Kinderzitjes V70 classic

Voor kenners: de "Roffel"
Speakeasy
1st Gear member

Ik heb onlangs een V70 99 gekocht. Wat blijkt nu? Drie kinderstoeltjes zijn nèt te plaatsen maar de bevestigingspunten komen onder het middelste stoeltje te zitten. Da's handig!!! Nu lukt het om, na 5 minuten en veel zweet en kunst en vliegwerk, m'n drie kinderen in de auto te 'lepelen'. Dat voelt ook niet echt veilig als er wat gebeurt, want snel eruit lukt ook niet. M'n vorige auto (Peugeot 406 break) oogt veel smaller maar daar had ik er totaal geen probleem mee.
Nu weet ik dat er achterbanken zijn met geintegreerde kinderzitjes, maar waar zijn die (liefst tweedehands natuurlijk) te koop?
Anders zou ik de aansluitpunten kunnen veranderen m.b.v. zgn. tussengordels of extension-belts. Dat zijn eigenlijk kleine gordels van een centimeter of 30-40 die je ertussen zet. Wie weet of deze toegestaan zijn en waar te koop?
ferretje
4th Gear member

er zijn speciale volvo gordelverlengers van staal. Gaat je ws. niet helpen.

Ik heb eventueel nog een Volvostoeltje voor montage tegen de rijrichting in. Inclusief montagemateriaal.

Zat in mijn V70 van 1997.
MM
2nd Gear member

Ik heb geprobeerd achteraf geintegreerde zitverhogers te krijgen in mijn auto maar volgens de dealer wordt dat zeer kostbaar (meer dan 1500e) omdat er niet alleen een nieuwe zitting in moet, maar ook onderhuids van alles aangepast moet worden. Of dat klopt weet ik niet, maar ik heb de hoop opgegeven. Nu doen we het met gordelverlengers (iets van 80e per stuk dacht ik). Dat scheelt veel, maar het blijft een enorm gepruts met die drie stoeltjes. Wel heb ik een 3e bankje achterin. Dus als ik echt geen zin heb in dat gesjor dan gaat de achterklep open! lekker makkelijk en de kinderen vinden het leuk. Zo'n bankje inbouwen kost nieuw iets van 1100e bij de dealer (incl gordels en aangepast achterklep slot) maar is ook over te bouwen uit andere auto als je er op die manier tenminste aan zou kunnen komen.
Maarten
850 2.5 [1995]
V70 Classic 2.5 [1999]
V70 2.5T AWD [2003]
V70 D5 215pk (Fasttech) Sport- en Seasonline [2007]
PJR
2nd Gear member

Soms worden achterbankjes op mp aangeboden, ik dacht rond de €450,-. Gordelverlengers staan regelmatiger op mp en je zou ze een klein beetje in de juiste richting kunnen verbuigen.
V70 2.4D Edition Sport 01-´07
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
beeper
2nd Gear member

Ik weet niet hou oud je kinderen zijn maar wat je ook kan doen is de oudste zonder zitje laten zitten maar dan met een gordelgeleider.( kan vanaf 3 jaar geloof ik) Dit is een soort kussentje met drukknopen die het kind voor zijn of haar buik draagt. Het zorgt ervoor dat de gordel niet door de hals van het kind loopt maar via de schouder. Ze verkopen het o.a. wel bij de Halfords. Ik heb er zelf 1 en het werkt prima.
Speakeasy
1st Gear member

Prima bruikbare tips, bedankt. Ik ga er mee aan de gang.
Enne.... als iemand nog van zo'n achterbank af wil dan hoor ik het graag! (want dat blijft toch de beste opsossing)
Speakeasy
1st Gear member

