Heeft iemand al de Ipod interface in het nieuwe model V70 ?
Zou graag willen weten hoe het klinkt in combinatie met de High Performance Audio set.
Heeft iemand al de Ipod interface geinstalleerd?
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- jozic
- 2nd Gear member
Mijn collega heeft het maar het ik vind het zelf niet nodig omdat je je iPod ook gewoon op de AUX kan aansluiten met een Stereo Kabel 3,5 mm. Jack Naar 3,5 mm. Jack. Kan ik je leveren voor 5 Eur.
Als je wilt horen hoe de iPod/USB interface klinkt rij dan even langs, Pijlstaartlaan 1, Zeist. Doe ik gelijk een mooi bod op je XC70 (als ie niet teveel heeft gereden). Groet, Jos
Als je wilt horen hoe de iPod/USB interface klinkt rij dan even langs, Pijlstaartlaan 1, Zeist. Doe ik gelijk een mooi bod op je XC70 (als ie niet teveel heeft gereden). Groet, Jos
- Paul
- Geartronic member
Ja maar je kan hem niet bedienen met het stuur dan en je ziet op je radio niet de titel en artiest etc.
En de kwaliteit behoort stukken beter te zijn!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- jozic
- 2nd Gear member
Ik merk geen verschil in kwaliteit, beide klinken super. De eerste 2 punten heb je gelijk in maar dan zet je toch een album aan. En het gaat er dan om of je van het stuur naar het volgende nummer wilt of vanaf je iPod of je dan bereid bent € 425,- te betalen. Volume is overigens wel vanaf het stuur te regelen.
- Fulaks
- 6th Gear member
Ik zag er ook het nut niet van in. Met 6 CD's kom je al een heel end, en als ik verder rij ben ik zelden alleen, er is dan altijd wel een bijrijder die maar wat graag op een knopje duwt.
Het principe van de Ipod-adapter is prachtig, maar ik denk dat het een van de meest overprijsde opties is.
Het principe van de Ipod-adapter is prachtig, maar ik denk dat het een van de meest overprijsde opties is.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Fulaks
- 6th Gear member
Nog even toevoegen : VolvoTech heeft nog geen Imiv voor de nieuwe V70, maar je kan je op de mailinglijst laten zetten, ze werken eraan.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 5th Gear member
Laatst op een langere trip de Jack uit kunnen proberen. Referentiekader: iPod adapter in XC70 '06 met HU850/HP. Jack kost nix, maar is ook nix...:Ja maar je kan hem niet bedienen met het stuur dan en je ziet op je radio niet de titel en artiest etc.
- iPod laadt niet op;
- geluidskwaliteit zeer matig;
- geen mogelijkheid om veilig te bedienen tijdens t rijden.
Maar...hier is de prijs ook naar! Vond de Volvo adapter op de HU850 eerlijk gezegd nogal overpriced, geluid was goed, maar beperkte bediening en onhandige weergave. Zeurmodus aan: vond de HU850 sowieso stukken eenvoudiger in bediening, bv. de Prologic/3CH knoppen mis je erg met de Dynaudio set...
Thom
-
- 4th Gear member
Ik heb de Ipod adapter NIET besteld eerst even een kabeltje van € 5 geprobeerd. Het geluid is prima volumeregeling via het stuur en opladen via de 12 volt aansluiting achterop de middenconsole.
Ik ga hem niet bestellen.....
Ik ga hem niet bestellen.....
-
- 4th Gear member
c 30 t5: we hebben het over een systeem om een ipod of mp3 speler aan de autoradio te koppelen die gemiddeld 2 maal het bedrag kost van de Ipod/mp3 speler zelf.
Laten we alles wel even in het juiste perspectief zien, de vorige USB aansluiting kostte nog niet de helft van de huidige.
In de auto zit al een fors bedrag voor de standaard radio vervolgens betaal je € 750 voor een High Performance upgrade, dan ook nog € 425 voor een Ipod-interface. Bijna duizend guldens, ik weet je moet niet alles omrekenen maar sommige dingen zijn werkelijk belachelijk.
