Hallo iedereen..
Ik heb weer eens dat me 440 turbo te hoog stationair loppt...bah bah wat kan het nu weer zijn?
Hij liep als een zonnetje en ineens vandeweek bleef hij hangen op 1200-1400 rpm...
Ik heb al eens eerder de stappenmotor eraf gehad maar niets gevonden toen bleek dat dinamo niet goed meer laden..en dus ging hij toen ook meer toeren draaien ...maar niet zo hoog als nu.
Dat probleem is allang opgelost ...
Wie weet en heeft ervaring met dit probleem ...Waar moet ik allemaal naar kijken...?
Stappenmotor is 1
Maaar waar kan ik het nog meer zoeken? misschien vaciumslangetje gescheurt ofzo?(valse luchtaanzuiging?)
temparatuur van olie en motorblok is normaal...
Electronica weet ik niets van...
Wie heeft er een idee..en vooral ervaring hiermee..?
bedankt alvast voor de reacties
gr Bap :thumbup:
Help hij loopt weer te hoog stationair....(((Wie weet wat?
- STS-135
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 26.06.2006 - 20:04
- Locatie: Nijkerk
Loopt het toerental direct na het starten ook al te hoog of doet ie het alleen als de motor warm is?
- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- bap
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
- Locatie: Amsterdam
Hoi....
Nee hij doet het alleen als hij warm is. Bij koud starten loopt hij mooi 900 rpm, Na 5 minuten blijft hij te hoog in zijn toeren hangen.
gr Bap :sad1:
Nee hij doet het alleen als hij warm is. Bij koud starten loopt hij mooi 900 rpm, Na 5 minuten blijft hij te hoog in zijn toeren hangen.
gr Bap :sad1:
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
- STS-135
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 26.06.2006 - 20:04
- Locatie: Nijkerk
Dan hebben we hetzelfde probleem :oops:
Bij mij loopt ie als ie warm is ongeveer 1200 tot 1300 toeren.
Bij mij loopt ie als ie warm is ongeveer 1200 tot 1300 toeren.
- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Als je een keer flink doorttrekt in de eerste versnelling op het moment dat ie weer zo hoog stationair loopt, is het daarna weer even over?
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl
- bap
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
- Locatie: Amsterdam
Aha jij hebt dus hetzelfde probleem .....Kérim schreef:Dan hebben we hetzelfde probleem :oops:
Bij mij loopt ie als ie warm is ongeveer 1200 tot 1300 toeren.
Ik heb wel gemerkt waarneer je de kachel ,lichten en achterruit/spiegelverwarming aanzet hij wel weer lagere (900)toeren gaat draaien....maar ook weer niet de hele tijd? :x gek wordt ik ervan...
Is dat bij jou het zelfde?
Andorable: Nee dat heb ik nog niet geprobeerd Heb jij dat dan?
Ik bedacht me wel dat er ook nog een uitlees mogelijkheid is voor de electronica..daar heb ik ook nog niet naar gekeken..
Mijn auto staat in de garage i.v.m. nieuwe distributieriem en nwe dinamosnaar...dus ben ik hem ff paar dagen kwijt..
gr Bap :-k
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik heb het probleem dat jij nu hebt wel gehad. Maar inmiddels niet meer, en ik weet ook niet wat de oorzaak is dat het weg is. (De 480 heeft inmiddels alweer een tijdje terug een grote beurt gehad. De stappenmotor is gereinigd. De contacten van de stekkeraansluiting van de luchtmassameter zijn schoon gemaakt. De auto is inmiddels diverse keren alweer gewassen.
)
Als je de electronica wilt uitlezen ga je denk ik pech hebben. De pin (nummer 2) is helaas niet aangsloten bij een turbo-uitvoering van de 400-serie.

