Volvo V70 stationaire ramp op Landi LPG

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
christiaantjong
1st Gear member

Beste mensen,

Nog niet zo lang in het bezit van mijn 2e volvo. De eerste was een P1800, ruim 10 jaar geleden.
Nu heb ik gekozen voor een hondvriendelijke auto. Deze telg is zeer welkom aangezien al mijn auto's rond of onder de 100 pk hadden. Deze fijne bak heeft 193 pk.
Nou heb ik welbewust voor gas gekozen, al is mij altijd verteld dat je op gas moet koken. Maar goed, je wil ook eens wat anders.
Nu het probleem:
Af en toe loopt de V70 stationair perfect, maar bijna altijd slaat 'ie af. Kortom, hij blijft alleen draaien als 'ie boven de 1000 toeren wordt gehouden. Mijn vrouw is vandaag op de snelweg stil komen te staan, alleen doordat zij in de file terechtkwam! En dat is natuurlijk niet de bedoeling, zij moet veilig en zonder gezeur kunnen rijden.
Nou denk ik persoonlijk dat er een vacuumlekje is, misschien in de verdamper. Wie kan dit bevestigen of weet wat het wel is? De vacuumslangetjes zijn twee weken geleden vervangen.
Boven de 1000 toeren loopt de motor op gas als een zonnetje en hij verbruikt niet meer dan nodig. Verder hoor ik, geloof ik, de vacuumpomp tikken, kleppen kunnen het niet zijn toch? Die zijn automatisch?

Graag hoor ik wat jullie denken wat hier aan de hand is,

Bedankt voor het meedenken,

Groet,
Christiaan
Volvo V70 2.5t 193 pk LPG 1997 Regend Red automaat
lucardie lpg
2nd Gear member

Het lijkt erop dat de K-waarden niet goed zijn ingesteld, nacalibreren geeft dan de oplossing. Om het goed te doen is dat een tijdrovend klusje
1 a 2 uur
Landi is verder een heel goed G3 LPG systeem .

Groet,
Mar
V70 freak
Iwema
2nd Gear member
Contacteer:

De injectoren van de Landi maken nog al wat geluid.

Als je overschakkeld op benzine is het geluid weg.

Stationair problemen kunnen ontstaan als de verdamperdruk niet meer goed staat.
Soms is het ook noodzakelijk om de LPG installatie handmatig bij te regelen (mappen).
Een goede inbouwer kan dit voor je doen.

Hugo

Iwema
Doe de Classic Car EURO Challenge (zet een EURO munt op je motorblok en kijk hoe lang hij blijft staan; zo test of je motor goed loopt).
lucardie lpg
2nd Gear member

Iwema schreef:De injectoren van de Landi maken nog al wat geluid.

Als je overschakkeld op benzine is het geluid weg.
Klopt , daartegenover staat 0 problemen ermee , eventueel kun je ipv MED inj. ook Keihin inj monteren ( en aanmelden) dan is het vrijwel weg.
trouwens , bij een Volvo V70 hoor je het niet binnen en met dichte motorkap buiten ook bijna niet, heb zelf als inbouwer de keus op Landi(Eurogas) laten vallen voor mijn V70 en ben supertevreden. En met mij vele Landi LSI rijders.

Vialle LPI werkt ook goed, maar daar komt vaak aan geld voor reparaties aan pomp etc.in de loop der tijd een installatie bij, dus die maar niet.

mods edit: quote hersteld
V70 freak
Ludo
6th Gear member

lucardie lpg schreef: Vialle LPI werkt ook goed, maar daar komt vaak aan geld voor reparaties aan pomp etc.in de loop der tijd een installatie bij, dus die maar niet.
de huidige pompen zijn toch beter beweert Vialle. :?: :?:
voor zover ik weet, is dat ook zo.
lucardie lpg
2nd Gear member

de huidige pompen zijn toch beter beweert Vialle. :?: :?:
voor zover ik weet, is dat ook zo.[/quote]

Ze zijn beter , toch elke week klanten met een defecte pomp, ook de laatste typen ( multivalves) bovendien zijn de (4) zekeringen en de relais niet spatwaterdicht uitgevoerd , vaak gesitueerd bij de zure omgeving van de accu en daardoor een bron van storingen, allemaal wel te veranderen , maar toch,
V70 freak
Ludo
6th Gear member

lucardie lpg schreef:Ze zijn beter , toch elke week klanten met een defecte pomp, ook de laatste typen
dat is vreemd.
hier in Belgie zijn er geen problemen mee.
daar ga ik toch eens dieper naar informeren.
lucardie lpg
2nd Gear member

dat is vreemd.
hier in Belgie zijn er geen problemen mee.
daar ga ik toch eens dieper naar informeren.
Hier in Nederland wel , eigenlijk wel aardig van de Hollanders om de beste pompen naar Belgie te sturen , Haha .
De pompen zijn echter niet zo heel duur meer , 325 Euro ( los geleverd) ex btw

Het maakt ons allemaal niet zo heel veel uit , als het stuk gaat levert het voor ons omzet op ,voor de klant is het steeds wel een extra niet verwachte uitgave, daarbij komt dat een Vialle LPI tank een zgn open ringtank heeft , hierdoor minder inhoud , alle andere systemen hebben
het middengedeelte in de tank dicht , voor een V70 kun je dan een 76 ltr
ringtank inbouwen en ruim 64 ltr lpg tanken.
Ook de gas/benzineschakelaar is netter in te bouwen en kleiner.
Voordeel van LPI is een koelend effect op de inlaatlucht, daardoor meer vermogen , ongeveer 2 %, voor mijn rijstijl niet zo belangrijk , dus ik heb zoals gezegd voor een Landi systeem gekozen, met herrie injectoren , maar ik hoor er binnen niets van, dus prima zo.
V70 freak
christiaantjong
1st Gear member

Beste mensen,

Het blijkt de solenoid klep te zijn, of te wel de stationair klep, € 56. En dat terwijl in een plaatsje vlakbij Zwolle mij werd geadviseerd een nieuw Vialle systeem a € 1900,- te laten plaatsen!
Mijn dank gaat naar de mensen van ... in Houten, ik denk niet dat we hier reclame moeten maken, als je wilt weten waar ik zo goed geholpen ben, pm me dan even.

groet,
Christiaan
Gast

Als je een goed adres hebt, gewoon internet adres vermelden.
Kwaliteit mag vermeld worden. :wink:
christiaantjong
1st Gear member

Nieuwenhuijsen in Houten
lucardie lpg
2nd Gear member

christiaantjong schreef:Beste mensen,

Het blijkt de solenoid klep te zijn, of te wel de stationair klep, € 56.
Dat zijn de goede systemen ,simpele reparaties en niet duur.
het gaat hier blijkbaar om het oude type Landi , die hadden een verdamper met stationairgedeelte ( zgn mengstuksysteem), de modernere versie werkt met een injector per cilinder. mijn reparatieadvies was hiervoor.
Trouwens, Landi is een Italiaans merk , wat al 56 jaar gasinstallaties produceert , de eerste Vialle verdampers
waren van........... RENZO LANDI je komt ze soms nog werkend tegen
in oldtimers
V70 freak
christiaantjong
1st Gear member

Ik ben weer wat wijzer, het is simpelweg een magneetventiel, maar die zijn niet los te krijgen, dus ik speur een beetje internet af. Kost niet erg veel.
Wie helpt me? Op het magneetgedeelte staat E13-67R-010048.
Tevens de vraag of je zo maar alles ongestraft kan loskoppelen van de gasinstallatie, of zal ik het toch maar laten doen?
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”