xenon inbouwen in V50
Geplaatst: 25.10.2007 - 23:07
hallo,
Hoewel ik vaak volvoforum bezoek in verband met meningen en ervaringen van andere volvo-gebruikers ben ik nu ook maar es member van dit forum geworden , mede om mijn ervaring te delen.
Aangezien ik me ergerde aan de beperkte hoeveelheid licht die mijn V50 afgeeft en ik in het verleden meer licht had in mn vorige auto ben ik me gaan verdiepen in aftermarket xenon aangezien goeie philips halogeen lampen van 25 euro per stuk maar een kleine verbetering gaven.
Vooraf wil ik iedereen waarschuwen om niet lukraak een willekeurig xenonsetje aan te schaffen. Volvo is een critisch product als het gaat om het aansluiten van vreemde producten.
Ik had een set van het merk: pilot aangeschaft met daarbij een zogenaamde anti-storingskabel om foutmeldingen en dergelijke te voorkomen. Volgens de verkoper zou het prima werken in mijn Volvo (de fantast!)
Ze hebben een kabel ontworpen die er voor zorgt dat de spanning voor de verlichting rechtstreeks van de accu wordt gehaald en de orginele aansluiting van je lampen wordt voorzien van een cement-weerstand van 50watt. Niet alleen is dit een erg barbaarse manier van het oplossen van een probleem, die weerstanden nemen die 50/55 watt energie op wat resulteert in 2 extra kacheltjes onder de motorkap.
Niet alleen levensgevaarlijk want ze worden gloeiend heet maar dergelijke hobby wil iemand die volvo rijdt niet in zn auto. Ik heb het dus de volgende dag terug gebracht.
Na veel gezoek op internet heb ik uiteindelijk een adres gevonden van een xenon-leverancier die niet alleen een doos in je handen drukt maar eerst laat zien dat zn product perfect werkt op je volvo. Geen grote lompe omvormers die je nergens kwijt kunt maar super compact spul en rechtstreeks aangesloten en dus geen rare (enge) kabels want ik hou het graag netjes en hoef geen kabelrommel onder de motorkap. Alles past gewoon pal achter de koplamp. Xenon is ideaal op een v50 omdat de koplamp(dimlicht) voorzien is van een projectorlens dus verblinden van de medeweggebruikers is niet van toepassing ( zoals sommige anti-xenon rijders beweren) .
Als je kiest voor 6000k heb je spierwit helder licht, dus je krijgt geen sjonnie auto.
Ik zie erg weinig oplossingen voor xenon in dit forum. vandaar dit bericht
Hoewel ik vaak volvoforum bezoek in verband met meningen en ervaringen van andere volvo-gebruikers ben ik nu ook maar es member van dit forum geworden , mede om mijn ervaring te delen.
Aangezien ik me ergerde aan de beperkte hoeveelheid licht die mijn V50 afgeeft en ik in het verleden meer licht had in mn vorige auto ben ik me gaan verdiepen in aftermarket xenon aangezien goeie philips halogeen lampen van 25 euro per stuk maar een kleine verbetering gaven.
Vooraf wil ik iedereen waarschuwen om niet lukraak een willekeurig xenonsetje aan te schaffen. Volvo is een critisch product als het gaat om het aansluiten van vreemde producten.
Ik had een set van het merk: pilot aangeschaft met daarbij een zogenaamde anti-storingskabel om foutmeldingen en dergelijke te voorkomen. Volgens de verkoper zou het prima werken in mijn Volvo (de fantast!)
Ze hebben een kabel ontworpen die er voor zorgt dat de spanning voor de verlichting rechtstreeks van de accu wordt gehaald en de orginele aansluiting van je lampen wordt voorzien van een cement-weerstand van 50watt. Niet alleen is dit een erg barbaarse manier van het oplossen van een probleem, die weerstanden nemen die 50/55 watt energie op wat resulteert in 2 extra kacheltjes onder de motorkap.
Niet alleen levensgevaarlijk want ze worden gloeiend heet maar dergelijke hobby wil iemand die volvo rijdt niet in zn auto. Ik heb het dus de volgende dag terug gebracht.
Na veel gezoek op internet heb ik uiteindelijk een adres gevonden van een xenon-leverancier die niet alleen een doos in je handen drukt maar eerst laat zien dat zn product perfect werkt op je volvo. Geen grote lompe omvormers die je nergens kwijt kunt maar super compact spul en rechtstreeks aangesloten en dus geen rare (enge) kabels want ik hou het graag netjes en hoef geen kabelrommel onder de motorkap. Alles past gewoon pal achter de koplamp. Xenon is ideaal op een v50 omdat de koplamp(dimlicht) voorzien is van een projectorlens dus verblinden van de medeweggebruikers is niet van toepassing ( zoals sommige anti-xenon rijders beweren) .
Als je kiest voor 6000k heb je spierwit helder licht, dus je krijgt geen sjonnie auto.
Ik zie erg weinig oplossingen voor xenon in dit forum. vandaar dit bericht