Als je de electronica wilt uitlezen ga je denk ik pech hebben. De pin (nummer 2) is helaas niet aangsloten bij een turbo-uitvoering van de 400-serie.
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl
- bap
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
- Locatie: Amsterdam
Oke jij hebt dus de stekker van luchtmassameter schoongemaakt en stappenmotor...maar was het toen ook over..? of verdween het vanzelf".AndorabLe schreef:Ik heb het probleem dat jij nu hebt wel gehad. Maar inmiddels niet meer, en ik weet ook niet wat de oorzaak is dat het weg is. (De 480 heeft inmiddels alweer een tijdje terug een grote beurt gehad. De stappenmotor is gereinigd. De contacten van de stekkeraansluiting van de luchtmassameter zijn schoon gemaakt. De auto is inmiddels diverse keren alweer gewassen.)
Als je de electronica wilt uitlezen ga je denk ik pech hebben. De pin (nummer 2) is helaas niet aangsloten bij een turbo-uitvoering van de 400-serie.
Electronica kan ik wel uitlezen want mijn 440 turbo heeft wel degelijk pin nummer 2
Ik heb hem al eens uitgeprobeert er kwamen toen wel wat codes uit
er was iets met ABS systeem weet niet meer wat..
Maar wat gek dat het er bij jou er niet op zit...
Ik ga snel bekijken (als ik hem terug heb) wat hij voor een eventuele
melding geeft...
gr Bap.
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
- STS-135
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 26.06.2006 - 20:04
- Locatie: Nijkerk
Ik heb inderdaad dat als ik flink gas geef hij even rustig doet, ongeveer 10 sec normaal en dan loopt ie wee vrolijk op naar de 12/1300 toeren.
En het klopt idd dat als je alles aanzet het minder word, moet je voor de grap eens alle 4 de ramen tegelijk bedienen
maargoed om eerlijk te zijn stoor ik me niet echt aan het probleem, heb geen sportuitlaat en qua verbruik scheelt het bijna niks voor mij.
Maar aangezien het toch al 2 keer bij een 4serie van me is voorgekomen ben ik benieuwd wat eruit gaat komen.
Groeten
En het klopt idd dat als je alles aanzet het minder word, moet je voor de grap eens alle 4 de ramen tegelijk bedienen

maargoed om eerlijk te zijn stoor ik me niet echt aan het probleem, heb geen sportuitlaat en qua verbruik scheelt het bijna niks voor mij.
Maar aangezien het toch al 2 keer bij een 4serie van me is voorgekomen ben ik benieuwd wat eruit gaat komen.
Groeten

- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- STS-135
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 26.06.2006 - 20:04
- Locatie: Nijkerk
geen flauw idee, bj is 94 weet niet of het daarvan afhankelijk is?
- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- bap
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
- Locatie: Amsterdam
Nee ik dacht niet dat dat bouwjaar er iets mee te maken heeft..Kérim schreef:geen flauw idee, bj is 94 weet niet of het daarvan afhankelijk is?
uitlees module zit erop of niet? bij mij wel,... maar Andorable heeft het weer niet..?
Kijk als je voor je motorkap aan de bestuurderskant staat ,naast de schokbreker ophanging daar zie je een kleine unit met rood ledje als het goed is....heb ook nog wel ergens een foto...
stop stekkertje in contact 2( als hij is aangesloten)...daarna 3 seconde ingedrukt houden ...hij geeft melding van eventuele gebreken aan door aantal keren knipperen...b.v 3keer 1 knipper dan is alles goed...
kijk maar eens onderje motorkap ..
Heb ook nog wel een lijst met code ontcijfering ergens...
gr Bap
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
- bap
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
- Locatie: Amsterdam
Hallo
Het probleem is opgelost en hij loopt weer keurig 850-900 toeren
Het probleem lag aan regelklep van gasklephuis..deze was vies en bleef hangen..
Hierdoor bleef hij lucht aanzuigen met als gevolg een te hoog stationair.
Ben heel blij dat dit weer opgelost is..kan nu weer rustig rijden..
Kerim misschien heb je er nog wat aan..
gr Bap :thumbup:
Het probleem is opgelost en hij loopt weer keurig 850-900 toeren

Het probleem lag aan regelklep van gasklephuis..deze was vies en bleef hangen..
Hierdoor bleef hij lucht aanzuigen met als gevolg een te hoog stationair.
Ben heel blij dat dit weer opgelost is..kan nu weer rustig rijden..
Kerim misschien heb je er nog wat aan..
gr Bap :thumbup:
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
- STS-135
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 26.06.2006 - 20:04
- Locatie: Nijkerk
MooiMooi 
Dan ga ik daar ook eens naar kijken, bedankt voor de info Bab!~
Groeten Kérim

Dan ga ik daar ook eens naar kijken, bedankt voor de info Bab!~
Groeten Kérim

- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- volvogrill
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 23.12.2004 - 22:29
- Locatie: nederland
bap en kerim even een tip over de motor,deze motoren zijn vreselijk gevoelig voor valselucht.wat bijna niemand weet is dat als men het steuntje
bij de cisklep demonteerd dat de onderste bout intspruitstuk uit komt.dwz
als men deze niet afkit met vet of sileconen dan heb je gratis valse lucht.
menig garage zoekt zich een bult,het is wel type afhankelijk.
groet volvogrill
bij de cisklep demonteerd dat de onderste bout intspruitstuk uit komt.dwz
als men deze niet afkit met vet of sileconen dan heb je gratis valse lucht.
menig garage zoekt zich een bult,het is wel type afhankelijk.
groet volvogrill