Ik hoop op korte termijn een Volvo S80 T6 uit 2003 aan te schaffen. Het lijkt me een perfecte wagen. Graag zou ik er echter ook een iPOD kunnen gebruiken. Heeft er iemand een suggestie of dit aan te bouwen is bij de HU801 RadioCD wisselaar met Dolby Prologic I ?
Verder lees ik over chiptuning om het vermogen te verhogen en brandstof gebruik te verlagen ? Heeft er iemand hier ervaring mee ?
Al vast bedankt voor de reacties !
Groet,
Ronald.
S80 T6 tuning/IPod aansluiting
- streetie
- 5th Gear member
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
zie de sponsor (volvotech) van dit forum. De IMIV is bij uitstek het apparaat om een Ipod aan te sluiten op de HU801.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
-
- Starter
Streetie, bedankt voor de snelle reactie ! De Imiv is inderdaad het apparaat waar ik naar op zoek ben.
- Edgar
- 5th Gear member
Er zijn genoeg meningen en ervaringen te vinden over tuning. Al dat je wensen zijn moet je absoluut voor maatwerk tuning gaan! Ik heb hele goede ervaringen bij Hartog Tuning. Hij tuned met verstand,
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
-
- 2nd Gear member
Heb ook een T6 sind 5 maanden maar kan me niet voorstellen wat je er nog aan zou willen tunen? hij is bloedsnel zoals hij is.
Stel dat door het veranderen van het chipje de motor opeens zuiniger zou worden waarom zou Volvo dat dan niet af fabriek gedaan hebben.....?
Stel dat door het veranderen van het chipje de motor opeens zuiniger zou worden waarom zou Volvo dat dan niet af fabriek gedaan hebben.....?
Citroen 2CV4 Rood met dubbele uitlaat
Opel Kadett City Oranje (toen al een derde deur)
Citroen CX 2000 Zilver chroombumber en veel roest
Citroen CX 2200 licht blauw
Citroen CX 2200 zwart met beige leren interieur
Citroen XM V6 - Exclusieva Bordeauxrood
2e auto MG C GT 3.0 liter 6 in lijn
Citroen XM V6 - Exclusieva Zilver
Volvo C70 2.4T Zilver
Volvo S80 T6 Zwart
Volvo S80 D5 summum
Opel Kadett City Oranje (toen al een derde deur)
Citroen CX 2000 Zilver chroombumber en veel roest
Citroen CX 2200 licht blauw
Citroen CX 2200 zwart met beige leren interieur
Citroen XM V6 - Exclusieva Bordeauxrood
2e auto MG C GT 3.0 liter 6 in lijn
Citroen XM V6 - Exclusieva Zilver
Volvo C70 2.4T Zilver
Volvo S80 T6 Zwart
Volvo S80 D5 summum
- Edgar
- 5th Gear member
Tunen doe je niet alleen om sneller of zuiniger te zijn... Als je je auto op maat laat tunen kun je je eigen wensen kenbaar maken... zuiniger of onderin meer kracht etc... Een auto gaat er gewoon prettiger door rijden. Een fabriek gaat niet elke auto specifiek aanpassen, ze hebben gewoon allemaal de zelfde software. Maar S80T6G3, als je tevreden bent is het toch goed!
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
BMW 120i
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat lijkt me logisch, een auto voldoet "af fabriek" aan bepaalde door overheden vastgestelde uitlaatgaseisen, daar is op zich niets mis mee.
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Sterk af te raden om een T6 te tunen,je versnellingsbak kan het vermogen niet aan.
Wijsheid van een volvomonteur en bij problemcars opgedaan.
Wijsheid van een volvomonteur en bij problemcars opgedaan.
gr peter