2.5T of D5, Wat zou jij kiezen?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
MM
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15.08.2006 - 23:50
Locatie: Nijmegen

Ik overweeg een hele jonge V70 te kopen. Mijn huidige bevalt prima maar na 1,5 jaar krijg ik altijd weer de kriebels. Was eerst op zoek naar weer een 2.5T omdat dat zo heerlijk rijdt maar twijfel nu toch over D5. Ik rij zo'n 20.000 per jaar dus kan ik zowel voor diesel als benzine kiezen zonder dat dat in de kosten nou echt heel veel uit maakt. Rijplezier vind ik het belangrijkst. De D5 heeft een mega koppel maar de 2.5T heeft koppel al beschikbaar bij 1500 tpm wat ook weer heerlijk is. De D5 (automaat) heeft nu 6-bak en die ik op het oog heb heeft standverwarming dus het nadeel van de koude motor is ook van tafel.
Maandag proefrit, ben benieuwd!
Maarten
850 2.5 [1995]
V70 Classic 2.5 [1999]
V70 2.5T AWD [2003]
V70 D5 215pk (Fasttech) Sport- en Seasonline [2007]
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

Tja... ik ben een echte diesel-fan.. Heb je al in beiden gereden? Als je van "lui"rijden houdt denk ik dat de D5 je meer plezier zou doen.

Ik zou altijd voor de D5 gaan :D

Succes met je keuze
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
v70rhaarlem
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21.06.2007 - 15:25
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Hmnn, de 2.5T zou ik doen. Gezien je kilometers hoef je het niet te laten. Inderdaad wat minder lui dan de D5(ook een zeer fijne motor trouwens) maar de T, of nog beter de R, zou mijn keuze zijn.

Gr. MaRco
V70R, Flash Green, Acatama, 18"; Pegasus Graphite
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Geheel onbevooroordeeld zeg ik ook D5.

Maar ik zou zeggen: ga met beide zelf rijden en kijk wat jij het lekkerst vind en welke auto jou het best bevalt. (kleur opties e.d.)
stefan740
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 29.09.2007 - 12:18

Ik heb beide gereden en echt je kunt geen verkeerde keuze maken, ik zou denk ik de 2.5T nemen voor het geluid. Ja ik weet de D5 klinkt ook niet slecht :)
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

mocht je veel kortere stukken rijden de T anders beide auto's een half uurtje meenemen en je gevoel volgen!
Gebruikersavatar
wouter van laer
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: 28.10.2006 - 14:42
Locatie: amersfoort
Contacteer:

D5 ken ik, de T niet, maar wat is die diesel toch een geweldige heerlijke motor, ik heb zelf nooit eerder zo'n heerlijke rij-auto gehad (dit is overigens mijn eerste diesel)!
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik zou zeker voor de T gaan. De motorloop is toch altijd veel beter dan van een diesel, en deze motor is nog soepeler dan de diesel. De D5 is best stil, maar tegen de loop van een benzine 5 cilinder kan die toch echt niet op. Ik zou zoals eerder gezegd even twee proefritjes maken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik ga met Ed mee! Ga voor de T en niet voor de D5. Je kunt in beide wagens net zo schakellui rondtoeren (lekker in de 3 over een rotonde e.d.) maar je kunt alleen met de T zo heerlijk ver doortrekken tijdens inhalen of invoegen. Nodig? Nee. Lekker? Ja! Bovendien kan het geluid van de diesel natuurlijk niet tippen aan het geluid van een benzinemotor.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
bardos
3rd Gear member
Berichten: 407
Lid geworden op: 06.02.2007 - 11:15
Locatie: Drenthe

MM schreef: Maandag proefrit, ben benieuwd!

En, heb je al een besluit genomen????
Ik zou voor de T gaan.....
Max
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

HAHA, leuk de discussie tussen benzine en diesel :D

Maar ik ben ook wel benieuwd of je gewoon lekker de diesel neemt :wink: en hem dan gewoon laat tunen om de T de baas te zijn
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
trompetje
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
Locatie: Oostelijk Westfriesland
Contacteer:

Edgar schreef:HAHA, leuk de discussie tussen benzine en diesel :D

Maar ik ben ook wel benieuwd of je gewoon lekker de diesel neemt :wink: en hem dan gewoon laat tunen om de T de baas te zijn
End dan die Tt tunen, en iedere diesel is weer zoek.....

geen appels met peren, toch?
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

