Pagina 1 van 2

aanschaf van een v70 op lpg

Geplaatst: 15.10.2007 - 23:53
door bottenberg
Ik ben al een tijdje op zoek naar een v70. Ik kan er nu een kopen op lpg met 260.000 km.

De auto is altijd volvo dealer onderhouden en de prijs is er ook naar.

Kan ik een gewone lpg installatie makelijk om laten bouwen naar een g3 installatie en wat zijn de kosten.

Waar moet ik op letten bij de aanschaf van deze auto en dan met name alles wat met het rijden op gas te maken heeft.

ik hoop op jullie snelle reacties aangezien ik niet veel tijd heb.

bedankt

Geplaatst: 16.10.2007 - 12:27
door en
Beste,

Omdat je het kennelijk hebt over een verouderde LPG-installatie, neem ik ook aan dat het om een V70 Classic gaat en niet om het nieuwere model...?

Ik kan je alleen mijn eigen ervaringen vertellen: ik heb 15 maanden geleden een V70 gekocht van eind 2000 (nieuw model), met 272000km en Vialle LPI systeem. Wagen was ook van eerste eigenaar en perfect en nauwkeurig onderhouden bij Volvo dealer (iedere 10000 km een onderhoudsbeurt).

Ik heb de wagen voor een relatief goede prijs kunnen kopen, wel zonder garantie, en heb voor mezelf 1500€ bijgerekend voor evt. kosten voor vervanging/reparatie van onderdelen, wegens de vele km's die de auto had.

Als ik nu terugkijk was het een zeer goede koop tot nu toe. Heb inmiddels 310000 km (net binnen een week 2 keer Zwitserland op en neer gedaan). Van de 1500€ heb ik er inderdaad 1000€ moeten gebruiken voor airco-pomp vervangen (kleine 450€ all-in van occassie onderdeel), en LPG-pomp (ruim 500€). Verder alles in orde, heb 1 keer een probleempje gehad met de electrisch verstelbare bestuurderszetel die uit de riggel was geschoten (wegens een fles drinken die geklemt zet), heeft me 50€ gekost bij de garage...

Dus als je het mij vraagt: als je maar heel goed weet dat het lpg-systeem dat geplaatst is goed en vooral ook geschikt is voor jouw type wagen, en de auto is perfect onderhouden geweest en jij gaat dat verder ook doen, dan is die autp met 260000 km geen probleem.

Je moet echter natuurlijk wel inzien dat een auto met 60000km en 1 met 260000 km twee totaal andere zaken zijn....


Succes,
En

Geplaatst: 16.10.2007 - 12:41
door bottenberg
Bedankt voor de reactie.

aangezien ik een redelijk aantal km rijd zal ik de auto goed onderhouden net zoals ik nu doe. De auto is van eind '98 met een gewone lpg installatie. Ik wil deze installatier ombouwen naar g3 ivm sudsidie. Ik weet dat er altijd kosten komen als je net een andere auto koopt alleen ik heb geen ervaring met lpg. Zijn er specifieke dingen van het onderhoud waar ik op moet letten kleppen stellen/vervangen of dit in het verleden al gebeurt is en bijvoorbeeld bepalde km beurten(riemen spanrollen kettingen oid.)

Geplaatst: 16.10.2007 - 12:45
door en
Over het al dan niet stellen van de kleppen en afhankelijk van model tot model is hier al veel virtuele inkt bespoten, dus zoek daar eventjes op via de zoekfunctie... Mijn garagist (Autoservice Aalst, een onofficiele Volvo-specialist) heeft het met collega's besproken wat betreft mijn situatie, en mij uiteindelijk aangeraden het niet te doen, omdat voor mijn type motor de kleppen toch haast niet te stellen zijn, en het geen zin heeft om zulk hoge kosten te gaan maken als het toch niet nodig is. Mijn auto reed (en rijdt gelukkig nog steeds) perfect, dus zolang er geen problemen waren, ook geen problemen maken. Mochten er ooit problemen komen (wil deze auto toch wel tot minstens 450000km doorrijden...), dan waarschijnlijk al beter om direct een occassie motor(kop) te plaatsen van jonge wagen die nooit lpg gereden heeft... Aldus zijn advies, maar let wel: specifiek voor mijn geval...

Verder kan ik je aanbevelen om Flashlube te gebruiken; kan nooit kwaad, en kan je wel heel wat besparen. Mijn auto heeft altijd met Flashlube gereden, vanaf het begin, dus al door vorige eigenaar, ofschoon puur strict gezien het voor mijn type motor/lpi installatie niet nodig is...

Geplaatst: 16.10.2007 - 12:55
door glitz
Iedere 150.000 nieuwe kop erop. Of langer maar op gas gaat je kop niet zo lang mee als op benzine.

Geplaatst: 16.10.2007 - 13:54
door en
Iedere 150000? De mijne rijdt wel inmiddels al 310000km waarvan de laatste ca. 275000 km met lpg, en het is nog volledig de originele, onaangetaste motor/kleppen...

Geplaatst: 17.10.2007 - 23:11
door Ramon&Ramon
kleppen zijn haast niet te stellen?
Leg dat is uit?

