Vandaag mooi weer en eindelijk tijd om na de vakantie kilometers van afgelopen maanden ongeveer 13.500km het een en ander te vervangen.
Heb de bougies luchtfilter rotor en verdeelkap vernieuwd en merk gelijk weer verschil, de rotor en verdeelkkap hebben er nu ruim 45.000km opzitten en heb ze preventief vervangen omdat ik nu eenmaal zo'n sukkel ben die het zekere voor het onzekere neemt.
Na een uurtje lekker sleutelen weer een naaimachientje en klaar voor de komende koude winter ( zouden we nu weer eens een echte winter krijgen ???? )
Nou gewoon weer wat te vertellen zonder eigenlijk wat nuttigs te vermelden maar misschien voor de geinterreseerden ik was een kleine 59 euries kwijt voor alle spullen, bougiekabels zijn net een jaar oud en nog niet aan vervanging toe dus lekker laten zitten.
Heb trouwens een kleine 45.000 km gereden in 14 maanden dus misschien toch eens gas gaan overwegen of een diesel ?
Wie geeft advies hierover ? heb geen goed gevoel bij gas maar misschien ben ik te overtuigen als jullie me wat kunnen aanraden. ik ga gelijk denken aan koppen moeten vlakken na elke zoveel km en problemen met overschakelen naar benzine en terug ...
Lees net dat het ook zoveel scheelt als je de schakelbusjes vervangt dus hopelijk morgen ook weer mooi weer zodat ik even onder mijn voiture kan liggen ( ook al word dit afgeraden ) en deze kan vervangen....
kom maar op met jullie ervaringen.
Fijne week en tot schrijfs. Ron
Grote beurt.
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
- Locatie: Spijkenisse
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
gas betekent iedere 4 a 500 kilometer bij de tank staan. en waar zit de gastank?
diesel betekent 900 kilometer minimaal op 1 tank en de tank zit op de orginele plek. daarbij nog eens op marktplaats de diesel cruise control 440/460 kopen en je bent nog zuiniger bezig dan 1:17, wie weet haal je dan wel 1:19 of 20.
diesel betekent 900 kilometer minimaal op 1 tank en de tank zit op de orginele plek. daarbij nog eens op marktplaats de diesel cruise control 440/460 kopen en je bent nog zuiniger bezig dan 1:17, wie weet haal je dan wel 1:19 of 20.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
oja je kan het ook eens gaan rekenen. zoveel kilometer, gemiddeld verbruik, brandstofprijs, aantal tankbeurten, wegenbelasting, verzekering. ik kan je wel vertellen wat een diesel aan wegenbelasting, verbruik, brandstofprijs, verzekering kost, en ook van een 480 benzine. laat maar weten, pm me maar ik wil gegevens wel bloot geven.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
- Locatie: Spijkenisse
Eerst de schakelbusjes zodat ik niet meer zo hoef te roeren.......
Dat roeren hoefde niet echt maar zit idd veel speling op en voor dat tientje wil ik dit wel proberen.
Thanxx voor je reactie.
Dat roeren hoefde niet echt maar zit idd veel speling op en voor dat tientje wil ik dit wel proberen.
Thanxx voor je reactie.
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
- Locatie: Spijkenisse
Verbruik is hier netjes rond de 1 op 15km.( benine 1,8 a 200 km per dag )
Ligt eraan of ik me in kan houden, zelfs 1 op 16 is echt haalbaar maar dan hou ik me erg in zal ik maar zeggen, s'middags en s'avonds na het werk wil ik nog wel eens relaxed naar huis tuffen maar gemiddeld 800km totdat lampje van benzine gaat branden haal ik zeer regelmatig en dan zit er nog 7 a 8 liter in dacht ik dus echt ontevreden ben ik niet.
