Hallo iedereen,
Onlangs heb ik een V70 2.5 TDI bj 1998 gekocht en ben zeer tevreden over de auto. Maar ik blijf altijd op 1 probleempje stoten. Het volgende gebeurt als ik de auto wil starten: Ik draai de sleutel in stand 2 om daarna door te draaien naar stand 3:
-2/3 van de keren brandt het lampje "fout in de motorelektronica" in stand 2 en als ik dan draai naar stand 3 start de auto
-1/3 van de keren brandt het lampje "fout in de motorelektronica" in stand NIET en als ik dan draai naar stand 3 start de auto niet. Dan moet ik de auto terug vergrendelen en ontgrtendelen en dan kan ik wel terug starten. Dit is zeer lastig
Zou iemand kunnen zeggen wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen?
MVG wout
soms niet willen starten
- C 30 T5
- 4th Gear member
Wout,
Vermoedelijk de spoel van de immobilizer rond je contactsleutel.
Zou het eerst proberen met je reservesleutel, als het probleem dan nog aanwezig is de spoel vernieuwen.
Beetje dealer laat je het een weekje proberen met de nieuwe ring.
evt uitlezen van de foutcode is ook nog een optie.
Suc6
Vermoedelijk de spoel van de immobilizer rond je contactsleutel.
Zou het eerst proberen met je reservesleutel, als het probleem dan nog aanwezig is de spoel vernieuwen.
Beetje dealer laat je het een weekje proberen met de nieuwe ring.
evt uitlezen van de foutcode is ook nog een optie.
Suc6
-
- 2nd Gear member
............. http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=15225 ............
Volgens mij is dit topic onlangs besproken
en joh.. idd het kastje rondom het contactslot. Gegevens van je sleutel worden niet goed meer uitgelezen en dat moet je dus laten vervangen. Ik weet niet wat het kost want bij mij heeft de dealer het kosteloos gemaakt ( lees topic ).
Volgens mij is dit topic onlangs besproken

V50 D5 GT edition II