Geplaatst: 17.10.2007 - 23:15
door Ramon&Ramon
Over Flashlube zijn de meningen verdeeld denk ik.
Heb hier nu een V70 staan van 2001 met 150000km,waarbij al twee maal de klepspeling te strak stond,ondanks deze toevoeging.
Uitlaat kleppen stonden op 0,20 mm
Inlaatkleppen stonden op 0,10mm

Geplaatst: 18.10.2007 - 11:15
door en
Ramon, ik kan je dat moeilijk uitleggen, omdat ik er te a-technisch voor ben, plus ik weet dat het onderwerp hevige discussie kan opleveren. Maar waarom bel je niet eventjes met Paul van AutoserviceAalst voor meer uitleg...?

Geplaatst: 18.10.2007 - 11:30
door V480-S60
Volgens mij wordt hier vergeten dat het een V70 classic betreft.
Die heeft in vele gevallen geen last van kleppenstellen. Deze wagen heeft namelijk hydraulische klepstoters!!!

Voor specifieke LPG-vragen over een V70 classic wil ik je even verwijzen naar het zusterforum van de 850. Zie de links op volvo-plaza. 8)

Geplaatst: 18.10.2007 - 11:45
door Ramon&Ramon
als het inderdaad om een classic gaat,kun je ze niet stellen,maar dat wil niet zeggen dat er geen problemen met de cilinderkop kunnen optreden.

Geplaatst: 18.10.2007 - 11:51
door V480-S60
Je hebt gelijk Ramon&Ramon. Ook met een classic V70 kunnen problemen optreden met de cylinderkop. Is mij bekend.

Ik wilde alleen duidelijk maken dat kleppenstellen niet kan en eigenlijkk ook dat dit draadje niet onder dit hoofdstuk hoort te staan. Maar onder 850 etc.

Geplaatst: 18.10.2007 - 12:12
door en
Voor alle duidelijkheid: het gaat niet om een classic maar om het nieuwere model...

Geplaatst: 18.10.2007 - 12:21
door Roeland
en schreef:Voor alle duidelijkheid: het gaat niet om een classic maar om het nieuwere model...
bottenberg schreef:Bedankt voor de reactie.

aangezien ik een redelijk aantal km rijd zal ik de auto goed onderhouden net zoals ik nu doe. De auto is van eind '98 met een gewone lpg installatie. Ik wil deze installatier ombouwen naar g3 ivm sudsidie. Ik weet dat er altijd kosten komen als je net een andere auto koopt alleen ik heb geen ervaring met lpg. Zijn er specifieke dingen van het onderhoud waar ik op moet letten kleppen stellen/vervangen of dit in het verleden al gebeurt is en bijvoorbeeld bepalde km beurten(riemen spanrollen kettingen oid.)
Volgens mij was hij uit 1998

Geplaatst: 18.10.2007 - 14:12
door en
Ramon's opmerking/vraag was:
Ramon&Ramon schreef:kleppen zijn haast niet te stellen?
Leg dat is uit?
En dat trok op mijn schrijven:
EN schreef:Over het al dan niet stellen van de kleppen en afhankelijk van model tot model is hier al veel virtuele inkt bespoten, dus zoek daar eventjes op via de zoekfunctie... Mijn garagist (Autoservice Aalst, een onofficiele Volvo-specialist) heeft het met collega's besproken wat betreft mijn situatie, en mij uiteindelijk aangeraden het niet te doen, omdat voor mijn type motor de kleppen toch haast niet te stellen zijn, en het geen zin heeft om zulk hoge kosten te gaan maken als het toch niet nodig is. Mijn auto reed (en rijdt gelukkig nog steeds) perfect, dus zolang er geen problemen waren, ook geen problemen maken. Mochten er ooit problemen komen (wil deze auto toch wel tot minstens 450000km doorrijden...), dan waarschijnlijk al beter om direct een occassie motor(kop) te plaatsen van jonge wagen die nooit lpg gereden heeft... Aldus zijn advies, maar let wel: specifiek voor mijn geval...

Verder kan ik je aanbevelen om Flashlube te gebruiken; kan nooit kwaad, en kan je wel heel wat besparen. Mijn auto heeft altijd met Flashlube gereden, vanaf het begin, dus al door vorige eigenaar, ofschoon puur strict gezien het voor mijn type motor/lpi installatie niet nodig is...
en mijn auto betreft een V70 model 2001...

Snappie.....???

Geplaatst: 18.10.2007 - 14:42
door Ramon&Ramon
waar je dus wel de klepspeling van moet controleren af en toe dus!:)

Geplaatst: 18.10.2007 - 17:00
door MichelV70
Neem een TDI of 2.5d dat zijn zeer betrouwbare motoren en op gas moet je koken :wink:.

Geplaatst: 18.10.2007 - 17:02
door en
Michel, niet mee eens; als er een auto is die geschikt is voor LPG, dan is het wel Volvo (en Saab) mits geschikte motor+geschikt systeem...

Geplaatst: 18.10.2007 - 17:04
door Ramon&Ramon
Geschikt voor LPG,kom even bij mij kijken dan?
heb er weer twee staan uit 2001 en uit 2003 met kleppen die uitgesteld zijn.150000km en 190000km

Geplaatst: 18.10.2007 - 17:05
door Ramon&Ramon
Volvo is niet voor niets gestopt met LPG en Bifeull