Ik heb weer een vraagje: sinds enige tijd brandt bij mij het oliepeil-lampje. Het lampje brandt niet continu, en ook niet elke rit. Soms wil remmen of juist optrekken het lampje doen doven, soms doet dit het juist doen laten branden. Ik heb er iig nog geen regelmaat in kunnen ontdekken.
Sinds dat ik dit heb gemerkt heb ik de olie en het oliefilter ververst (dit was minimaal 25000 km geleden), ik heb de koelvloeistof ververst (wist niet wat er in zat en zat waarschijnlijk al enige tijd onder minimum), ik heb de rem- en stuurbekrachtigingsvloeistof bijgevuld met dot4 (niet echt onder minimum maar er mocht wat bij en ik had liggen) dus alle vloeistoffen zouden op peil moeten zijn. Ook heb ik ná het olie verversen het peil gecheckt en er wat olie bijgegooid (corrigerend voor dat er wat in de motor achterblijft danwel niet direct ingezogen wordt ofzo) dus het is niet dat ik er te weinig of juist te veel heb ingegooid na het verversen.
Behalve dat de sensor kapot zou kunnen zijn, wat zou er mis met de wagen kunnen wezen waardoor het olielampje gaat branden?