Ander voorbeeld:
De ingebouwde Bluetooth Carkit kost € 350 en heeft niet meer functionaliteit dan de goedkoopste Parrot. Althans voor mijn Nokia N95.
Laten we wel zijn: veel vragen voor iets wat weinig waard is niet stom, er veel voor betalen, da's pas stom.
Laten we alles wel even in het juiste perspectief zien, de vorige USB aansluiting kostte nog niet de helft van de huidige.
In de auto zit al een fors bedrag voor de standaard radio vervolgens betaal je € 750 voor een High Performance upgrade, dan ook nog € 425 voor een Ipod-interface. Bijna duizend guldens, ik weet je moet niet alles omrekenen maar sommige dingen zijn werkelijk belachelijk.
Ander voorbeeld:
De ingebouwde Bluetooth Carkit kost € 350 en heeft niet meer functionaliteit dan de goedkoopste Parrot. Althans voor mijn Nokia N95.
Laten we wel zijn: veel vragen voor iets wat weinig waard is niet stom, er veel voor betalen, da's pas stom.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik vind het bedrag van € 425,-- ook tamelijk royaal, maar het is allemaal niet anders want een alternatief is er niet.
Volvo for life
- Fulaks
- 6th Gear member
Tja, die heb ik dan weer wel besteld uit puur esthetische overwegingen. Ik heb al een TomTom op een Brodit ProClip zitten, niet mooi maar in mijn ogen beter dan de RTI van Volvo, en vele malen goedkoper. Daar ook nog eens zo'n opbouw-Parrot bij : ik vind het gewoon niet mooi. Maar ik twijfel er eigenlijk niet aan dat die Parrot wellicht beter is dan de Bluetooth-module. Misschien ben ik dan wel dom.ferretje schreef:Ander voorbeeld : de ingebouwde Bluetooth Carkit kost € 350 en heeft niet meer functionaliteit dan de goedkoopste Parrot. Althans voor mijn Nokia N95.
- Paul
- Geartronic member
Nou wat goed dan dat Apple zijn prijzen heeft laten dalen van de Ipod's kan je dat prijsverschil weer mooi meenemen in je Ipod-adapter.
Wat C30 zegt ben ik helemaal mee eens hoor, kijk hier even hoeveel gezeur erover is. Is er eindelijk meteen een ongelooflijk mooie interface, is het te duur... Tsja, voor kwaliteit moet je betalen he.
Maar goed, er is 1 iemand hier heel blij met zijn AUX-ingang. Moet zeggen, hebben dat ook in onze XC70 (MY07) en die kwaliteit is ook van het niveau lik-mijn-vestje.
Maar goed sommige mensen horen dat verschil niet dus dat scheelt 450 euro.
Wat C30 zegt ben ik helemaal mee eens hoor, kijk hier even hoeveel gezeur erover is. Is er eindelijk meteen een ongelooflijk mooie interface, is het te duur... Tsja, voor kwaliteit moet je betalen he.
Maar goed, er is 1 iemand hier heel blij met zijn AUX-ingang. Moet zeggen, hebben dat ook in onze XC70 (MY07) en die kwaliteit is ook van het niveau lik-mijn-vestje.
Maar goed sommige mensen horen dat verschil niet dus dat scheelt 450 euro.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
-
- 4th Gear member
@Fulaks: Ik heb die Bluetooth kit ook gekocht in een pakket upgrade het is inderdaad mooi, maar het werkt niet althans een belangrijke functionaliteit doet het niet. (Of beter: nog niet....) Dus ik ben net zo dom als jij.
Je kunt je dan afvragen: beter iets lelijks wat goed werkt of iets moois wat het niet doet........
Overigens ben ikzelf er ook nog niet uit of ik die Ipod adapter nog laat monteren. Ik blijf het een bak geld vinden......
Nog even terug naar die Bluetooth het mooie van deze fora (forums?) is dat je elkaar kunt waarschuwen voor zeperds. Ik had e.e.a. al besteld toen ik er achter kwam dat het niet werkte zoals je zou verwachten. Ik heb de dealer verweten dat hij dat niet gemeld had, terwijl hij het wel wist of behoorde te weten....