Ik heb een paar zaken geprobeerd: de gordelverlengers van Volvo brengen geen oplossing, de gordelgelijders evenmin. Speciale stoeltjes van Volvo gepast, maar hetzelfde probleem met onbereikbare sluitingen.
Nu heb ik via via een speciaal Volvo stoeltje kunnen kopen dat op de plaats van de middenarmsteun gemonteerd moet worden. Helaas, bij Volvo konden ze me melden dat je daarvoor een speciale achterbank moet hebben die alleen af fabriek te leveren was.
Ik heb de auto mee naar de dealer genomen om te kijken of zij misschien een idee hadden. Nee dus. "Het is niet anders mijnheer", was de reactie. Nou daar sta je mooi mee dan!! Heeft Volvo er dan niet bij stilgestaan dat er ook gezinnen zijn met drie kleine kinderen? Wat een frustratie zeg. Het komt er dus op neer dat ik mijn auto om zo'n stomme reden moet verkopen. Heeft er iemand dit zelfde probleem gehad?
Speakeasy schreef:Ik heb onlangs een V70 99 gekocht. Wat blijkt nu? Drie kinderstoeltjes zijn nèt te plaatsen maar de bevestigingspunten komen onder het middelste stoeltje te zitten. Da's handig!!! Nu lukt het om, na 5 minuten en veel zweet en kunst en vliegwerk, m'n drie kinderen in de auto te 'lepelen'. Dat voelt ook niet echt veilig als er wat gebeurt, want snel eruit lukt ook niet. M'n vorige auto (Peugeot 406 break) oogt veel smaller maar daar had ik er totaal geen probleem mee.
Nu weet ik dat er achterbanken zijn met geintegreerde kinderzitjes, maar waar zijn die (liefst tweedehands natuurlijk) te koop?
Anders zou ik de aansluitpunten kunnen veranderen m.b.v. zgn. tussengordels of extension-belts. Dat zijn eigenlijk kleine gordels van een centimeter of 30-40 die je ertussen zet. Wie weet of deze toegestaan zijn en waar te koop?
beeper
2nd Gear member

Waarom wil het niet met de gordelgeleiders?
Wij hebben het oudste kind met gordelgeleider op het midden van de bank, daarnaast aan beide kanten een kind in een autostoel. Dit was in een 307 station, ik kan me niet voorstellen dat dat in een v70 niet wil..
Speakeasy
1st Gear member

beeper schreef:Waarom wil het niet met de gordelgeleiders?
Wij hebben het oudste kind met gordelgeleider op het midden van de bank, daarnaast aan beide kanten een kind in een autostoel. Dit was in een 307 station, ik kan me niet voorstellen dat dat in een v70 niet wil..
We hebben drie kinderen die allen nog echt klein zijn en dus in stoeltje moeten. En dat is dus het probleem.
Quota
6th Gear member

Ik krijg zo langzamerhand het vermoeden dat het hier iemand met minimaal 1x meerling betreft... En een meerling en een peuter zal inderdaad wel voor een probleem kunnen zorgen, maar of autofabrikanten hier ook rekening mee houden in hun ontwerp... Blijkbaar niet. Ben je waarschijnlijk gedoemt tot een Espace (ptoeij) of een andere minivan.... ;)
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Speakeasy
1st Gear member

Quota schreef:Ik krijg zo langzamerhand het vermoeden dat het hier iemand met minimaal 1x meerling betreft... En een meerling en een peuter zal inderdaad wel voor een probleem kunnen zorgen, maar of autofabrikanten hier ook rekening mee houden in hun ontwerp... Blijkbaar niet. Ben je waarschijnlijk gedoemt tot een Espace (ptoeij) of een andere minivan.... ;)
Meerling? Nee, 7 maanden, 2 en 3 jaar oud. Zó bijzonder is dat toch niet? Trouwens in een Peugeot (406, 307,) geeft dat geen problemen. Maar ik wilde nu eens een echte auto!! Het gaat ook puur om de plaatsen van de aansluitpunten van de gordels, niet om de breedte van de achterbank!
en
2nd Gear member

Maar dan moet het toch met gordelverlengers op te lossen zijn....?
V70 2.4 Aut. 140pk, Vialle LPI, bouwjaar Dec. 2000, 278000 km
Speakeasy
1st Gear member

en schreef:Maar dan moet het toch met gordelverlengers op te lossen zijn....?
Nou nee, ik ben met de werkplaats van de dealer druk in de weer geweest met allerlei stoeltjes, gordelverlengers en gordelgeleiders maar het probleem is niet op een veilige manier op te lossen.
Mijn enige hoop is dat ik iemand vind die tegen bijbetaling mijnerzijds zijn achterbank wil ruilen met die van mij....... Ik heb al een advertentie op Marktplaats gehad, helaas met geen enkele reactie. Om de advertentie te bekijken vul dan even dit in bij het zoek venster: V70 Classic achterbank met geintegreerde kinderzitjes. Er staan ook een paar foto's bij van de achterbank waar ik naar op zoek ben.
arjanjr
1st Gear member
Contacteer:

Ik heb ook drie koters ... en dan wel in de leeftijd van 3, 5 en 7 jaar. In mijn Hyundai H200 bus was het geen enkel probleem om de stoeltjes naast elkaar te zetten én die figuren erin te krijgen. Nu ben ik [heel gelukkig] bezitter van een S60 2001 [yep ... klopt is geen V70] maar ik heb daar uiteindelijk ook de 3 stoeltjes in gekregen naast elkaar. Op zich is dit met drie kinderen een hele toer om ze erin te krijgen én dus ook eruit. Maar persoonlijk denk ik dat dit toch nog veiliger is, dan dat je overstapt op zitjes i.p.v. stoeltjes. Die stoeltjes bieden gewoon veel meer veiligheid dan een zitje.

