LEKKE KOPPAKKING VOLVO 440 TURBO 1.7

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sebaswijk
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 22.05.2005 - 15:46
Locatie: GIETEN (DRENTHE)
Contacteer:

hallo

ik ben vandaag achtegekomen met mijn buurman dat ik waarschijnlijk een lekke koppakking heb want laatste paar dagen moest ik zowat 1 liter koelvloeistof vullen :( :( ...... en als ik heb gereden en ben weer thuis staat de temp weer op 100Graden en doe ik dopje los en kwam in eens weer omhoog met vieze bruine klevend spul endat blijkt olie te zijn......en weer een paar liter koelvloeistof minder en we hebben olie pijl nagekeken maar die zag er erg goed schoon uit .
en onder de auto waar olie bewaart die pakking is ook lek hij lekt ook beetje olie dus dan is het verstandig om alle pakkingen te gaan vervangen. en hij heeft nog maar 195,000 km gelopen .

maar ik heb een vraag wat zou ong comlete pakkingset van een volvo 440 turbo kosten ? incl distrubitie riem en oliefilter . dat kan ik dan tegelijk gaan vervangen.

en ik wou even weten hoeveel werk is om alles te gaan vervangen??


en alvast erg bedankt

sebastiaan

altijd fluitend naar je werk met turbo erop :D :D
Gebruikersavatar
Rsport
3rd Gear member
Berichten: 378
Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
Contacteer:

Ik heb een 480 turbo, dus zelfde motor, neem aan dat de distirbutieriem dan ook het zelfde is, de riem zelf weet ik zo de prijs niet van, maar als je die vervangt vervang dan ook de spanrollen is mij verteld.

Spanrollen zitten op €53,- ex en €102,- ex , je hebt van elk 1 nodig.
Gebruikersavatar
Johan Braziltraveller
4th Gear member
Berichten: 935
Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Spanrol hoeft toch alleen vervangen te worden wanneer er lagers stuk zijn??
VOLVO 440 1.8i '96
Gebruikersavatar
sebaswijk
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 22.05.2005 - 15:46
Locatie: GIETEN (DRENTHE)
Contacteer:

jaah dat ga ik ook doen ik ga dan alles vervangen olie filter , pakkingen , distrubitieriem , olie , koelvloeistof .

en multiriem zit tot nu toe ong 30,000 km erop volgens vorige eigenaar.
heb er al zelf ong 4000 km met volvo gereden .

dus kan er nog wel een tijdje mee en er zit nw dynamo erop , startmotor uitlaat computer , nw filter.

verder rijd ie zo mooi en als een zonnetje toerental staat altijd netjes op 900 toeren bij het stationair lopen.

dus ik heb nu gewoon pech dat ik koppakking lek heb. :(
deze week ga ik samen met pa weer klaar maken .


Over die spanrollen daar heb je wel gelijk in rssport
want ik heb zelf saab 9000 2.3 16v gehad en had er multiriem kapot en spanrol die was helemaal kapot was er niks meer ervan over en de saabdealer zeide al tegen mij dat de spanrollen ook een bepaalde gebruiksduur hebben dus als je multiriem vervangt kun je beter alle spanrollen gaan vervangen en een nw rien omzetten. :D :D

jaah het klopt ook met volvo 480 1,7 turbo heeft precies gelijke motoren als volvo 440 1,7 turbo en volvo 460 1.7 turbo :D
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

En de kopbouten vervangen!
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Het kan idd geen kwaad je spanrol mee te vervangen, vaak lijkt hij goed maar gaat hij na 1000 km singen. Als je dan toch alles open gooit kijk gekijk ook je koelpomp na die van mij ging op de lagers lekken.

kopbouten ook mee vervangen want dit zijn als ik me niet vergis rekbouten.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Gebruikersavatar
sebaswijk
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 22.05.2005 - 15:46
Locatie: GIETEN (DRENTHE)
Contacteer:

okeeejjj erg bedankt ik ga morgen ermee aan de slag .

jah die kopbouten moeten wel vervangen worden het zijn rekbouten .


groetjes sebastiaan.. :D
mvdkant
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 05.06.2005 - 23:11
Locatie: amersfoort

als je gelijk de boel los hebt liggen, kijk dan gelijk eens naar de waterpomp. deze gaan doorgaans rond de 100000km mee. de kans dat ie bij jou vervangen is, is aanwezig. aangezien jij nu bijna 200000km op je teller hebt staan is het aan te raden om deze gelijk mee te vervangen.

groetjes,
martin
je voelt je lekkerder in een volvo 460 !
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

waterpomp wordt niet door de distributieriem aangedreven!
mvdkant
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 05.06.2005 - 23:11
Locatie: amersfoort

oh, dat wist ik niet :shock: . die zal dan wel via de multiriem worden aangedreven die ook los zal moeten.

martin
je voelt je lekkerder in een volvo 460 !
Gebruikersavatar
sebaswijk
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 22.05.2005 - 15:46
Locatie: GIETEN (DRENTHE)
Contacteer:

heeeyyy

de volvo leeft weer!! :D :D gelukkig ben al zowat 2 week ermee bezig geweest want de kop was bij een motorblokken revisie enzou binnen 3 dag klaar zijn en ze hadden iets anders ondekt dat een sommige delen van dde kop is weggevreten door verkeerd behandelen van koelvloeistof dus duurde het alweer 1 week. :(

hij is weer helemaal klaar compleet met gereviseerde kop. :D
en nw distrubitieriem , oliefilter enz enz


groet sebastiaan

altijd fluitendnaar je werk met turbo erop!! :wink: :wink:
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”