Hallo,
Voor mijn nieuwe volvo V70 overweeg ik lederen bekleding (soft beige - E102). Ik heb totaal geen ervaring (positief of negatief) met lederen bekleding in een auto. In hoeverre is soft beige onderhoudsvriendelijk (bijvoorbeeld met kinderen op de achterbank)? De verkoper gaf aan dat bijvoorbeeld spijkerbroeken kunnen afgeven. Is zwart leer wellicht beter? Is leer slijtvast? Jullie reacties worden op prijs gesteld!
Arno
Vraag over lederen bekleding - soft beige (E102)
-
- 2nd Gear member
Zwart leder is in ieder geval makkelijker qua vlekken etc, omdat vlekken en beschadigingen over het algemeen minder opvallen op zwart. Ik heb zelf nu de tweede auto met beige leer, heb ook al ertussen in een auto gehad met zwart leer, en heb dus weer bewust gekozen voor beige omdat ik het een stuk mooier vind. Bovendien is het in de auto een stuk lichter, en dus voor mij ook aangenamer. Ik voel me in een zwart interieur een beetje grauw en opgesloten. Beige geeft trouwens ook meer een ruimtelijk gevoel...
Dit is natuurlijk puur mijn persoonlijke mening; vele zullen zwart mooier vinden; kwestie van smaak..
Over het onderhouden etc... ik heb zelf 2 kindjes; inderdaad als je het leer netjes wilt houden moet je heel voorzichtig zijn en/of 2-3 keer per jaar onderhouden, of je moet natuurlijk streng zijn met de kids... Ik persoonlijk doe daar niet aan mee, laat ze zich maar lekker uitleven... dan gaat pa de boel wel weer opboenen...
Dit is natuurlijk puur mijn persoonlijke mening; vele zullen zwart mooier vinden; kwestie van smaak..
Over het onderhouden etc... ik heb zelf 2 kindjes; inderdaad als je het leer netjes wilt houden moet je heel voorzichtig zijn en/of 2-3 keer per jaar onderhouden, of je moet natuurlijk streng zijn met de kids... Ik persoonlijk doe daar niet aan mee, laat ze zich maar lekker uitleven... dan gaat pa de boel wel weer opboenen...

V70 2.4 Aut. 140pk, Vialle LPI, bouwjaar Dec. 2000, 278000 km
- BlackSapphire
- 6th Gear member
Ik heb zelf beige leren bekleding, maar met een beetje onderhoud geen problemen. 't Is goed schoon te houden. Kinderen temmen is natuurlijk wel handig. Een vriend van mij had een VW met zwart leer. Die liet als nadeel noteren dat het in de zomer (op vakantie in Frankrijk) gloeiend en gloeiend heet kon worden. Gebraden billen van kinderen waren het gevolg. Geen idee of dat bij Volvo ook zo is, maar zwart is zwart.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- MDA
- 5th Gear member
Leer is echt heel erg slijtvast, en makkelijk te reinigen. Ik heb een 10 jaar oude v40 (zie onderschrift) en het beste onderdeel van de auto zijn misschien wel de leren stoelen... maar wel in het zwart. Zeker met kinderen: je veegt er alles zo vanaf. Eens in het jaar (of 2 jaar) een beetje leer-onderhoud-spul erop en klaar is kees...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- Oceanracer
- Geartronic member
Kijk maar even hier voor mijn interieur. Vijf jaar oud en 2,5 ton aan km's op gezeten. Twee keer per jaar even reinigen en behandelen met Volvo onderhoudsmiddel. Kost iets van € 25,00 of zo en je bent er nog geen uur mee bezig. Ik zou zelf nooit een donker interieur kopen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race