Ik overweeg een hele jonge V70 te kopen. Mijn huidige bevalt prima maar na 1,5 jaar krijg ik altijd weer de kriebels. Was eerst op zoek naar weer een 2.5T omdat dat zo heerlijk rijdt maar twijfel nu toch over D5. Ik rij zo'n 20.000 per jaar dus kan ik zowel voor diesel als benzine kiezen zonder dat dat in de kosten nou echt heel veel uit maakt. Rijplezier vind ik het belangrijkst. De D5 heeft een mega koppel maar de 2.5T heeft koppel al beschikbaar bij 1500 tpm wat ook weer heerlijk is. De D5 (automaat) heeft nu 6-bak en die ik op het oog heb heeft standverwarming dus het nadeel van de koude motor is ook van tafel.
Maandag proefrit, ben benieuwd!
2.5T of D5, Wat zou jij kiezen?
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Tja... ik ben een echte diesel-fan.. Heb je al in beiden gereden? Als je van "lui"rijden houdt denk ik dat de D5 je meer plezier zou doen.
Ik zou altijd voor de D5 gaan
Succes met je keuze
Ik zou altijd voor de D5 gaan

Succes met je keuze
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- v70rhaarlem
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 21.06.2007 - 15:25
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Hmnn, de 2.5T zou ik doen. Gezien je kilometers hoef je het niet te laten. Inderdaad wat minder lui dan de D5(ook een zeer fijne motor trouwens) maar de T, of nog beter de R, zou mijn keuze zijn.
Gr. MaRco
Gr. MaRco
V70R, Flash Green, Acatama, 18"; Pegasus Graphite
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 28.10.2006 - 14:42
- Locatie: amersfoort
- Contacteer:
D5 ken ik, de T niet, maar wat is die diesel toch een geweldige heerlijke motor, ik heb zelf nooit eerder zo'n heerlijke rij-auto gehad (dit is overigens mijn eerste diesel)!
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik zou zeker voor de T gaan. De motorloop is toch altijd veel beter dan van een diesel, en deze motor is nog soepeler dan de diesel. De D5 is best stil, maar tegen de loop van een benzine 5 cilinder kan die toch echt niet op. Ik zou zoals eerder gezegd even twee proefritjes maken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik ga met Ed mee! Ga voor de T en niet voor de D5. Je kunt in beide wagens net zo schakellui rondtoeren (lekker in de 3 over een rotonde e.d.) maar je kunt alleen met de T zo heerlijk ver doortrekken tijdens inhalen of invoegen. Nodig? Nee. Lekker? Ja! Bovendien kan het geluid van de diesel natuurlijk niet tippen aan het geluid van een benzinemotor.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
HAHA, leuk de discussie tussen benzine en diesel
Maar ik ben ook wel benieuwd of je gewoon lekker de diesel neemt
en hem dan gewoon laat tunen om de T de baas te zijn

Maar ik ben ook wel benieuwd of je gewoon lekker de diesel neemt
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
End dan die Tt tunen, en iedere diesel is weer zoek.....Edgar schreef:HAHA, leuk de discussie tussen benzine en diesel![]()
Maar ik ben ook wel benieuwd of je gewoon lekker de diesel neemten hem dan gewoon laat tunen om de T de baas te zijn
geen appels met peren, toch?
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
niks aan toe te voegen, al geloof ik direct dat de T ook prima zal zijn. Maar wel ander soort auto. De D5 is een heerlijke lange afstandwagen, die je uitermate relaxed jezelf laat verplaatsen. Ik geniet nog elke dagwouter van laer schreef:D5 ken ik, de T niet, maar wat is die diesel toch een geweldige heerlijke motor, ik heb zelf nooit eerder zo'n heerlijke rij-auto gehad (dit is overigens mijn eerste diesel)!

Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- MM
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 23:50
- Locatie: Nijmegen
Ha, ha, de reacties zijn net zo verdeeld als ik zelf.
Afgelopen maandag in de D5 gereden. Eigenschappen verschillen niet veel! En over schakellui rijden: heb nu voor het eerst automaat gehad en weet een ding zeker: dat wil ik in ieder geval weer! D5 heeft nu 6-bak en die vind ik 10x fijner dan wat ik me herinner van een proefrit in de vorige generatie D5 toen ik mijn huidige auto kocht. Die schakelde naar mijn idee te snel terug waardoor de D behoorlijk begon te loeien zonder dat je de ''duw'' voelde. Deze D blijft bij gas geven lekker lang in de versnelling hangen waardoor veel prettiger. De brom is wel erg aanwezig. Ik vind de ''sound'' van de D5 wel erg mooi, maar zou iets minder nadrukkelijk aanwezig mogen zijn (sound van de 2.5T is ook mooi, maar die hoor je weer te weining om er van te genieten (wat klonk die 850 toch mooi...)). Ik ga nu richting D5, kleur en bekleding zoals ik wil (de 2.5T heeft lichte bekleding en ik heb liever donker) de D5 kan via eigen dealer (2.5T andere kant van het land) en D5 minder CO2 uitstoot (kijk, dat is nog eens een argument!) D5 ruilt straks vermoedelijk beter in en bovendien heb ik dan echt het gevoel iets anders gekocht te hebben. Enige twijfel blijft: ik rij veel korte stukjes, dat schreeuwt weer om benzine ipv diesel......
Nu maar eens kijken wat de inruilprijs wordt op de D5, ook geen onbelangrijk keuze element!
Afgelopen maandag in de D5 gereden. Eigenschappen verschillen niet veel! En over schakellui rijden: heb nu voor het eerst automaat gehad en weet een ding zeker: dat wil ik in ieder geval weer! D5 heeft nu 6-bak en die vind ik 10x fijner dan wat ik me herinner van een proefrit in de vorige generatie D5 toen ik mijn huidige auto kocht. Die schakelde naar mijn idee te snel terug waardoor de D behoorlijk begon te loeien zonder dat je de ''duw'' voelde. Deze D blijft bij gas geven lekker lang in de versnelling hangen waardoor veel prettiger. De brom is wel erg aanwezig. Ik vind de ''sound'' van de D5 wel erg mooi, maar zou iets minder nadrukkelijk aanwezig mogen zijn (sound van de 2.5T is ook mooi, maar die hoor je weer te weining om er van te genieten (wat klonk die 850 toch mooi...)). Ik ga nu richting D5, kleur en bekleding zoals ik wil (de 2.5T heeft lichte bekleding en ik heb liever donker) de D5 kan via eigen dealer (2.5T andere kant van het land) en D5 minder CO2 uitstoot (kijk, dat is nog eens een argument!) D5 ruilt straks vermoedelijk beter in en bovendien heb ik dan echt het gevoel iets anders gekocht te hebben. Enige twijfel blijft: ik rij veel korte stukjes, dat schreeuwt weer om benzine ipv diesel......
Nu maar eens kijken wat de inruilprijs wordt op de D5, ook geen onbelangrijk keuze element!
Maarten
850 2.5 [1995]
V70 Classic 2.5 [1999]
V70 2.5T AWD [2003]
V70 D5 215pk (Fasttech) Sport- en Seasonline [2007]
850 2.5 [1995]
V70 Classic 2.5 [1999]
V70 2.5T AWD [2003]
V70 D5 215pk (Fasttech) Sport- en Seasonline [2007]
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Tuurlijk!MM schreef:... en D5 minder CO2 uitstoot (kijk, dat is nog eens een argument!)

Met die korte stukjes die jij rijdt is het wel een groot nadeel dat een D5 veel minder vlot op temperatuur komt dan een T. Dat dit voor de motor niet in het voordeel werkt is dan nog tot daar aan toe, maar qua comfort zou het mij nogal gaan storen. Ik ga er van uit dat je wel stoelverwarming zult hebben/nemen, maar het stuur blijft altijd erg lang koud aanvoelen. En aangezien het hier altijd ruim een half jaar koud is als je 's morgens de auto in stapt, zou dat voor mij ook meespelen bij de aankoop...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Klopt, alleen dat standkacheltje is in Nederland niet veel geleverd.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- MM
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 23:50
- Locatie: Nijmegen
Jahoe :occasion9: ! auto die ik op het oog heb heeft zogenaamde season-line en dus standkachel! (anders is het inderdaad lastig met die korte stukjes, komt de auto nooit op temperatuur). Nog een voordeel van de season-line: schuifdak. Oh,oh,oh wat een mooie auto. Maar de onderhandeling is nog niet gekomen tot waar ik wil, de dealer is wat zuining in de afschrijving op deze demo-auto. ''het is immers een heeeel gewilde auto meneer!''
De T wordt fors lager aangeboden maar daar krijg ik ook fors minder inruil.
Hak de knoop nog niet door, kijken of een van beiden met betere prijs komt (of een van beiden ineens verkocht is, dat maakt keuze ook makkelijker
De T wordt fors lager aangeboden maar daar krijg ik ook fors minder inruil.
Hak de knoop nog niet door, kijken of een van beiden met betere prijs komt (of een van beiden ineens verkocht is, dat maakt keuze ook makkelijker

Maarten
850 2.5 [1995]
V70 Classic 2.5 [1999]
V70 2.5T AWD [2003]
V70 D5 215pk (Fasttech) Sport- en Seasonline [2007]
850 2.5 [1995]
V70 Classic 2.5 [1999]
V70 2.5T AWD [2003]
V70 D5 215pk (Fasttech) Sport- en Seasonline [2007]
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Zo'n origineel schuifdak is natuurlijk wel heeeeeeeeeeeel errug mooi... En zeer exclusief, want die kom je weinig tegen. Ik ging voor die demo en dan gewoon dik 10 jaar in blijven rondrijden. Puuuuuuuuur genieten...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race