Slot van rugleuning van achterbank opent niet

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
safarigeel
2nd Gear member

Laatst wilde ik de deelbare achterbank eens terugklappen voor een grotere laadvloer, maar bij één zijde ging na het bedienen van de schakelaar het slot niet open. De schakelaar kan wel schuiven, maar de rugleuning blijft vastzitten.

Ik denk dat er intern in het slot iets van kunststof is afgebroken. Als ik zo naar het slot aan de andere kant kijk, kan je alleen het slot eruit schroeven als de rugleuning naar voren is geklapt. Nu de rugleuning muurvast blijft zitten kun je dus ook niet bij de bouten om het slot eruit te halen.

Ik heb nog niet geprobeerd om via de achterzijde de vergrendeling te forceren, omdat ik bang ben dat er dan wat wordt beschadigd.
Weet iemand hier hoe je het slot er nu uit krijgt? Is het een kwestie van bruut geweld of moet je door de beschermkap aan de bovenzijde?

Het doet me denken aan m'n vorige auto, toen het slot van de kofferbak van m'n 940 sedan nergens meer op reageerde (slot/a.b.) en er intern een stangetje was geknapt. Toen hebben ze bij de dealer een gat gezaagd achter het nummerbord om er bij te komen.
66DL
940GL
V70II T5 geartronic pegasus17 elegance-comfort-premium-winter-family-estateline tel+premiumsound+volvosubwoofermod600W
standverwarming+schuif/kanteldak. BSR StageII
lucardie lpg
2nd Gear member

safarigeel schreef:De schakelaar kan wel schuiven, maar de rugleuning blijft vastzitten.

.
Heb ik ook gehad, na lang trekken en tobben ging het opeens open
daarna gesmeerd met WD40 ( rijkelijk tussenspuiten ), daarna probleem weg, gaat nu soepel los en vast
V70 freak
safarigeel
2nd Gear member

Blijkbaar is dit geen vaak voorkomend probleem, gezien het aantal reakties.
Het is intussen opgelost door het afdekplaatje kapot te maken en zo het slot te openen. Het afdekplaatje is als onderdeel los te bestellen.

Dit afdekplaatje moest toch worden vervangen, omdat de oorzaak van het defect een afgebroken palletje was van de schakelaar in dit afdekplaatje. Gelukkig geen defect slot...
66DL
940GL
V70II T5 geartronic pegasus17 elegance-comfort-premium-winter-family-estateline tel+premiumsound+volvosubwoofermod600W
standverwarming+schuif/kanteldak. BSR StageII
Oceanracer
Geartronic member

Ik heb Ben er ook eens over gehoord. Je bent dus niet de enige hier.

En een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus ik zal komend weekend de boel ook maar eens smeren.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ben
Executive Member
Contacteer:

Klopt, was bij mijn bank ook.
De dealer heeft het tijdens een beurt opgelost maar wát ze gedaan hebben weet ik niet. De auto rijdt inmiddels in Roemenië :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
DirkV70
2nd Gear member

Zelfde probleem met een oudere V70, zie thread
Aan de achterzijde van de bank zit een gat.
Door de bank naar achteren op spanning te zetten met je ene hand
kun met je duim in het gat het slot openen.
bartv70
5th Gear member

safarigeel schreef:Blijkbaar is dit geen vaak voorkomend probleem, gezien het aantal reakties.
Het is intussen opgelost door het afdekplaatje kapot te maken en zo het slot te openen. Het afdekplaatje is als onderdeel los te bestellen.

Dit afdekplaatje moest toch worden vervangen, omdat de oorzaak van het defect een afgebroken palletje was van de schakelaar in dit afdekplaatje. Gelukkig geen defect slot...
Gelukkig weer eens afwisseling, want een probleem dat niet vaak voorkomt,komt niet vaak voor.

BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”