Ik denk er over om van de winterbandenactie van Volvo gebruik te maken en dus 4 winterbanden inclusief lichtmetalen velgen aan te schaffen. In het verleden heb ik altijd de banden laten wisselen op de velgen en werden dus alleen de banden opgeslagen.
Gisteren was ik weer de velgen aan het schoonmaken om te voorkomen dat het remslijpsel te veel zou inslijten en ik de velgen niet meer schoon zou kunnen krijgen (is bij mijn vorige LM velgen het geval geweest) en toen bedacht ik mij opeens of het opslaan van de winterbanden inclusief velgen nu niet als ongewenst neveneffect zou hebben dat ik de velgen na de wissel inderdaad niet meer schoon zou kunnen krijgen.
Ik kan de velgen tenslotte wel schoonmaken voordat ik de banden/velgen laat wisselen maar dan moet ik nog steeds een aardig stukkie rijden naar de dealer en zijn ze toch al weer vies geworden. Vervolgens liggen ze maanden opgeslagen en krijgt het vuil de tijd goed in te werken.
Wat zijn jullie ervaringen met het opslaan van de banden inclusief de velgen en het intrekken van het vuil gedurende deze periode. Krijgen jullie ze daarna nog gemakkelijk schoon?
opslag lichtmetalenvelgen en intrekken vuil (remslijpsel)
- Raymond2007
- 1st Gear member
Volvo V50 2.0D, achterspoiler, roofrails, trekhaak, audio high performance, electrische bestuurderstoel en nu IPOD aansluiting !!
Picture me rollin'
Picture me rollin'
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Gewoon thuis opslaan in kelder of kruipruimte, ideale (donkere en koele) omstandigheden!
En op die manier heb ik er geen last van, nee.
En op die manier heb ik er geen last van, nee.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Oceanracer
- Geartronic member
Bijkomend voordeel is dat de velgen dan ook niet verwisseld kunnen worden bij de dealer!
Lekker mee naar huis nemen, daar schoonmaken (veel makkelijker als ze van de auto afzijn) en in de was zetten. Beetje lucht er bij, stapeltje maken (niet zo op het beton leggen, droogt de band van uit) en wachten op mooi weer.
Lekker mee naar huis nemen, daar schoonmaken (veel makkelijker als ze van de auto afzijn) en in de was zetten. Beetje lucht er bij, stapeltje maken (niet zo op het beton leggen, droogt de band van uit) en wachten op mooi weer.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race