Afgelopen week-end op de volvo beurs nieuwe gasdempers voor de achterklep (940) gekocht.
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze, zonder beschadigingen, kan vervangen.
Bij voorbaat dank.
gasdemper achterklep vervangen
-
- 2nd Gear member
Hoe?
Tsja, dat spreekt redelijk voor zichzelf.
Je moet de kopjes van de oude gasdemper van die kogelgewrichtjes af zien te krijgen.
Dat kan soms met een flinke tik. Zelf geef ik meestal de voorkeur aan een beetje wrikken met, bijvoorbeeld met een oude schroevendraaier.
Daarna de nieuwe dempers erop duwen.
Afhankelijk van het type gasdemper dat je gekocht hebt moet je eerste even die borgpinnetjes eraf halen. Dan demper op de kogeltjes klikken, en borgpinnetjes er weer insteken.
Let op!
Zodra je één demper los maakt dondert je klep meestal omlaag. Preventief een bezemsteel eronder zetten dus.
Tsja, dat spreekt redelijk voor zichzelf.
Je moet de kopjes van de oude gasdemper van die kogelgewrichtjes af zien te krijgen.
Dat kan soms met een flinke tik. Zelf geef ik meestal de voorkeur aan een beetje wrikken met, bijvoorbeeld met een oude schroevendraaier.
Daarna de nieuwe dempers erop duwen.
Afhankelijk van het type gasdemper dat je gekocht hebt moet je eerste even die borgpinnetjes eraf halen. Dan demper op de kogeltjes klikken, en borgpinnetjes er weer insteken.
Let op!
Zodra je één demper los maakt dondert je klep meestal omlaag. Preventief een bezemsteel eronder zetten dus.
Volvo 850 T-5R estate LPI 1995
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988
Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988
Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée