ACC interieur sensor 760 automatic turbo intercooler

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
dico
Starter

Goeden avond,

Ik zit met een vraag/probleem. Ik heb een 760 automatic turbo intercooler bouwjaar 1985. De automatic climate control werkt niet naar behoren. Alles functioneerd wel, maar de referentie waarde voor het interieur laat het blijkbaar afweten. Bij kortgesloten weerstand interieursensor werkt de regeling met het duimwiel wel, maar uiteraard wordt de temperatuur niet automatisch constand gehouden. Als de weerstand los is (oneindig hoog zeg maar) dan verwarmt het systeem alleen maar. Als ik de weerstand meet dan schommeld dat bij een omgevingstemperatuur van circa 18 graden ronde de 80 ohm. Als ik een potmeter aansluit ipv de originele weerstand dan werkt het systeem goed, maar bij een waarde van circa 15 ohm. Wellicht is er een elektrisch schema beschikbaar waar ik wat meer info uit kan halen? alvast bedankt voor de reactie.
Henk 760 Hausser
3rd Gear member

Hé hallo
Je hebt een ACC
Uit m,n boek haal ik het volgende :
Voeler voor de binneluchttemp. controleren: ( deze zit bij het bedienings paneel )
Controleer of de voeler stroom doorlaat.( alleen als het 18C° of hoger is ) Als dit niet het geval is,moet de voeler worden vervangen
( zit de (lucht)slang vast aan de voeler? )
Voeler voor de buitenluchttemperatuur controleren:
Weerstand met Ohmmeter controleren
Het opmeten moet bij kamertempratuur (circa 20-23C°) gebeuren en het cotact mag niet aanstaan.De weerstand moet 35-40Ohm zijn.
Als de weerstand belangrijk hoger ( circa 65-100 Ohm.)is,is de voeler stuk en moet deze vervangen worden
N.B ! Hoe hoger de temperatuur in de omgeving is,des te lager wordt de weerstand in de voeler.
Misschien heb je hier wat aan.?
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”