standkachel bij benzine motor

Plaats reactie
silvervägen
1st Gear member

Heeft er iemand ervaring met de standkachel in benzine uitvoering?
Tot vorig seizoen werkte alles prima (zij het wat luidruchtig, vonden de buren ;). Dit seizoen gaat de kachel niet meer aan. Geen klikjes van relais of van opvoerpomp, helemaal niets. Op het display gaat het waarschuwingslampje heel even aan en gaat de kachel weer over in de uit-stand (Aus, want het is een Duitser).
Met mijn OBD-scanner krijg ik geen DTC's, ook niet wanneer de software op "volvo-specifieke DTC's" wordt ingesteld.
Het gaat om een 5 cyl 2,0l turbo S80 bj 2001 (in de Duitse "business"- uitvoering).
Weet iemand hoe ik storingen van de standkachel kan uitlezen?
Met de winter voor de deur vind ik het toch wel een lekkere voorziening :D
S80 2,0T
NOS
7th Gear member

Wat bij ons een keer aan de hand was dat die gewoon een beetje 'vol' zat. Door de dealer laten schoonmaken was de oplossing.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

je laat je cv ketel doorgaans ook eens per jaar schoonmaken, een standkachel is qua principe niet heel veel anders
Volvo for life
NOS
7th Gear member

bart simpson schreef:je laat je cv ketel doorgaans ook eens per jaar schoonmaken, een standkachel is qua principe niet heel veel anders
Maar zou niet zo onderhoudsgevoelig moeten zijn. (onze doet het nu al heel veel langer dan een jaar goed)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

NOS schreef:
bart simpson schreef:je laat je cv ketel doorgaans ook eens per jaar schoonmaken, een standkachel is qua principe niet heel veel anders
Maar zou niet zo onderhoudsgevoelig moeten zijn. (onze doet het nu al heel veel langer dan een jaar goed)
maar inwendig vervuilen doet hij zonder meer toch ook
silvervägen
1st Gear member

Van de dieselgestookte standkachels heb ik dat vaker gehoord, dichtroeten e.d. of zelfs inwendig wegroesten. Van de benzineversies wist ik dat nog niet, vandaar de vraag. Maar iig bedankt voor de antwoorden
S80 2,0T
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

silvervägen schreef:Van de dieselgestookte standkachels heb ik dat vaker gehoord, dichtroeten e.d. of zelfs inwendig wegroesten. Van de benzineversies wist ik dat nog niet, vandaar de vraag. Maar iig bedankt voor de antwoorden
je cv ketel thuis wordt met de schoonste beschikbare brandstof (aardgas) gestookt, toch vervuild deze ook
Plaats reactie

Terug naar “S80”