Achtervering 245 estate

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Rin
1st Gear member

Hallo Volvokenners

Heb in mijn 245 een gastank ingebouwd en nu hangt de auto achter erg door. Uit ervaring weet ik dat extra (caravan)veren de achterzijde niet sterk omhoog brengt.
Oppompbare schokbrekers doen dat wel, maar dat is vrij kostbaar, zeker met een ingebouwde elektrische pomp en eventuele automatische "leveling".
Bestaan er niet blokken waarmee je de achtervering kunt "ophogen". Of is zo iets voor Volvo niet voorhanden?
Zo wel, waar kun je deze krijgen?

Groet,

Rin.
volvo rob
2nd Gear member

Ik heb die opvulklossen er tussen gehad.

Auto 5 jaar geleden gekocht; vond 'm wat achteroverhangen, nog student toendertijd, dus goedkope optie => opvulklossen.
Gekocht en geplaatst bij Raf-s voor ik geloof iets van €30,-
Zijn gemaakt van een keiharde kunststof.
Zit er met 1/2 uur werk onder en de wagen stond meteen weer recht op zijn pootjes. (hing niet meer in zijn kont). Prima zelf te doen.

Toen kwam ik erachter dat de nivomats lek waren =>vervangen door Rode Konis (http://www.broerzeparts.nl/) voor ong €100,-
Nu heb ik altijd veel zware dingen achterin, en dan helpen de klossen niet meer om 'm omhoog te houden.
Daarom heb ik toen de klossen er weer onderuit gehaald en verzwaarde veren laten plaatsen bij Estate Services in Obdam voor ook iets van ong €100,-

Om een lang verhaal kort te maken: als je auto in zijn kont hangt, kun je de klossen overwegen.
Heb je vaak zware spullen achterin, dan helpt het niet zo veel.
Mij is altijd verteld dat de hoogte uit de veren wordt gehaald, en niet uit de schokdempers
De mooiste oplossing imho blijft Nivomats.

Als je wilt, mag je ze overnemen.
Voor een klein bedrag en in korte tijd staat je mooie bolide dan weer hoger op zijn (achter) pootjes.

Afbeelding
Rin
1st Gear member

Heel graag

Als je mij een mailtje stuurt waar ik moet zijn dan neem ik contact op.

Groet.
volvo rob
2nd Gear member

Je hebt een PB
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”