Pagina 1 van 1
Help hij loopt weer te hoog stationair....(((Wie weet wat?
Geplaatst: 14.10.2007 - 11:16
door bap
Hallo iedereen..
Ik heb weer eens dat me 440 turbo te hoog stationair loppt...bah bah wat kan het nu weer zijn?
Hij liep als een zonnetje en ineens vandeweek bleef hij hangen op 1200-1400 rpm...
Ik heb al eens eerder de stappenmotor eraf gehad maar niets gevonden toen bleek dat dinamo niet goed meer laden..en dus ging hij toen ook meer toeren draaien ...maar niet zo hoog als nu.
Dat probleem is allang opgelost ...
Wie weet en heeft ervaring met dit probleem ...Waar moet ik allemaal naar kijken...?
Stappenmotor is 1
Maaar waar kan ik het nog meer zoeken? misschien vaciumslangetje gescheurt ofzo?(valse luchtaanzuiging?)
temparatuur van olie en motorblok is normaal...
Electronica weet ik niets van...
Wie heeft er een idee..en vooral ervaring hiermee..?
bedankt alvast voor de reacties
gr Bap :thumbup:
Geplaatst: 16.10.2007 - 09:45
door STS-135
Loopt het toerental direct na het starten ook al te hoog of doet ie het alleen als de motor warm is?
Geplaatst: 17.10.2007 - 08:34
door bap
Hoi....
Nee hij doet het alleen als hij warm is. Bij koud starten loopt hij mooi 900 rpm, Na 5 minuten blijft hij te hoog in zijn toeren hangen.
gr Bap :sad1:
Geplaatst: 17.10.2007 - 13:22
door STS-135
Dan hebben we hetzelfde probleem :oops:
Bij mij loopt ie als ie warm is ongeveer 1200 tot 1300 toeren.
Geplaatst: 17.10.2007 - 20:29
door AndorabLe
Als je een keer flink doorttrekt in de eerste versnelling op het moment dat ie weer zo hoog stationair loopt, is het daarna weer even over?
Geplaatst: 18.10.2007 - 13:02
door bap
Kérim schreef:Dan hebben we hetzelfde probleem :oops:
Bij mij loopt ie als ie warm is ongeveer 1200 tot 1300 toeren.
Aha jij hebt dus hetzelfde probleem .....
Ik heb wel gemerkt waarneer je de kachel ,lichten en achterruit/spiegelverwarming aanzet hij wel weer lagere (900)toeren gaat draaien....maar ook weer niet de hele tijd? :x gek wordt ik ervan...
Is dat bij jou het zelfde?
Andorable: Nee dat heb ik nog niet geprobeerd Heb jij dat dan?
Ik bedacht me wel dat er ook nog een uitlees mogelijkheid is voor de electronica..daar heb ik ook nog niet naar gekeken..
Mijn auto staat in de garage i.v.m. nieuwe distributieriem en nwe dinamosnaar...dus ben ik hem ff paar dagen kwijt..
gr Bap :-k
Geplaatst: 18.10.2007 - 18:24
door AndorabLe
Ik heb het probleem dat jij nu hebt wel gehad. Maar inmiddels niet meer, en ik weet ook niet wat de oorzaak is dat het weg is. (De 480 heeft inmiddels alweer een tijdje terug een grote beurt gehad. De stappenmotor is gereinigd. De contacten van de stekkeraansluiting van de luchtmassameter zijn schoon gemaakt. De auto is inmiddels diverse keren alweer gewassen.

)
Als je de electronica wilt uitlezen ga je denk ik pech hebben. De pin (nummer 2) is helaas niet aangsloten bij een turbo-uitvoering van de 400-serie.
Geplaatst: 18.10.2007 - 21:23
door bap
AndorabLe schreef:Ik heb het probleem dat jij nu hebt wel gehad. Maar inmiddels niet meer, en ik weet ook niet wat de oorzaak is dat het weg is. (De 480 heeft inmiddels alweer een tijdje terug een grote beurt gehad. De stappenmotor is gereinigd. De contacten van de stekkeraansluiting van de luchtmassameter zijn schoon gemaakt. De auto is inmiddels diverse keren alweer gewassen.