De uitdaging om de laatste € 250 binnen te halen ging hij aan. Hij doet wat hij kan om e.e.a. werkend te krijgen en heeft zijn kaarten geheel op Volvo gezet. Laten we zo zeggen: ik hoop dat ik hem die € 250 moet gaan betalen omdat het werkt.
Je kunt je dan afvragen: beter iets lelijks wat goed werkt of iets moois wat het niet doet........
Overigens ben ikzelf er ook nog niet uit of ik die Ipod adapter nog laat monteren. Ik blijf het een bak geld vinden......
Nog even terug naar die Bluetooth het mooie van deze fora (forums?) is dat je elkaar kunt waarschuwen voor zeperds. Ik had e.e.a. al besteld toen ik er achter kwam dat het niet werkte zoals je zou verwachten. Ik heb de dealer verweten dat hij dat niet gemeld had, terwijl hij het wel wist of behoorde te weten....
De uitdaging om de laatste € 250 binnen te halen ging hij aan. Hij doet wat hij kan om e.e.a. werkend te krijgen en heeft zijn kaarten geheel op Volvo gezet. Laten we zo zeggen: ik hoop dat ik hem die € 250 moet gaan betalen omdat het werkt.

- Fulaks
- 6th Gear member
Mijn V70 wordt geleverd half december. Hopelijk werkt Volvo aan een firmware update voor de Bluetooth, en is die er tegen dan (ik heb zulks toch ergens gelezen).
Wat betreft beter iets lelijk dat werkt dan iets moois dat niet werkt ben ik het wel met je eens hoor. Daarvoor hebben wij hier een mooie uitdrukking :
"Van een mooie tafel kan je niet eten" (of, in 't Antwerps : "Van 'n schoean toafel kunde ni éte". M.a.w. : : met enkel uiterlijke schijn kom je er niet.
Maar ik heb ook recht op m'n afwijkingen, en ik gruwel dus van allerlei opbouwsels en aanhangsels aan m'n auto. De TomTom tolereer ik nét.
Maar nu bedenk ik hier plots (helaas te laat) : ik had eigenlijk beter een nieuwe TomTom met ingebouwde Bluetooth carkit gekocht...
Wat betreft beter iets lelijk dat werkt dan iets moois dat niet werkt ben ik het wel met je eens hoor. Daarvoor hebben wij hier een mooie uitdrukking :
"Van een mooie tafel kan je niet eten" (of, in 't Antwerps : "Van 'n schoean toafel kunde ni éte". M.a.w. : : met enkel uiterlijke schijn kom je er niet.
Maar ik heb ook recht op m'n afwijkingen, en ik gruwel dus van allerlei opbouwsels en aanhangsels aan m'n auto. De TomTom tolereer ik nét.
Maar nu bedenk ik hier plots (helaas te laat) : ik had eigenlijk beter een nieuwe TomTom met ingebouwde Bluetooth carkit gekocht...
-
- 1st Gear member
Bij mij wordt Ipod interface over twee weken geïnstalleerd, samen met Premium audio. Bij levering 1 maand geleden was per vergissing High Performance geïnstalleerd.
Geluidskwaliteit over aux-ingang is niets bijzonders, natuurlijk wel beter dan radio kwaliteit, maar stukken zwakker dan CD (heb de vergelijking gemaakt met "Ray of Light" van Madonna)
High Performance is voor mij echt niet goed genoeg. is wel behoorlijk, maar niet meer dan dat. Kan vergelijking met de HU 803 van mijn V70 II geenszins doorstaan.
Heb Dynaudio wel al vroeger gehoord, en dat vond ik wel top.
Bluetooth werkt trouwens heel goed met K610i van Sony Ericsson en is stukken beter dan de vroegere geïnetgreerde telefoon, die ik altijd onvoldoende vond (maar wel zeer duur !)
Eerste Bluetooth module heeft het wel maar enkel uren volgehouden, met problemen met HIFI tot gevolg, maar sinds vervanging (3 weken geleden) werkt alles feilloos.
