Hallo mensen,
Ik ben in het bezit van een 440 1.8i '95 met een CVT (Continu Variabele Transmissie) automaat, is een traploze automaat met een soort van electromagnetische vario erin. Deze automaat is onlangs kapot gegaan en een tweedehandse is niet te vinden. Revisie moet 1600€ kosten.
Het probleem is dat bij gas geven het toerental nu omhoog vliegt, maar de auto niet veel vooruit gaat (gaat bij vol-toeren niet harder dan 40-50km/h) en de auto begint ook te schokken.
Weet iemand iets van deze automaten en misschien of er zelf iets aan te repareren valt? En past een normale automaat ook in deze auto?
Bij voorbaat dank, Frans
Automaat (CVT) defect
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Ik heb ook wel eens gezien dat ze er een handbak in bouwde. Jammer dat ik dit type vario niet ken ander had ik je graag geholpen
Succes verder met het zoeken
Succes verder met het zoeken
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 27.11.2005 - 08:54
- Locatie: Vlissingen
Hallo,
Het is toevallig dat ik uw bericht tegen kom tijdens het zoeken naar een oplossing voor mijn Volvo.
Ik kan u zeggen die van u rijd teminste nog, de mijne deed het niet meer van het ene op het andere moment, starten doet hij als de beste maar vooruit of achteruit ho maar.
Misschien als iemand uw mail leest, heeft diegene ook wel een idee over mijn Volvo, we zijn tenslotte lotgenoten.
M.vr.gr. Wil.
Het is toevallig dat ik uw bericht tegen kom tijdens het zoeken naar een oplossing voor mijn Volvo.
Ik kan u zeggen die van u rijd teminste nog, de mijne deed het niet meer van het ene op het andere moment, starten doet hij als de beste maar vooruit of achteruit ho maar.
Misschien als iemand uw mail leest, heeft diegene ook wel een idee over mijn Volvo, we zijn tenslotte lotgenoten.
M.vr.gr. Wil.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die bakken zijn nergens gebruikt te koop,inderdaad.
Als het oliepomphuis niet gebroken is,kun je pas zien na demontage van het deksel onder de auto,dan is hij te reparen.
Ik kan ze repareren!
Als het oliepomphuis niet gebroken is,kun je pas zien na demontage van het deksel onder de auto,dan is hij te reparen.
Ik kan ze repareren!
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 29.01.2009 - 16:54
Beste Ramon,
Ik ben in het bezit van een CVT V11-406M bak en hiervan maakt het hoofdlager geluid.
Wat gaat het kosten om dit lager te laten vervangen bij jou?
KM-stand van de bak is 74.000.
Met vriendelijke groeten,
Léon
Ramon&Ramon,
Ik ben in het bezit van een CVT V11-406M bak en hiervan maakt het hoofdlager geluid.
Wat gaat het kosten om dit lager te laten vervangen bij jou?
KM-stand van de bak is 74.000.
Met vriendelijke groeten,
Léon
Ramon&Ramon,
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
- Locatie: Utrecht
Leon,
Ik heb Ramon recentelijk hierover gesproken (zelfde probleem) maar ik raad je aan om hem even een PM te sturen, want hij is pas volgende week maandag (9maart) weer in de gelegenheid om te antwoorden.
Groet,
Ik heb Ramon recentelijk hierover gesproken (zelfde probleem) maar ik raad je aan om hem even een PM te sturen, want hij is pas volgende week maandag (9maart) weer in de gelegenheid om te antwoorden.
Groet,
Volvo 850 estate AUT LPG
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 29.01.2009 - 16:54
Nessie,
Bedankt voor je vlugge reply en heb hem net een PM gestuurd.
Wacht nu gewoon even af.
Groeten Léon
Bedankt voor je vlugge reply en heb hem net een PM gestuurd.
Wacht nu gewoon even af.
Groeten Léon
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
Afgezien van het CVT probleem ben ik wel erg benieuwd of je de versnellingsbakken ook kunt uitwisselen.
(ik heb zelf een handbak in mijn 1.8 en wil er perse een ZF bak in hebben)
Zoals boven:
CVT te vervangen door een ZF-bak (=4-traps automaat)?
CVT te vervangen door een handbak?
Handbak te vervangen door een ZF-bak?
Handbak te vervangen door een CVT-bak?
ZF-bak te vervangen door CVT bak?
ZF-bak te vervangen door een handbak?
(ik heb zelf een handbak in mijn 1.8 en wil er perse een ZF bak in hebben)
Zoals boven:
CVT te vervangen door een ZF-bak (=4-traps automaat)?
CVT te vervangen door een handbak?
Handbak te vervangen door een ZF-bak?
Handbak te vervangen door een CVT-bak?
ZF-bak te vervangen door CVT bak?
ZF-bak te vervangen door een handbak?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- 4pr80
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 12.06.2006 - 12:16
ik heb mn 480 (2.0) 1995 handbak omgebouwd tot automaat, naast automaat, koppelomvormer en vliegwiel had ik nodig
ander subframe
andere draagarm links
andere aandrijfassen
andere veren voor
andere pedalen
andere schakelpook
voor de rest alleen veel tijd en geduld, is prima te doen dus
ander subframe
andere draagarm links
andere aandrijfassen
andere veren voor
andere pedalen
andere schakelpook
voor de rest alleen veel tijd en geduld, is prima te doen dus
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
- Locatie: Utrecht
sowieso zoek ik ook nog iemand die (misschien zelf wel een 440 heeft) die mij wat onderhouds tipjes kan vertellen en die ook nog in omgeving Utrecht woont. Ik wil zelf wel wat besparen door niet met welk klein dingetje naar de garage te gaan 

Volvo 850 estate AUT LPG
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 29.01.2009 - 16:54
@nessie:Werkplaatshandboek kopen of downloaden en proberen met de hulp van de vraagbaak alles zelf proberen te doen.
Misschien muv een distributieriem als je dit nog nooit gedaan hebt of niet zeker van je zaak bent.
En natuurlijk gebruik maken van het forum hiero.
Btw @ 4pr80, waarom had je andere veren voor nodig als ik vragen mag.
Ik heb nl net mijn 440 omgebouwd van automaat naar handbak en had hiervoor geen andere veren nodig.
Groeten Léon
Misschien muv een distributieriem als je dit nog nooit gedaan hebt of niet zeker van je zaak bent.
En natuurlijk gebruik maken van het forum hiero.
Btw @ 4pr80, waarom had je andere veren voor nodig als ik vragen mag.
Ik heb nl net mijn 440 omgebouwd van automaat naar handbak en had hiervoor geen andere veren nodig.
Groeten Léon
- 4pr80
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 12.06.2006 - 12:16
automaat is (nogal wat) zwaarder dan handbak, std heeft de automaatversie iets sterkere/zwaardere veren.xtxlunatic schreef: [...]
Btw @ 4pr80, waarom had je andere veren voor nodig als ik vragen mag.
Ik heb nl net mijn 440 omgebouwd van automaat naar handbak en had hiervoor geen andere veren nodig.
Groeten Léon
tis geen moeten, maar als je dan toch bezig bent, doe t dan in 1x goed ipv 3x half denk ik dan
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42
Als je een CVT zoekt, ik heb er een te koop. Deze zit in een schade 440 1.8I en heeft 120.000km gemaakt.
Auto is rijdbaar, maar niet voor hele lange afstanden ivm sporingsprobleem. Moet in zn geheel zoon 400e opbrengen.
Auto is rijdbaar, maar niet voor hele lange afstanden ivm sporingsprobleem. Moet in zn geheel zoon 400e opbrengen.