Hallo allemaal,
Het niet goed functioneren van mijn recent aangeschaft navigatiesysteem zou volgens de verkoper niet aan het navigatiesysteem zelf liggen maar aan het gegeven dat mijn Volvo 440 1.8i (bwj. 1994) uitgerust is met warmtewerend glas. Met een externe antenne zou het probleem op te lossen zijn.
Alvorens tot de aanschaf van een dergelijke antenne (70 euro) over te gaan zou ik graag zekerheid hebben of mijn Volvo inderdaad warmtewerend glas heeft en het dus niet aan het navigatiesysteem zelf ligt. Is dit ergens aan te zien? Bepaalde code in de ruiten?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Vosje
warmtewerend glas?
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Welk navigatie systeem? (merk?)
Ik had een navmann ICN 550 in een 460 met WW glas, en dat was geen enkel probleem.
Ik had een navmann ICN 550 in een 460 met WW glas, en dat was geen enkel probleem.
-
- Starter
Ik heb altijd begrepen dat dit alleen gebeurd met warmtewerend glas dat voorzien is van een dun, doorzichtig, opgedampt laagje metaal.
Je ziet dat bijvoorbeeld bij renault megane's, peugeot's 307 met een wat blauwpaarsig spiegelende voorruit. Je ziet dan ook dat ze bij die auto's het stukje boven de achteruitkijkspiegel niet warmtewerend hebben gemaakt, om daar de antenne te plaatsen.
Het metalen laagje schermt de ontvangst af.
Om je vraag te beantwoorden: nee, een Volvo 400 series heeft niet zo'n type warmtewerend glas, dus op je ontvangst zou het geen invloed mogen hebben.
Dit is alleen wat ik ooit gehoord/gelezen heb, dus ik laat me graag corrigeren.
Je ziet dat bijvoorbeeld bij renault megane's, peugeot's 307 met een wat blauwpaarsig spiegelende voorruit. Je ziet dan ook dat ze bij die auto's het stukje boven de achteruitkijkspiegel niet warmtewerend hebben gemaakt, om daar de antenne te plaatsen.
Het metalen laagje schermt de ontvangst af.
Om je vraag te beantwoorden: nee, een Volvo 400 series heeft niet zo'n type warmtewerend glas, dus op je ontvangst zou het geen invloed mogen hebben.
Dit is alleen wat ik ooit gehoord/gelezen heb, dus ik laat me graag corrigeren.

-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik geloof dat dat ook voor een deel ligt aan wat voor apparaat je gebruikt.
Mijn Navmann doet het vanaf de -hier voor de computer zelfs-.
Mijn Ipaq 6915 met TomTom erop, is een kwartier aan het zoeken naar het GPS signaat, al sta ik met um in de hand hier in de tuin.
Op de motor gebruiken we garmin Zumo, die dragen we in de binnenzak onder de kevlar beklede jas, en kijkt dus ook overal dwars door heen.
De TomTom one van mijn vader, moet absoluut vrij uitzicht door het raam hebben.
Mijn Navmann doet het vanaf de -hier voor de computer zelfs-.
Mijn Ipaq 6915 met TomTom erop, is een kwartier aan het zoeken naar het GPS signaat, al sta ik met um in de hand hier in de tuin.
Op de motor gebruiken we garmin Zumo, die dragen we in de binnenzak onder de kevlar beklede jas, en kijkt dus ook overal dwars door heen.
De TomTom one van mijn vader, moet absoluut vrij uitzicht door het raam hebben.
-
- 1st Gear member
Of een GPS door WW kan ontvangen wordt bepaald door de GPS chip. De nieuwste (met SIRFstar III chip) doen het prima achter WW glas. Zelfs binnenshuis prima ontvangst (ik kan zelfs zien hoe snel ik naar mijn bed wandel