ik heb nu al 2 keer binnenkorte tijd mij koppakking van mijn 1.7 turbo blok (B18FT) eruitliggen 1 van de redenen laatste keer was te hopge turbodruk.
maar wat me nou opviel is dat de neiuwe kopbouten rekbouten zijn, en de oude bouten waren dat niet.
maakt dit iets uit? vooral omdat ik op hogere turbodruk rij?
technisch vraagje kopbouten???
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Onverstandig om met TE hoge turbodruk te rijden... geluk gehad dat het alleen je koppakking is die eruit geblazen is..
Het geeft geen verschil, rekbouten of niet...
Maar het zijn volgens mij altijd rekbouten die gebruikt worden bij de kop van een motorblok.. Anders zou je de 'oude bouten'(zoals jij dat noemt) ook gewoon weer terug moeten kunnen stoppen..
Alle bouten rekken uit, bij rekbouten is dit een aantal mm/cm meer dan bij normale bouten, vandaar dat deze altijd vernieuwd moeten worden.
Heeft dus geen invloed op hogere turbodruk oid.
Auke
Het geeft geen verschil, rekbouten of niet...
Maar het zijn volgens mij altijd rekbouten die gebruikt worden bij de kop van een motorblok.. Anders zou je de 'oude bouten'(zoals jij dat noemt) ook gewoon weer terug moeten kunnen stoppen..
Alle bouten rekken uit, bij rekbouten is dit een aantal mm/cm meer dan bij normale bouten, vandaar dat deze altijd vernieuwd moeten worden.
Heeft dus geen invloed op hogere turbodruk oid.
Auke
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 15.10.2007 - 19:22
tja te hoge turbodruk was ook niet de bedoeling maar door kapotte drukmeter had ik niet in de gaten dat de turbodruk zo hoog stondAuk schreef:Onverstandig om met TE hoge turbodruk te rijden... geluk gehad dat het alleen je koppakking is die eruit geblazen is..
Het geeft geen verschil, rekbouten of niet...
Maar het zijn volgens mij altijd rekbouten die gebruikt worden bij de kop van een motorblok.. Anders zou je de 'oude bouten'(zoals jij dat noemt) ook gewoon weer terug moeten kunnen stoppen..
Alle bouten rekken uit, bij rekbouten is dit een aantal mm/cm meer dan bij normale bouten, vandaar dat deze altijd vernieuwd moeten worden.
Heeft dus geen invloed op hogere turbodruk oid.
Auke
en de orginele inbus kopbouten zijn geen rekbouten en volgens autodata hoeven deze ook niet vervangen te worden.
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Tja, het is wel altijd beter dat kopbouten gewoon vervangen worden... alle bouten rekken uit... en als jij je koppakking er tussenuit blaast krijgen die ook flink wat te voorduren...
dan kunnen die tientjes er ook wel vanaf voor nieuwe bouten.. (als je t je auto tenminste waard vindt..)
dan kunnen die tientjes er ook wel vanaf voor nieuwe bouten.. (als je t je auto tenminste waard vindt..)
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 15.10.2007 - 19:22
rekboutenkosten me niks meen iets van 26 euro bruto ex dus daar lig ik niet wakker van. maar wou zeker zijn dat er de goede bouten in gaan ik had anders bij volvo orginele besteld. maar de rekbouten heb ik al binnen net als koppakkingsetAuk schreef:Tja, het is wel altijd beter dat kopbouten gewoon vervangen worden... alle bouten rekken uit... en als jij je koppakking er tussenuit blaast krijgen die ook flink wat te voorduren...
dan kunnen die tientjes er ook wel vanaf voor nieuwe bouten.. (als je t je auto tenminste waard vindt..)

- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Goedzo, die opmerking van: Als je t je auto tenminste waard vindt, was ook sarcastisch bedoelt 
Ik ben voor mijn kopbouten, origineel van de Volvo €21,- per stuk kwijt... dus een dikke 200 euri voor alleen kopbouten

Ik ben voor mijn kopbouten, origineel van de Volvo €21,- per stuk kwijt... dus een dikke 200 euri voor alleen kopbouten
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 15.10.2007 - 19:22
hmmz ik werk bij automateriealen zaak dus is voor mij lekker goedkoopAuk schreef:Goedzo, die opmerking van: Als je t je auto tenminste waard vindt, was ook sarcastisch bedoelt
Ik ben voor mijn kopbouten, origineel van de Volvo €21,- per stuk kwijt... dus een dikke 200 euri voor alleen kopbouten

