Pagina 1 van 1

Automaat (CVT) defect

Geplaatst: 01.07.2005 - 21:26
door fransf
Hallo mensen,

Ik ben in het bezit van een 440 1.8i '95 met een CVT (Continu Variabele Transmissie) automaat, is een traploze automaat met een soort van electromagnetische vario erin. Deze automaat is onlangs kapot gegaan en een tweedehandse is niet te vinden. Revisie moet 1600€ kosten.

Het probleem is dat bij gas geven het toerental nu omhoog vliegt, maar de auto niet veel vooruit gaat (gaat bij vol-toeren niet harder dan 40-50km/h) en de auto begint ook te schokken.

Weet iemand iets van deze automaten en misschien of er zelf iets aan te repareren valt? En past een normale automaat ook in deze auto?

Bij voorbaat dank, Frans

Geplaatst: 02.07.2005 - 18:18
door Michel740Turbo
Ik heb ook wel eens gezien dat ze er een handbak in bouwde. Jammer dat ik dit type vario niet ken ander had ik je graag geholpen
Succes verder met het zoeken

Volvo 460 1.8i 1995 automaat.

Geplaatst: 27.11.2005 - 10:55
door The Rainbow
Hallo,

Het is toevallig dat ik uw bericht tegen kom tijdens het zoeken naar een oplossing voor mijn Volvo.
Ik kan u zeggen die van u rijd teminste nog, de mijne deed het niet meer van het ene op het andere moment, starten doet hij als de beste maar vooruit of achteruit ho maar.
Misschien als iemand uw mail leest, heeft diegene ook wel een idee over mijn Volvo, we zijn tenslotte lotgenoten.

M.vr.gr. Wil.

Cvt

Geplaatst: 27.11.2005 - 17:33
door Ramon&Ramon
Die bakken zijn nergens gebruikt te koop,inderdaad.
Als het oliepomphuis niet gebroken is,kun je pas zien na demontage van het deksel onder de auto,dan is hij te reparen.
Ik kan ze repareren!

Geplaatst: 28.02.2009 - 11:08
door xtxlunatic
Beste Ramon,

Ik ben in het bezit van een CVT V11-406M bak en hiervan maakt het hoofdlager geluid.
Wat gaat het kosten om dit lager te laten vervangen bij jou?
KM-stand van de bak is 74.000.

Met vriendelijke groeten,

Léon

Ramon&Ramon,

Geplaatst: 28.02.2009 - 11:36
door Nessie
Leon,

Ik heb Ramon recentelijk hierover gesproken (zelfde probleem) maar ik raad je aan om hem even een PM te sturen, want hij is pas volgende week maandag (9maart) weer in de gelegenheid om te antwoorden.

Groet,

Geplaatst: 28.02.2009 - 13:32
door xtxlunatic
Nessie,

Bedankt voor je vlugge reply en heb hem net een PM gestuurd.
Wacht nu gewoon even af.

Groeten Léon

uitwisselbaarheid versnellingsbakken CVT/ZF-bak/handbak

Geplaatst: 28.02.2009 - 13:48
door sleutelaar
Afgezien van het CVT probleem ben ik wel erg benieuwd of je de versnellingsbakken ook kunt uitwisselen.
(ik heb zelf een handbak in mijn 1.8 en wil er perse een ZF bak in hebben)

Zoals boven:
CVT te vervangen door een ZF-bak (=4-traps automaat)?
CVT te vervangen door een handbak?
Handbak te vervangen door een ZF-bak?
Handbak te vervangen door een CVT-bak?
ZF-bak te vervangen door CVT bak?
ZF-bak te vervangen door een handbak?

Geplaatst: 28.02.2009 - 14:15
door 4pr80
ik heb mn 480 (2.0) 1995 handbak omgebouwd tot automaat, naast automaat, koppelomvormer en vliegwiel had ik nodig
ander subframe
andere draagarm links
andere aandrijfassen
andere veren voor
andere pedalen
andere schakelpook
voor de rest alleen veel tijd en geduld, is prima te doen dus

Geplaatst: 28.02.2009 - 15:15
door Nessie
sowieso zoek ik ook nog iemand die (misschien zelf wel een 440 heeft) die mij wat onderhouds tipjes kan vertellen en die ook nog in omgeving Utrecht woont. Ik wil zelf wel wat besparen door niet met welk klein dingetje naar de garage te gaan :)

Geplaatst: 28.02.2009 - 18:56
door xtxlunatic
@nessie:Werkplaatshandboek kopen of downloaden en proberen met de hulp van de vraagbaak alles zelf proberen te doen.
Misschien muv een distributieriem als je dit nog nooit gedaan hebt of niet zeker van je zaak bent.
En natuurlijk gebruik maken van het forum hiero.


Btw @ 4pr80, waarom had je andere veren voor nodig als ik vragen mag.
Ik heb nl net mijn 440 omgebouwd van automaat naar handbak en had hiervoor geen andere veren nodig.

Groeten Léon

Geplaatst: 28.02.2009 - 19:06
door 4pr80
xtxlunatic schreef: [...]


Btw @ 4pr80, waarom had je andere veren voor nodig als ik vragen mag.
Ik heb nl net mijn 440 omgebouwd van automaat naar handbak en had hiervoor geen andere veren nodig.

Groeten Léon
automaat is (nogal wat) zwaarder dan handbak, std heeft de automaatversie iets sterkere/zwaardere veren.

tis geen moeten, maar als je dan toch bezig bent, doe t dan in 1x goed ipv 3x half denk ik dan

Geplaatst: 28.02.2009 - 21:02
door 460volvo
Als je een CVT zoekt, ik heb er een te koop. Deze zit in een schade 440 1.8I en heeft 120.000km gemaakt.
Auto is rijdbaar, maar niet voor hele lange afstanden ivm sporingsprobleem. Moet in zn geheel zoon 400e opbrengen.