Aanschaf Volvo V40 T4 met veel KM?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
360Degreez
5th Gear member

Beste V40-ers,

Ik ben al een tijdje met een half oog aan het snuffelen naar de mogelijkheid om min of meer met gesloten knip een benzine versie van de V40 te gaan rijden omdat ik en de oude Renault Diesel maar geen vriendjes kunnen worden en omdat ik nu slechts 17 kilometer van mijn werk woon.

Van de week stuitte ik pardoes op een advertentie op marktplaats waar een V40 T4 uit '98 voor een klein prijsje word aangeboden.

Zie: http://auto.marktplaats.nl/volvo/123676 ... 00-pk.html

Ik heb reeds contact gezocht met de verkoper, en deze verkoopt zijn naar zeggen goed onderhouden V40 vanwege een nieuwe Audi A3 van de zaak.

Het betreft een (bijna) full options model met boordcomputer, leer, cruise control, airo, koffiepad houder, middenarm steun en electrische raampjes rondom.

Klein detail : 240.000 kilometertjes op de teller.

Ik ben van plan om toch even te gaan kijken naar deze wagen. Waarop moet ik letten bij een T4 met deze kilometerstand. Zijn er onderdelen die "Standaard" tegen overlijden aanzitten bij deze kilometerstand?

Ik weet nu dat mijn 1.9TD op zich goed is, de motor is net gereviseerd, net nieuwe spanrolletjes, nieuwe D-riem, alle vloeistoffen zijn vers en hij rijdt voor een 90pk aardig door.

Help! wat is wijsheid
Rob Bakker
5th Gear member

kan niet veel zo er over zeggen, maar de D-riem komt bij deze km-stand weer om de hoek kijken. Voor bezine auto's is het om de 120D km geloof ik.
Maarten
5th Gear member

360Degreez schreef:Beste V40-ers,

Ik ben al een tijdje met een half oog aan het snuffelen naar de mogelijkheid om min of meer met gesloten knip een benzine versie van de V40 te gaan rijden omdat ik en de oude Renault Diesel maar geen vriendjes kunnen worden en omdat ik nu slechts 17 kilometer van mijn werk woon.

Van de week stuitte ik pardoes op een advertentie op marktplaats waar een V40 T4 uit '98 voor een klein prijsje word aangeboden.

Zie: http://auto.marktplaats.nl/volvo/123676 ... 00-pk.html

Ik heb reeds contact gezocht met de verkoper, en deze verkoopt zijn naar zeggen goed onderhouden V40 vanwege een nieuwe Audi A3 van de zaak.

Het betreft een (bijna) full options model met boordcomputer, leer, cruise control, airo, koffiepad houder, middenarm steun en electrische raampjes rondom.

Klein detail : 240.000 kilometertjes op de teller.

Ik ben van plan om toch even te gaan kijken naar deze wagen. Waarop moet ik letten bij een T4 met deze kilometerstand. Zijn er onderdelen die "Standaard" tegen overlijden aanzitten bij deze kilometerstand?

Ik weet nu dat mijn 1.9TD op zich goed is, de motor is net gereviseerd, net nieuwe spanrolletjes, nieuwe D-riem, alle vloeistoffen zijn vers en hij rijdt voor een 90pk aardig door.

Help! wat is wijsheid
vind zelf 240.000 voor een benzine al aardig wat,zeker voor een t4.Die worden meestal toch wel aardig vlot bereden(niet allemaal natuurlijk :roll: )
De distributie moet idd wel weer gebeuren,maar die koffiepad houder maakt toch wel weer veel goed,was een hele zeldzame optie toendertijd :lol:
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
v40jlt4
2nd Gear member

240.000 is best veel voor een turbo, deze zou aan vervanging toe kunnen zijn. Maar als ie goed blaast is er niets aan de hand.
De blokken zijn zeer sterk. De mijne is vrij ver getuned, het blok is bij 230.000 oid open geweest en bleek er als nieuw uit te zien van binnen volgens mijn garage.

Indien mogelijk, onderzoek of het uitlaatspruitstuk ergens gescheurd is, maar da's lastig te zien.

Dempers laten het bij deze stand wel eens afweten, maar dat zie je snel aan het "doorhangen".

Als ie idd zo goed is onderhouden dan kun je wel even checken wat er vervangen is.

Het is en blijft bij elke 2e hands auto ook een beetje een kwestie van geluk hebben.
360Degreez
5th Gear member

Net wat meer info van de verkoper ontvangen, en tot dusver ziet het er allemaal prima uit.

De Turbo is na aanschaf bij de Volvo dealer in 2002 vervangen.
De auto is wel toe aan een grote beurt met D-riem
Hoge kilometerstand door familie ver weg (snelwegkilometers)

De verkoper vind het geen probleem de auto even op de brug te bekijken.

Nu op korte termijn iemand vinden die mijn V40 over wil nemen.. interesse iemand?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”