:D
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
BlackSapphire
6th Gear member
Berichten: 4157
Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
Locatie: Keistad

wouter van laer schreef:D5 ken ik, de T niet, maar wat is die diesel toch een geweldige heerlijke motor, ik heb zelf nooit eerder zo'n heerlijke rij-auto gehad (dit is overigens mijn eerste diesel)!
niks aan toe te voegen, al geloof ik direct dat de T ook prima zal zijn. Maar wel ander soort auto. De D5 is een heerlijke lange afstandwagen, die je uitermate relaxed jezelf laat verplaatsen. Ik geniet nog elke dag :D
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Gebruikersavatar
MM
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15.08.2006 - 23:50
Locatie: Nijmegen

Ha, ha, de reacties zijn net zo verdeeld als ik zelf.
Afgelopen maandag in de D5 gereden. Eigenschappen verschillen niet veel! En over schakellui rijden: heb nu voor het eerst automaat gehad en weet een ding zeker: dat wil ik in ieder geval weer! D5 heeft nu 6-bak en die vind ik 10x fijner dan wat ik me herinner van een proefrit in de vorige generatie D5 toen ik mijn huidige auto kocht. Die schakelde naar mijn idee te snel terug waardoor de D behoorlijk begon te loeien zonder dat je de ''duw'' voelde. Deze D blijft bij gas geven lekker lang in de versnelling hangen waardoor veel prettiger. De brom is wel erg aanwezig. Ik vind de ''sound'' van de D5 wel erg mooi, maar zou iets minder nadrukkelijk aanwezig mogen zijn (sound van de 2.5T is ook mooi, maar die hoor je weer te weining om er van te genieten (wat klonk die 850 toch mooi...)). Ik ga nu richting D5, kleur en bekleding zoals ik wil (de 2.5T heeft lichte bekleding en ik heb liever donker) de D5 kan via eigen dealer (2.5T andere kant van het land) en D5 minder CO2 uitstoot (kijk, dat is nog eens een argument!) D5 ruilt straks vermoedelijk beter in en bovendien heb ik dan echt het gevoel iets anders gekocht te hebben. Enige twijfel blijft: ik rij veel korte stukjes, dat schreeuwt weer om benzine ipv diesel......
Nu maar eens kijken wat de inruilprijs wordt op de D5, ook geen onbelangrijk keuze element!
Maarten
850 2.5 [1995]
V70 Classic 2.5 [1999]
V70 2.5T AWD [2003]
V70 D5 215pk (Fasttech) Sport- en Seasonline [2007]
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

MM schreef:... en D5 minder CO2 uitstoot (kijk, dat is nog eens een argument!)
Tuurlijk! :P

Met die korte stukjes die jij rijdt is het wel een groot nadeel dat een D5 veel minder vlot op temperatuur komt dan een T. Dat dit voor de motor niet in het voordeel werkt is dan nog tot daar aan toe, maar qua comfort zou het mij nogal gaan storen. Ik ga er van uit dat je wel stoelverwarming zult hebben/nemen, maar het stuur blijft altijd erg lang koud aanvoelen. En aangezien het hier altijd ruim een half jaar koud is als je 's morgens de auto in stapt, zou dat voor mij ook meespelen bij de aankoop...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Oceanracer,
Maar als je D5 een standkacheltje heeft is dat probleem ook weer opgelost. :)
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Klopt, alleen dat standkacheltje is in Nederland niet veel geleverd.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
MM
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15.08.2006 - 23:50
Locatie: Nijmegen

Jahoe :occasion9: ! auto die ik op het oog heb heeft zogenaamde season-line en dus standkachel! (anders is het inderdaad lastig met die korte stukjes, komt de auto nooit op temperatuur). Nog een voordeel van de season-line: schuifdak. Oh,oh,oh wat een mooie auto. Maar de onderhandeling is nog niet gekomen tot waar ik wil, de dealer is wat zuining in de afschrijving op deze demo-auto. ''het is immers een heeeel gewilde auto meneer!''
De T wordt fors lager aangeboden maar daar krijg ik ook fors minder inruil.
Hak de knoop nog niet door, kijken of een van beiden met betere prijs komt (of een van beiden ineens verkocht is, dat maakt keuze ook makkelijker :P
Maarten
850 2.5 [1995]
V70 Classic 2.5 [1999]
V70 2.5T AWD [2003]
V70 D5 215pk (Fasttech) Sport- en Seasonline [2007]
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Zo'n origineel schuifdak is natuurlijk wel heeeeeeeeeeeel errug mooi... En zeer exclusief, want die kom je weinig tegen. Ik ging voor die demo en dan gewoon dik 10 jaar in blijven rondrijden. Puuuuuuuuur genieten...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”