Hallo,
Voor mijn nieuwe volvo V70 overweeg ik lederen bekleding (soft beige - E102). Ik heb totaal geen ervaring (positief of negatief) met lederen bekleding in een auto. In hoeverre is soft beige onderhoudsvriendelijk (bijvoorbeeld met kinderen op de achterbank)? De verkoper gaf aan dat bijvoorbeeld spijkerbroeken kunnen afgeven. Is zwart leer wellicht beter? Is leer slijtvast? Jullie reacties worden op prijs gesteld!
Arno
Vraag over lederen bekleding - soft beige (E102)
-
- 2nd Gear member
Zwart leder is in ieder geval makkelijker qua vlekken etc, omdat vlekken en beschadigingen over het algemeen minder opvallen op zwart. Ik heb zelf nu de tweede auto met beige leer, heb ook al ertussen in een auto gehad met zwart leer, en heb dus weer bewust gekozen voor beige omdat ik het een stuk mooier vind. Bovendien is het in de auto een stuk lichter, en dus voor mij ook aangenamer. Ik voel me in een zwart interieur een beetje grauw en opgesloten. Beige geeft trouwens ook meer een ruimtelijk gevoel...
Dit is natuurlijk puur mijn persoonlijke mening; vele zullen zwart mooier vinden; kwestie van smaak..
Over het onderhouden etc... ik heb zelf 2 kindjes; inderdaad als je het leer netjes wilt houden moet je heel voorzichtig zijn en/of 2-3 keer per jaar onderhouden, of je moet natuurlijk streng zijn met de kids... Ik persoonlijk doe daar niet aan mee, laat ze zich maar lekker uitleven... dan gaat pa de boel wel weer opboenen...
Dit is natuurlijk puur mijn persoonlijke mening; vele zullen zwart mooier vinden; kwestie van smaak..
Over het onderhouden etc... ik heb zelf 2 kindjes; inderdaad als je het leer netjes wilt houden moet je heel voorzichtig zijn en/of 2-3 keer per jaar onderhouden, of je moet natuurlijk streng zijn met de kids... Ik persoonlijk doe daar niet aan mee, laat ze zich maar lekker uitleven... dan gaat pa de boel wel weer opboenen...

V70 2.4 Aut. 140pk, Vialle LPI, bouwjaar Dec. 2000, 278000 km
- BlackSapphire
- 6th Gear member