xenon inbouwen in V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
volvoV51
Starter

hallo,

Hoewel ik vaak volvoforum bezoek in verband met meningen en ervaringen van andere volvo-gebruikers ben ik nu ook maar es member van dit forum geworden , mede om mijn ervaring te delen.

Aangezien ik me ergerde aan de beperkte hoeveelheid licht die mijn V50 afgeeft en ik in het verleden meer licht had in mn vorige auto ben ik me gaan verdiepen in aftermarket xenon aangezien goeie philips halogeen lampen van 25 euro per stuk maar een kleine verbetering gaven.

Vooraf wil ik iedereen waarschuwen om niet lukraak een willekeurig xenonsetje aan te schaffen. Volvo is een critisch product als het gaat om het aansluiten van vreemde producten.

Ik had een set van het merk: pilot aangeschaft met daarbij een zogenaamde anti-storingskabel om foutmeldingen en dergelijke te voorkomen. Volgens de verkoper zou het prima werken in mijn Volvo (de fantast!)

Ze hebben een kabel ontworpen die er voor zorgt dat de spanning voor de verlichting rechtstreeks van de accu wordt gehaald en de orginele aansluiting van je lampen wordt voorzien van een cement-weerstand van 50watt. Niet alleen is dit een erg barbaarse manier van het oplossen van een probleem, die weerstanden nemen die 50/55 watt energie op wat resulteert in 2 extra kacheltjes onder de motorkap.
Niet alleen levensgevaarlijk want ze worden gloeiend heet maar dergelijke hobby wil iemand die volvo rijdt niet in zn auto. Ik heb het dus de volgende dag terug gebracht.

Na veel gezoek op internet heb ik uiteindelijk een adres gevonden van een xenon-leverancier die niet alleen een doos in je handen drukt maar eerst laat zien dat zn product perfect werkt op je volvo. Geen grote lompe omvormers die je nergens kwijt kunt maar super compact spul en rechtstreeks aangesloten en dus geen rare (enge) kabels want ik hou het graag netjes en hoef geen kabelrommel onder de motorkap. Alles past gewoon pal achter de koplamp. Xenon is ideaal op een v50 omdat de koplamp(dimlicht) voorzien is van een projectorlens dus verblinden van de medeweggebruikers is niet van toepassing ( zoals sommige anti-xenon rijders beweren) .
Als je kiest voor 6000k heb je spierwit helder licht, dus je krijgt geen sjonnie auto.

Ik zie erg weinig oplossingen voor xenon in dit forum. vandaar dit bericht
S60 170pk Lpi
4th Gear member

VolvoV51,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de leverancier waar je het over hebt.

Ben benieuwd of voor mijn S60 ook zo'n soortgelijke set te verkrijgen is.
Smirky
2nd Gear member

Alles past gewoon achter de koplamp...?
Dat wil ik dan wel eens zien...
Bij mijn wagen is er zeker geen plaats aan de rechter achterkant van mijn koplamp, die zit immers tjokvol! Zoals ik al eens heb aangekaart, koop een set van 50W, geen extra kacheljtes en draaden, en het werkt perfect, zonder storing op de BC.
Mijn vraag blijft echter, waar monteren jullie de ballasten ergens? Eventuele foto's zouden me handig op weg helpen.
Volvo V50 MY06 1,6D Fasttech tuned
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
lancer
6th Gear member

Als de set niet te groot is, zou die zelfs in het lamphuis kunnen passen (zoals Volvo het zelf ook doet)
drowel
5th Gear member

Heb zelf xenon LATEN inbouwen in mijn v50, dacht zelf eerst ook dat het onzin was dat xenon. Maar nadat ik het in mijn C70 had wou ik niet meer anders. Het licht is gewoon veel helderder en daardoor vergroot je zeker je zicht. Ik heb eigenlijk geen idee van de ruimte die het inneemt, maar zal eens kijken of ik er iets van kan terugvinden!

Afbeelding

links: UltraVision Xenon (35 Watt) rechts: Standaard halogeen (55 Watt)

*Moet zeggen dat dit beeld aardig klopt met het verschil dat ik merk!
Paul
Geartronic member

En krijg je geen foutmeldingen op de boordcomputer?
Of heb je originele lampen erin gezet?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
aggadomo
2nd Gear member

iemand enig idee waar ik in België XENON zou kunnen LATEN inbouwen in m'n v50 (en waar het dan ook goed gedaan is...)
drowel
5th Gear member

http://chiptuningexperience.nl/ daar heb ik het laten doen... ze doen het in de totale benelux als ik de site zo lees... ben er zelf dus erg positief over... zowel over het laten chiptunen van beide auto's en de inbouw van xenon.
En nee, geen foutmeldingen oid.
volvoV51
Starter

Hallo,

Volgens mijn leverancier geeft 50/55 watt xenon zo veel licht dat daardoor het lichtbeeld ( u weet wel een horizontale lijn en daarna schuin omhoog) verstoord zou kunnen raken en daardoor niet meer apk-waardig kunnen zijn, maar goed dat is zijn bevinding. Maar omdat de V50 projectorlenzen heeft die het licht bundelen, houden ze ook veel licht tegen. Mijn ballasten zijn zo groot als het ouderwetse cassettebandje en dus extreem klein en passen zonder problemen op het chassis pal achter de koplamp. Wel zo netjes en tja in theorie zouden ze ook in het koplamphuis kunnen passen maar die hou ik graag orgineel. Ik was 300 euro kwijt inclusief inbouwen. Nu is dat niet extreem goedkoop maar ik ga liever voor iets fatsoenlijks want een v50 is made in Belgium en niet made in China!
turbo
2nd Gear member

En nog steeds weten we niet wie jouw leverancier is. Ben wel benieuwd welk merk hij in jouw volvo heeft geinstalleerd.
drowel
5th Gear member

Ik volg altijd de site www.inkoopactie.net een beetje... en vond dit hier toevallig:
http://inkoopactie.net/ia/2pb843dh

Leek mij mooi goedkoop. (zijn bijna alle producten op deze website volgens mij)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”