Pagina 1 van 1

problemen ECC V70 bifuel uit 2002

Geplaatst: 08.10.2007 - 09:46
door Gideon_XC90
De laatste tijd valt mij steeds vaker op dat de airco duidelijk hoorbaar aanslaat/afslaat met een hoog geluid, kan dit duiden op een niet 100% meer gevulde airco installatie?
Daarnaast geconstateerd dat wanneer de temperatuur bijrijderskant kouder wordt ingesteld dan de bestuurderszijde de temperatuur uit de luchtroosters aan de bestuurderszijde toch kouder is dan de temperatuur bijrijderskant, hoe kan dit?
Nu het wat kouder begint te worden, en de verwarming 's-ochtends de auto moet opwarmen van +10 graden naar 20 graden, gaat de blower niet voluit aan totdat de temperatuur bereikt wordt, maar dat heel gedoseerd (lees lang) nodig is om de temperatuur te bereiken, is dit normaal?

Geplaatst: 09.10.2007 - 23:09
door Oceanracer
1. Ik denk dat je het geluid wat duidelijker moet omschrijven. Wat bedoel je met een hoog geluid? En hoor je het alleen bij het in- en uitschakelen of juist wanneer de compressor draait?
2. Het komt nogal eens voor dat na verloop van jaren de kleppen van je ECC een eigen leventje zijn gaan leiden. Even laten resetten of kalibreren bij de dealer lost dit probleempje weer op.
3. Als de blower gelijk voluit zou gaan blazen, terwijl de kachelradiateur nog geen warmte afgeeft, wordt je daar niet vrolijk van. Dus pas wanneer er voldoende warmte aanwezig is, zal de ventilatorsnelheid worden opgevoerd. Bij een ralatief klein temperatuurverschil zou het kunenn zijn dat de ingestelde temperatuur eerder is bereikt voordat de blower harder gaat draaien. Om voldoende te kunnen koelen is vaak een hogere draaisnelheid van de ventilator nodig dan voor voldoende verwarming.

Geplaatst: 10.10.2007 - 19:43
door Gast
Is de ventilator niet vervuild? Kleine roostertje in het ECC paneel.
Waardoor deze onjuiste gegevens verstuurt!?