Winterbanden

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
Multi
Starter

Ik wil graag advies voor winterbanden...
Heb deze zomer de mooiste cabrio gekocht die er is C70 T5.

Er zitten nu 235/40 R18 met LM 18" Mirzam velgen onder, nu wil ik winterbanden. Een garage vertelde me dat overzetten op bestaande velgen niet verstandig was en dat er sowieso niet echt goede 18" winterbanden zijn(of heeeeeel duur)

Advies was: setje nieuwe velgen 17" en daarop de winterband en dan de zomerband + velg in de opslag...

Volvo zou rond october wel een aanbieding sturen voor goede winterbanden + velgen 4 voor de prijs van 3 ofzoiets...tot nu toe nog niets gehoord...wat is wijsheid???

Ik las ook ergens iets over stalen velgen voor in de winter...omdat LM aan gevreten wordt? graag daar ook adviesje over...

En dan als laatste...waar tik ik die velgen en banden het best op de kop...wil graag wel orgineel spul hebben...maar niet de top prijs natuurlijk...
Ruvo
2nd Gear member

Multi schreef:Advies was: setje nieuwe velgen 17" en daarop de winterband en dan de zomerband + velg in de opslag...

Volvo zou rond october wel een aanbieding sturen voor goede winterbanden + velgen 4 voor de prijs van 3 ofzoiets...tot nu toe nog niets gehoord...wat is wijsheid???
Heb dit zelfde advies gehad en de aanbieding zal er zeer spoedig aankomen is mij vorige week zaterdag verteld. Heb het toen nog na gevraagd bij mijn Volvo dealer. Hij kon niet zo snel de precieze datum zeggen en was erg druk bezig met nieuwe klanten, dus heb hem er verder niet mee lastig gevallen.

Persoonlijk ben ik er ook nog niet precies over uit wat ik er onder ga laten leggen. Vind LM velgen mooier, echter zal er waarschijnlijk mee op wintersport gaan en om in het ongunstigste geval sneeuwkettingen op LM velgen te leggen zie ik nog niet zo zitten. Dan zou ik er liever stalen onder hebben. Iemand hier ervaring mee? (Sneeuwketting op LM velgen)

Ben ook benieuwd naar verdere antwoorden op Multi zijn vragen.

EDIT: Heb de antwoorden al gevonden in het banden-velgen topic, had het even over het hoofd gezien. :oops: EDIT
Volvo V40 T5 2014, R-Design, Rebel Blue, Dynamic line, Business Pack Pro, Winter Line, 18" Ixion II, Exterior styling kit R-design, PZ00 Leder / Charcoal / Charcoal, Diverse andere opties.
Volvo C70 T5 Momentum, Audio line, Black Sapphire metallic, Mirzam 18" 2007
Volvo S40 2.0T Sport Edition 2003
Volvo 480 2.0 1995
Volvo 480 1.7 1987
MichelV70
2nd Gear member

Eigenlijk moet je op 16 inch gaan rijden met 195-65-16 banden.
Maar het weer dat je continue optimale grip nodig hebt voor je auto hebben wij hier niet en meestal ook niet op de wintersport.
Ik rijd al jaren op stalen velgen en nu op mijn V70 met 205-55-16 banden.
Waarom staal? geen gepoets met die smerigheid op de weg en als het dan een keer glad is en je schuift tegen een stoeprand aan dan is met een hamer je velg zo weer recht.
Maar ook dat gebeurt zelden en op wintersport met sneeuwketingen rijden heb ik al 10 jaar niet meer meegemaakt. Zeker als je met winterbanden rijdt heb je nauwelijks kettingen nodig. Of het moet wel heel erg zijn.

Bij mij gaan de stalenvelgen er altijd begin november op en begin april er weer af dus niet alleen maar voor een ritje naar de wintersport.

Mijn mening: doe waar je zin in hebt en wat je mooi vindt. Maar wel die winterbanden eronder.

Op Marktplaats en Speurders veel aanbod van lichtmetaal en staal met winterbanden. Meestal heeft Volvo in November een leuke aanbieding.

Groeten.
XC60 D4 Inscription 2016
Polestar 2 awd
stefan740
1st Gear member

Gewoon staal eronder doen, en als compromis niet te lang er mee rijden, december-t/m je wintersport/februari
drowel
5th Gear member

Ik heb het als volgt:
-in de zomer 18" Draco, met 235/40 18.
-in de winter 17" Sadira, met 215 geloof ik.

Heb de andere set gewoon bij de dealer in de opslag liggen.
En die 17" zijn absoluut niet lelijk, ook al vind ik de 18" toch echt net dat beetje extra hebben, maar 18" is niet echt een goede keuze bij winterbanden.
hollander
3rd Gear member

Kijk eens op duidse site's daar worden veel winter banden aangeboden.
succes Peter
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”