Hi, ik ben nieuw op dit forum omdat ik nu dan toch aan een Volvo toe ben.
Ik heb een S60 aangeboden gekregen van 012001, met 180000km op te teller. Voorzien van half leer en volvo audio. Hij heeft al z'n beurtjes gehad en ziet er behoorlijk strak uit. Het is een particuliere aanbieder, en staat nog nergens op de sites dus helaaas geen foto's.
Wat doet zo'n auto nu en waar zou ik op moeten letten bij aanschaf?
Alvast bedankt voor de reacties
S60, 170hp van 2001, wat moet dat kosten?
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ehm, even een wilde gok van de prijs: €9500,=? Zoiets? Zeker niet meer zou ik denken...
Lees even bij voor de veel voorkomende probleempjes van de S60/V70 serie van die bouwjaren (2000-2002) en kijk of je er achter kunt komen of die problemen al geweest en opgelost zijn (zoals: ETM, deursloten, etc)...
Lees even bij voor de veel voorkomende probleempjes van de S60/V70 serie van die bouwjaren (2000-2002) en kijk of je er achter kunt komen of die problemen al geweest en opgelost zijn (zoals: ETM, deursloten, etc)...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Als het een handbak betreft.
koppeling controleren op;
goed vrijkomen schakeld ie goed (bij koude motor testen)
vreemde geluiden
trillen met flink optrekken (met slippende koppeling testen)
koppeling controleren op;
goed vrijkomen schakeld ie goed (bij koude motor testen)
vreemde geluiden
trillen met flink optrekken (met slippende koppeling testen)
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15.10.2007 - 14:44
Het is inderdaad een handbak.
Ik ga binnenkort even rijden, en zal zeker even in de historie duiken en zien of de platen (en de rest) en het ETM al eens zijn vervangen. Ik heb al gezien dat als dat niet gebeurt is, het nogal waarschijnlijk is dat het in het komende jaar gaat komen.
Ik laat het op dit forum nog even weten wat het geworden is.
Thanks voor alle input
Ik ga binnenkort even rijden, en zal zeker even in de historie duiken en zien of de platen (en de rest) en het ETM al eens zijn vervangen. Ik heb al gezien dat als dat niet gebeurt is, het nogal waarschijnlijk is dat het in het komende jaar gaat komen.
Ik laat het op dit forum nog even weten wat het geworden is.
Thanks voor alle input
- dci725_s60
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 07:09
- Locatie: zele
Hoi
Weet niet of het nog van belang is maar ook een veel voorkoment probleem bij de S60 is dat de intercooler durft scheuren (die kost ca 350€).
In dit geval gaat de motor hevig roken en verlies van vermogen.
Ook veelvoorkomend probleem bij alle common rail motoren zijn de injectoren ( deze kosten ca 225€/st.). Deze durven intern lekken. zou te wijten zijn aan het zwavelgehalte van de getankte diesel. Heeft als gevolg: hoog brandstofverbruik, verlies van vermogen en iets slechter starten.
gr
Weet niet of het nog van belang is maar ook een veel voorkoment probleem bij de S60 is dat de intercooler durft scheuren (die kost ca 350€).
In dit geval gaat de motor hevig roken en verlies van vermogen.
Ook veelvoorkomend probleem bij alle common rail motoren zijn de injectoren ( deze kosten ca 225€/st.). Deze durven intern lekken. zou te wijten zijn aan het zwavelgehalte van de getankte diesel. Heeft als gevolg: hoog brandstofverbruik, verlies van vermogen en iets slechter starten.
gr
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
als je goed leest dan gaat dit over een 2.4 170pk benzine, deze hebben GEEN turbo dus ook GEEN intercooler :twisted:dci725_s60 schreef:Hoi
Weet niet of het nog van belang is maar ook een veel voorkoment probleem bij de S60 is dat de intercooler durft scheuren (die kost ca 350€).
In dit geval gaat de motor hevig roken en verlies van vermogen.
Ook veelvoorkomend probleem bij alle common rail motoren zijn de injectoren ( deze kosten ca 225€/st.). Deze durven intern lekken. zou te wijten zijn aan het zwavelgehalte van de getankte diesel. Heeft als gevolg: hoog brandstofverbruik, verlies van vermogen en iets slechter starten.
gr
geen glans zonder wrijving