Geluidskwaliteit over aux-ingang is niets bijzonders, natuurlijk wel beter dan radio kwaliteit, maar stukken zwakker dan CD (heb de vergelijking gemaakt met "Ray of Light" van Madonna)
High Performance is voor mij echt niet goed genoeg. is wel behoorlijk, maar niet meer dan dat. Kan vergelijking met de HU 803 van mijn V70 II geenszins doorstaan.
Bluetooth werkt trouwens heel goed met K610i van Sony Ericsson en is stukken beter dan de vroegere geïnetgreerde telefoon, die ik altijd onvoldoende vond (maar wel zeer duur !)
Eerste Bluetooth module heeft het wel maar enkel uren volgehouden, met problemen met HIFI tot gevolg, maar sinds vervanging (3 weken geleden) werkt alles feilloos.
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
Jongens bedankt voor alle reacties,
Ik wacht nog wel even met de aanschaf van de Interface (400E) en gebruik wel eerst de Aux. connection. Het is iederdaad wel een erg dure optie van Volvo.
Ik wacht nog wel even met de aanschaf van de Interface (400E) en gebruik wel eerst de Aux. connection. Het is iederdaad wel een erg dure optie van Volvo.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
-
- 2nd Gear member
Ik heb de nieuwe iPod interface in de nieuwe S80, die is gelijk aan die van de nieuwe V70/XC70. Als je hem bestelt zonder USB stekker kost ie rond de 399 euro. Scheelt weer een klein beetje. Tja, bij een auto van meestal dik 50.000 euro (nieuwe XC/V70 met enige aankleding) is zo een bedrag marginaal. Of niet?
Ik ben zeer tevreden over de iPod interface, die veel beter is dan de primitieve iPod interface op de HU850 in mijn vorige auto (oude V70). Je kunt de iPod nu bijna geheel op dezelfde manier bedienen als wanneer je hem in je hand hebt. Dus bladeren op playlist, artiest, genre, titel, etc. De titels en artiestennaam verschijnen in de display van de audioconsole. Je kunt ook een map random afspelen. En de afstandsbediening op het stuur maakt het mogelijk door de tracks heen te skippen en ook om door een track versneld vooruit of achteruit te spoelen. Ik kan slechts één nadeel benoemen bij deze interface: als je iPod vol staat met artiesten, tracks en albums, is het wel lang bladeren met de navigatieknoppen van de middenconsole voordat je een bepaalde artiest hebt gekozen halvewege het alfabet. Je kunt dus niet snel naar een naam heenspringen door de 1e letter ervan te kiezen via de telefoontoetsen (zoals dat wel kan met de telefoonlijst in je auto).
Voor plaatjes, zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ht=#251718
Ik ben zeer tevreden over de iPod interface, die veel beter is dan de primitieve iPod interface op de HU850 in mijn vorige auto (oude V70). Je kunt de iPod nu bijna geheel op dezelfde manier bedienen als wanneer je hem in je hand hebt. Dus bladeren op playlist, artiest, genre, titel, etc. De titels en artiestennaam verschijnen in de display van de audioconsole. Je kunt ook een map random afspelen. En de afstandsbediening op het stuur maakt het mogelijk door de tracks heen te skippen en ook om door een track versneld vooruit of achteruit te spoelen. Ik kan slechts één nadeel benoemen bij deze interface: als je iPod vol staat met artiesten, tracks en albums, is het wel lang bladeren met de navigatieknoppen van de middenconsole voordat je een bepaalde artiest hebt gekozen halvewege het alfabet. Je kunt dus niet snel naar een naam heenspringen door de 1e letter ervan te kiezen via de telefoontoetsen (zoals dat wel kan met de telefoonlijst in je auto).
Voor plaatjes, zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ht=#251718
-
- 5th Gear member
Juich niet te vroeg..'authentic fidelity' klopt wel, het geluid is zeer gedetailleerd...maar je hoort vooral hoge en lage tonen! De potentie zit erin, dat hoor je. Moet ik de equalizer anders instellen o.i.d.? Ik mis een btje het 'middenbereik'.High Performance is voor mij echt niet goed genoeg. is wel behoorlijk, maar niet meer dan dat. Kan vergelijking met de HU 803 van mijn V70 II geenszins doorstaan.
Thom