Hallo ik wil na 14 jaar audi gereden te hebben waarschijnlijk een v70 kopen leuk forum (alleen wel veel negatieve dingen te lezen)
waar moet ik op letten
wat zijn zwakke punten
welke model typen heb je(premium,europa ect. en wat houdt het in)
Ik kijk op het ogenblik naar 170 PKof meer (vooral 250 pk)
Ik had ook al wat berichtjes geschreven in "het even voorstellen "topic,maar denk dat het hier beter de vragen kan stellen
michel
v70 kopen waar moet ik op letten
- Oceanracer
- Geartronic member
Veel negatieve dingen gelezen? Dan weet je in elk geval waar je op moet letten, haha.
Als je van een vlotte wagen houdt, neem dan in elk geval een turbo. Een 2.4T of 2.5T (low-pressure turbo) rijdt bijzonder plezierig. De "R" uitvoeringen (high-pressure) zijn echte racemonsters die velen wat nerveus vinden overkomen.
De door jou aangegeven Europa-uitvoering was alleen in de "classic" (tot 2000) leverbaar.
Misschien dat eerdaags mijn V70 te koop komt...
Als je van een vlotte wagen houdt, neem dan in elk geval een turbo. Een 2.4T of 2.5T (low-pressure turbo) rijdt bijzonder plezierig. De "R" uitvoeringen (high-pressure) zijn echte racemonsters die velen wat nerveus vinden overkomen.
De door jou aangegeven Europa-uitvoering was alleen in de "classic" (tot 2000) leverbaar.
Misschien dat eerdaags mijn V70 te koop komt...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
ok ,ik wil in ieder geval wel het nieuwere type.
Wat ik graag nog wilde weten welke pakketten er op deze auto's van toepassing zijn en wat het inhoudt comfort ,premium,mobility,luxery,exclusive ,dynamic,elegance
allemaal termen die ik niet ken.
Het zal wel geen R worden mijn vriendin moet er ook in kunnen rijden,als er een mooie staat met 170 pk koop ik die.
Wij hebben trouwens niet echt haast eerst wil ik mijn a4 verkopen
michel
Wat ik graag nog wilde weten welke pakketten er op deze auto's van toepassing zijn en wat het inhoudt comfort ,premium,mobility,luxery,exclusive ,dynamic,elegance
Het zal wel geen R worden mijn vriendin moet er ook in kunnen rijden,als er een mooie staat met 170 pk koop ik die.
michel
V70 D4 2014
V70 2.5T 2004 sapphire black edition rti-pdc-leer-kinderzitjes-hu 803 met hp sound-ramen geblindeerd-zomer:thor black chrome 17";-winter:echo 16";-[s[/s]xenon-spoiler[/size verkocht
V70 2.5T 2004 sapphire black edition rti-pdc-leer-kinderzitjes-hu 803 met hp sound-ramen geblindeerd-zomer:thor black chrome 17";-winter:echo 16";-[s[/s]xenon-spoiler[/size verkocht
-
- 3rd Gear member
Wat betreft opties: zelf heb ik een lijstje met opties gemaakt die ik belangrijk vind, en per "geval" bekijken. Dit varieert enorm! Al die pakketten zeggen me weinig. Tenzij je zeker weet dat je een specifiek pakket absoluut wenst, het is echter nooit een zoekoptie.
Juist op fora meld je problemen, vandaar dat je er over leest? Wat ik zoal heb gelezen, is een (duur) etm probleem bij de v70 t/m 2002, en een (duur) airco probleem, tot 2001? Met probleem bedoel ik dat het vaker dan gemiddeld voorkomt, en je leest er dan ook over in het forum.
Juist op fora meld je problemen, vandaar dat je er over leest? Wat ik zoal heb gelezen, is een (duur) etm probleem bij de v70 t/m 2002, en een (duur) airco probleem, tot 2001? Met probleem bedoel ik dat het vaker dan gemiddeld voorkomt, en je leest er dan ook over in het forum.
V70 - 140pk - 2003
- BlackSapphire
- 6th Gear member
Ja, dat je veel negatieve verhalen leest: zo werkt dat met fora. Mensen droppen hun problemen zodat je elkaar kunt helpen. Ik heb niks te klagen over mijn auto. Geen problemen gehad, behalve een lekke turboslang, maar die is onder garantie gemaakt. Sindsdien veel plezier gehad.
Die pakkettenserie is inderdaad ondoorzichtig. Bepaal voor jezelf wat je wilt hebben aan opties, zoals JJDD al zei. Dan kun je ook systematisch ernaar zoeken via het internetnet, bijv. Koop wel een auto bij minimaal een Bovag-garage. In autoland wordt volgens mij best wel aangezooid. Een betrouwbaar adres is veel waard. Neem je het risico van een particulier te kopen, dan neem je inderdaad een risico
Die pakkettenserie is inderdaad ondoorzichtig. Bepaal voor jezelf wat je wilt hebben aan opties, zoals JJDD al zei. Dan kun je ook systematisch ernaar zoeken via het internetnet, bijv. Koop wel een auto bij minimaal een Bovag-garage. In autoland wordt volgens mij best wel aangezooid. Een betrouwbaar adres is veel waard. Neem je het risico van een particulier te kopen, dan neem je inderdaad een risico

Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
-
- 3rd Gear member
Inderdaad! en zelfs bij Bovag bedrijven moet je goed op de garantie voorwaarden letten. Ivm internet merk je steeds vaker dat ook Bovag bedrijven adverteren met netto prijzen Excl. garantie! Zo komen ze natuurlijk wat hoger in de lijsten. Wil j edan garantie oid, dan betaal je weer bij. Op zich niets mis mee, duidelijk zat, maar let er op als je prijzen vergelijkt.BlackSapphire schreef: Koop wel een auto bij minimaal een Bovag-garage. In autoland wordt volgens mij best wel aangezooid. Een betrouwbaar adres is veel waard. Neem je het risico van een particulier te kopen, dan neem je inderdaad een risico
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Op een V70 vanaf 2000 waren er de:michel a4 schreef:ok ,ik wil in ieder geval wel het nieuwere type.
michel
Comfort-line o.a.:
ecc (korte periode ook met ac geweest)
mistlampen
cruise control
boordcomputer
Premium oa.:
el. stoelverstelling
el. spiegels met geheugen
el. inklapbare spiegels
Mobility:
RTI
HU800
Alarm
geintegr. telefoon
Dynamic: combi van comfortline en een design-line
Design line Elegance o.a:
leer
alu velgen
Luxury en exclusive waren voorbehouden aan de classic V70 < 2000
- Carfreak
- 7th Gear member
Niet meer info?
Kan ik er op letten wanneer ik de auto komende week ophaal!
Kan ik er op letten wanneer ik de auto komende week ophaal!
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15