
door C 30 T5
Vanaf week 47 of zoiets. In iedergeval volgend jaar komt het er wel aan.

Net als de 2.0 L flexifeul en de 2.0D bekend van de S40/V50 overgings niet voor de XC

Geplaatst: 04.10.2007 - 18:56
door ACTuning
Heb altijd 145 pk V70 gehad, heb nu nieuwe type V70 2.5T met 200 pk, wil nooit meer terug.
145 pk is teweinig voor de V70

Geplaatst: 05.10.2007 - 23:39
door Thom
BMW monteert in de 5 serie nu ook een 2 liter 4 cilinder...weliswaar met 170pk, en een groen brandstoflabel...maar zo raar is het dus helemaal niet. Bijv. de VW Passat (oké, klasse lager, maar qua formaat/gewicht niet sterk afwijkend) wordt aangeboden met een 1.6 FSI met 115pk :shock: . Resumerend: het is idd geen exceptioneel stuktje techniek, die 2.0, maar gewoon een instapper die de vanafprijs aardig drukt.
Thom

Geplaatst: 06.10.2007 - 08:26
door bart simpson
de vanafprijs was niet direct de insteek, het groene label wel

Geplaatst: 28.10.2007 - 12:44
door edevries
Hi,

ik heb de V70. 2.5 liter met 200 PK, dit is meer dan voldoende kracht.
Ik zou niet graag 20% inleveren omdat het toch best een zware auto is.

Succes,

Eduard

Geplaatst: 10.11.2007 - 22:14
door SurV40mph
Die 2.0 motor van Ford, is volgens mij onder de maat.
Wij hebben hem in de V50, maar ik ben er niet tevreden over. Onze vorige auto, bmw 316 compact 2003 leek meer trekkracht te hebben (zelfde gewicht als V50 maar wel 30 pk minder)

Misser dus.

Edit:
De V70 heeft wel een 6 bak, de v50 een 5 bak. Misschien dat dat de v70 nog een beetje goed doet.

Geplaatst: 11.11.2007 - 00:18
door Johan s60
Een volvo moet minstens een 5 cil. hebben, een 4 cil. (van ford nog wel) in zo'n bak werkt niet maar ja op papier heb je een gunstiger instap prijs. :(

Geplaatst: 11.11.2007 - 08:02
door bart simpson
De best verkochte motor in de V70 is altijd de 140pk geweest, daar komt dan nu een 145pk voor terug.
Instapprijs is hier in het geheel geen issue, de gewenste milieuclassificatie is dat wel, daaraan voldoet de 2.0 4 cilinder goed waar de 2.4 5 cilinder dat niet deed, het is jammer van de roffel maar het is niet anders.

Geplaatst: 12.11.2007 - 11:42
door fransb85
Ik vind het alsnog erg veel geld voor die 2.0. Zou ik eerder wat meer bijleggen voor een echte motor of één met de kop eraf kopen. Staan vaak mooie ex-demo's te koop! Ben benieuwd of volvo van die 3.2 ook een diesel gaat maken. Die d5 is al goddelijk dus d6 kan alleen maar beter worden. Helemaal als er ook een twinturbo komt met een pk of 280. Ach als het toch eens zo simpel was...

Geplaatst: 12.11.2007 - 12:28
door bart simpson
Die kleinst gemotoriseerde V70 kost € 40.500,-- (voor +/- € 3.000,- meer heb je ook al een 2.5T van 200pk) de kleinst gemotoriseerde 5 serie touring kost nog steeds € 50.350,-- (een 3 serie touring vanaf € 40.050,--) , de A6 is er vanaf € 47.340,-- en de MB E 200 Combi vanaf € 55.050,--.
Vergeet even niet dat Volvo met de V70 2.0 een etate neerzet in het prijssegment waar BMW een 3 heeft, Audi de A4 heeft en Mercedes zelfs geen kans ziet om een C klasse te leveren (die kost ongeveer wat een V70 2.5T kost)

Een V70 2.0 is een adekwate auto, ruim en voldoende snel, wil je wat meer kost het je ook wat meer.

Denk ook dat we met zijn allen moeten gaan wennen aan een downsizing van motoren t.b.v. het milieu

Geplaatst: 12.11.2007 - 13:12
door Fulaks
bart simpson schreef:Denk ook dat we met zijn allen moeten gaan wennen aan een downsizing van motoren t.b.v. het milieu
Downsizing, consuminderen : JA ! Maar dan met behoud van vermogen c.q. comfort. Een dijk van een uitdaging voor de ingenieurs en technici. Het staat als een paal boven water dat we dat moeten doen. Maar de Amerikanen zullen daar veel meer last van hebben dan wij. Jammer genoeg hebben ze het nog niet door.

Excuus voor deze off topic opmerking.

Geplaatst: 12.11.2007 - 13:59
door bart simpson
Downsizen betekend vooralsnog steeds grotere en zwaardere auto's, ook in Europa

Geplaatst: 12.11.2007 - 14:06
door Fulaks
bart simpson schreef:Downsizen betekend vooralsnog steeds grotere en zwaardere auto's, ook in Europa
Ik sta dan ook met verbazing te kijken naar de groeiende toevloed van SUV-toestanden op de weg. Nu zelfs Peugeot en Citroën zich hieraan wagen is het hek van de dam. Geen goede ontwikkeling met het oog op Kyoto... (maar da's een andere discussie).