Ik weet niet hoe oud ze zijn, maar die van mij weten precies hoe [én vooral wanneer!] ze zichzelf vast moeten maken. Neem aan dat die van jou dat ook aan te leren is en dat scheelt je toch heel wat tijd, ook in noodsituaties. Toch begrijp ik je vraag en moeite! Succes ermee!
--- Volvo S60 --- Edition --- MY2001 --- 140PK ---
Brambo67
3rd Gear member

Mijn ervaringen op dit vlak zijn helaas ook negatief. Ik heb drie zonen van 4, 7 en 8 jaar waarvan de oudste nogal klein is. Hierdoor moeten ze eigenlijk alle drie in een Maxi Rodi. Dit pas dus gewoon niet, ook niet met een gordelverlenger. Ik heb nu nog steeds een Maxi Cosi Priori het midden staan en dan gaat het maar net. Ik heb hiervoor een VW Touran gehad en uiteraard hier geen enkel probleem. In Zweden is het gemiddeld aantal kinderen klaarblijkelijk 1,8 per gezin :laughing6:
Quota
6th Gear member

Hmm, goed dat ik dit weet, is dit bij de nieuwe modellen ook het geval? Dan weet ik wanneer ik op moeders de vrouw in moet gaan praten over een nieuwe auto... ;) Gelukkig is dit nu nog niet aan de orde, want de huidige wagen roet, en roffelt nog veel te lekker!
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Miro1904
2nd Gear member

Wij hebben juist een Volvo V70 van '97 gekocht omdat dit de enige auto was waar onze 3 kinderen in kunnen zitten op een veilige manier. De jongste (nu 15 maanden) ging in een Maxi-Cosi Cabriofix op de voorstoel (geen bestuurders-airbag!). Moesten hiervoor nog wel de Easybase aanschaffen, omdat de gordel te kort was. De middelste op een kinderzitje rechtsachter. De oudste zit op het geintegreerde zitje wat in de middenarmsteun zit en 1 volwassene heeft dan nog plek zat linksachter. Nu zit ook de jongste achterin, in een kinderzitje en moeders of vaders weer voorin.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Bij mij zitten er twee in een stoeltje (3 en 6 jaar) en de oudste van 10 zit in het midden in de gordel.
Het is gewoon lastig om drie stoeltjes naast elkaar te krijgen. Zijn er geen stoeltjes die je in de auto vastzet(met de gordel of isofix) en waarin een apart gordelsysteem verwerkt is om je kindjes mee vast te snoeren. Soort vierpuntsgordel.

Je bent dan misschien wel even bezig om de stoelen te monteren, maar het in en uitladen van de kindjes gaat dan weer wel gemakkelijk. En drie stoelen passen makkelijk naast elkaar in een V70.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
MM
2nd Gear member

Ik heb gezocht naar grote stoeltjes met eigen gordels en (nog) niet gevonden. Bij ons zit de jongste in het midden met een grote Maxi-cosy (priori ofzo) Ze past daar nog net in. Links en Rechts zitten de oudere dames (4 en 6) in grotere stoel mbv gordelverlengers gaat dat redelijk. Hoe het moet als de jongste echt niet meer in dat kleinere stoeltje past weet ik nog niet.
Maandag wordt mijn kofferbakbankje overgebouwd uit mijn vorige auto in deze. Dat blijft toch wel een fantastische oplossing.
Maarten
850 2.5 [1995]
V70 Classic 2.5 [1999]
V70 2.5T AWD [2003]
V70 D5 215pk (Fasttech) Sport- en Seasonline [2007]
Esveldt
2nd Gear member
Contacteer:

Afbeelding

Zo heb ik het. Het is bij de linker een beetje friemelen maar moet zeggen al met al gaat dit heel goed.

Heb bij de linker wel een Volvo verlenger.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”