problemen ECC V70 bifuel uit 2002

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gideon_XC90
5th Gear member
Berichten: 2081
Lid geworden op: 22.11.2006 - 13:40
Locatie: Berghem

De laatste tijd valt mij steeds vaker op dat de airco duidelijk hoorbaar aanslaat/afslaat met een hoog geluid, kan dit duiden op een niet 100% meer gevulde airco installatie?
Daarnaast geconstateerd dat wanneer de temperatuur bijrijderskant kouder wordt ingesteld dan de bestuurderszijde de temperatuur uit de luchtroosters aan de bestuurderszijde toch kouder is dan de temperatuur bijrijderskant, hoe kan dit?
Nu het wat kouder begint te worden, en de verwarming 's-ochtends de auto moet opwarmen van +10 graden naar 20 graden, gaat de blower niet voluit aan totdat de temperatuur bereikt wordt, maar dat heel gedoseerd (lees lang) nodig is om de temperatuur te bereiken, is dit normaal?
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002

Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011

XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

1. Ik denk dat je het geluid wat duidelijker moet omschrijven. Wat bedoel je met een hoog geluid? En hoor je het alleen bij het in- en uitschakelen of juist wanneer de compressor draait?
2. Het komt nogal eens voor dat na verloop van jaren de kleppen van je ECC een eigen leventje zijn gaan leiden. Even laten resetten of kalibreren bij de dealer lost dit probleempje weer op.
3. Als de blower gelijk voluit zou gaan blazen, terwijl de kachelradiateur nog geen warmte afgeeft, wordt je daar niet vrolijk van. Dus pas wanneer er voldoende warmte aanwezig is, zal de ventilatorsnelheid worden opgevoerd. Bij een ralatief klein temperatuurverschil zou het kunenn zijn dat de ingestelde temperatuur eerder is bereikt voordat de blower harder gaat draaien. Om voldoende te kunnen koelen is vaak een hogere draaisnelheid van de ventilator nodig dan voor voldoende verwarming.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Is de ventilator niet vervuild? Kleine roostertje in het ECC paneel.
Waardoor deze onjuiste gegevens verstuurt!?
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”