)
Als je de electronica wilt uitlezen ga je denk ik pech hebben. De pin (nummer 2) is helaas niet aangsloten bij een turbo-uitvoering van de 400-serie.
Oke jij hebt dus de stekker van luchtmassameter schoongemaakt en stappenmotor...maar was het toen ook over..? of verdween het vanzelf".
Electronica kan ik wel uitlezen want mijn 440 turbo heeft wel degelijk pin nummer 2
Ik heb hem al eens uitgeprobeert er kwamen toen wel wat codes uit
er was iets met ABS systeem weet niet meer wat..
Maar wat gek dat het er bij jou er niet op zit...
Ik ga snel bekijken (als ik hem terug heb) wat hij voor een eventuele
melding geeft...
gr Bap.
Geplaatst: 19.10.2007 - 21:38
door STS-135
Ik heb inderdaad dat als ik flink gas geef hij even rustig doet, ongeveer 10 sec normaal en dan loopt ie wee vrolijk op naar de 12/1300 toeren.
En het klopt idd dat als je alles aanzet het minder word, moet je voor de grap eens alle 4 de ramen tegelijk bedienen
maargoed om eerlijk te zijn stoor ik me niet echt aan het probleem, heb geen sportuitlaat en qua verbruik scheelt het bijna niks voor mij.
Maar aangezien het toch al 2 keer bij een 4serie van me is voorgekomen ben ik benieuwd wat eruit gaat komen.
Groeten

Geplaatst: 19.10.2007 - 21:47
door bap
Heb jij ook geen uitlees module in je turbo?
Geplaatst: 19.10.2007 - 22:13
door STS-135
geen flauw idee, bj is 94 weet niet of het daarvan afhankelijk is?
Geplaatst: 20.10.2007 - 10:56
door bap
Kérim schreef:geen flauw idee, bj is 94 weet niet of het daarvan afhankelijk is?
Nee ik dacht niet dat dat bouwjaar er iets mee te maken heeft..
uitlees module zit erop of niet? bij mij wel,... maar Andorable heeft het weer niet..?
Kijk als je voor je motorkap aan de bestuurderskant staat ,naast de schokbreker ophanging daar zie je een kleine unit met rood ledje als het goed is....heb ook nog wel ergens een foto...
stop stekkertje in contact 2( als hij is aangesloten)...daarna 3 seconde ingedrukt houden ...hij geeft melding van eventuele gebreken aan door aantal keren knipperen...b.v 3keer 1 knipper dan is alles goed...
kijk maar eens onderje motorkap ..
Heb ook nog wel een lijst met code ontcijfering ergens...
gr Bap
Geplaatst: 20.10.2007 - 20:05
door bap
Hallo
Het probleem is opgelost en hij loopt weer keurig 850-900 toeren

Het probleem lag aan regelklep van gasklephuis..deze was vies en bleef hangen..
Hierdoor bleef hij lucht aanzuigen met als gevolg een te hoog stationair.
Ben heel blij dat dit weer opgelost is..kan nu weer rustig rijden..
Kerim misschien heb je er nog wat aan..
gr Bap :thumbup:
Geplaatst: 23.10.2007 - 09:43
door STS-135
MooiMooi
Dan ga ik daar ook eens naar kijken, bedankt voor de info Bab!~
Groeten Kérim

Geplaatst: 23.10.2007 - 22:02
door volvogrill
bap en kerim even een tip over de motor,deze motoren zijn vreselijk gevoelig voor valselucht.wat bijna niemand weet is dat als men het steuntje
bij de cisklep demonteerd dat de onderste bout intspruitstuk uit komt.dwz
als men deze niet afkit met vet of sileconen dan heb je gratis valse lucht.
menig garage zoekt zich een bult,het is wel type afhankelijk.
groet volvogrill
Geplaatst: 28.11.2007 - 22:33
door bap
oke bedankt