Ligt eraan of ik me in kan houden, zelfs 1 op 16 is echt haalbaar maar dan hou ik me erg in zal ik maar zeggen, s'middags en s'avonds na het werk wil ik nog wel eens relaxed naar huis tuffen maar gemiddeld 800km totdat lampje van benzine gaat branden haal ik zeer regelmatig en dan zit er nog 7 a 8 liter in dacht ik dus echt ontevreden ben ik niet.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
ik reed een volvo 480 es 1.7 en ben nu een volvo 440 1.9 td gaan rijden, voor mij geldt:
30000 km per jaar.
brandstof prijzen en verbruik zijn geijkt ingevoerd via www.autoverbruik.nl waar ik gebruik van maak.
benzine: 1op11,87, 1,32 euro per liter
diesel: 1op16,45, 1,03 euro per liter
12 keer minder bij de tank per jaar.
omslagpunt bij diesel ligt op 7273 km t.o.v. benzine
omslagpunt bij LPG ligt bij 1331 km t.o.v. benzine maar dan sta ik wel 76 keer bij het tankstation
netto voordeel per jaar met diesel 1112 euro.
netto voordeel per jaar met LPG 1742 euro.
mijn dieselverbruik wordt nog zuiniger dus ik ga steeds meer per jaar verdienen. maar het is toch ieder jaar 1100 euro zeker weten in de pocket.
30000 km per jaar.
brandstof prijzen en verbruik zijn geijkt ingevoerd via www.autoverbruik.nl waar ik gebruik van maak.
benzine: 1op11,87, 1,32 euro per liter
diesel: 1op16,45, 1,03 euro per liter
12 keer minder bij de tank per jaar.
omslagpunt bij diesel ligt op 7273 km t.o.v. benzine
omslagpunt bij LPG ligt bij 1331 km t.o.v. benzine maar dan sta ik wel 76 keer bij het tankstation
netto voordeel per jaar met diesel 1112 euro.
netto voordeel per jaar met LPG 1742 euro.
mijn dieselverbruik wordt nog zuiniger dus ik ga steeds meer per jaar verdienen. maar het is toch ieder jaar 1100 euro zeker weten in de pocket.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 31.01.2006 - 16:52
Klopt, met lpg sta je wel vaker aan de pomp. Ik rij met mijn 440 Turbo op LPG. En eigenlijk weinig problemen. Overschakelen tussen benzine en lpg merk je niet (is tegenwoordig allemaal electronisch). Motor van mij zakt wel ver in zijn toeren (bij lpg is dit meer dan benzine) wanneer koppeling wordt ingetrapt, maar slaat nooit af. Er zit ergens een vacuumlek of zo, ligt niet aan lpg. Ringtankje op de plaats van reservewiel. 45ltr tanken en gemiddeld zo'n 1:9,5 - 1:10. Bij veel snelwegverkeer kan dit wel beter, ik rij ongeveer 50-50 snelweg en stad en dan eigenlijk ook wel pittig (140-150km/u). Lpg is een extra toevoeging op je auto, diesel is sowieso storingsongevoeliger. Maar ik denk dat na 100kkm lpg toch goedkoper is (met aanschaf, onderhoud en belasting). En als je een goede, betrouwbare auto hebt... Waarom niet, je weet nooit wat voor (diesel) je ervoor terug koopt.
- Vampie
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 08.12.2006 - 01:38
- Locatie: België
- Contacteer:
Ik rij met mijn volvo gemiddeld 1 op 19 met het laagst gehaalde 1 op 16 en hoogst 1 op 20. Volvo 460 1.9 TD. Woon in België dus qua verzekering en belasting zal ik niets zeggen
.

Volvo 460 1.9 TD
- there are no good guns and there are no bad guns. A gun in the hands of a bad man is a bad sign. A gun in the hands of a good man is no threat to anyone - except bad people -
- there are no good guns and there are no bad guns. A gun in the hands of a bad man is a bad sign. A gun in the hands of a good man is no threat to anyone - except bad people -
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
gemiddeld 1 op 19 red ik nog niet. nu zit ik gemiddeld 1 op 16,6 . maar ik ben aan het beteren. mijn verbruik hou ik wel heel stipt bij op internet dus zijn geen geschatte gegevens wat misschien wel verschil geeft.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
480 es van 89 1 op 14 .als ik me goed op de eco meter consentreer misschien nog wat minder maar vind dit ook netjes.ik heb een 440 op gas gehad met de zelfde motor,laat ik het zo zeggen gas is om op te koken.maar dat is mijn ervaring.
groet'n uut grunn