Verrassing van de Volvodealer: bij inlevering van onze oude XC70 bleek dat onze nieuwe al over 14 dagen bij de dealer staat! Dit terwijl bij bestelling uit was gegaan van midden/eind februari... Aan de ene kant jammer, want er valt niets meer aan te veranderen (mijn vader had nog Servotronic willen bestellen) + hij staat nu tot begin februari te wachten op het dealerterrein, maar we kunnen hem over twee weekjes wel al zien, voelen en ruiken! E.e.a. schijnt samen te hangen met de belastingregels die gaan veranderen; de productie van de NL-Volvo's is gigantisch naar voren gehaald.
Zijn er nog meer mensen die hun nieuwe V/XC70 eerder ontvangen/bij de dealer kunnen zien?
Versnelde levering
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
mvg, Jaap
- Schoentje
- 2nd Gear member
De mijne staat ook al sinds half november klaar (zie mijn foto album, link hieronder). Levering begin januari, dus dat is nu nog maar een paar weken....
New V70 2.5T momentum, M6, oyster grey, mobility, family, security, winter, schuifdak, 17"; spartes, -3cm heico, T6 look
-
- 1st Gear member
Wel weer bizar dat de zilverkleurige roofrails voor de summum uitvoering een extra levertijd van 3-4 weken hebben. Blij dat de auto al mid oktober besteld is.
jan 2008: V70 MY 08, 2.5T Summum geartronic, silver-metallic, off black, alu inleg, 18"; odysseus, audio line, schuifdak, zilverkleurige roofrails.
-
- 4th Gear member
Iemand enig idee of deze snelle levering ook geldt voor de S80's?
Volgens de dealer zou hij de 4-5de week van het nieuwe jaar afgeleverd kunnen worden. Anders maar eens even bellen.
Volgens de dealer zou hij de 4-5de week van het nieuwe jaar afgeleverd kunnen worden. Anders maar eens even bellen.
Maurice
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
- tvc15
- 3rd Gear member
Op 28 december 2007 heeft de Volvodealer de bestelling van mijn V70D5 (Leasebak) geplaatst. Op dit moment is de dealer nog niet in staat om een redelijke inschatting van de levertijd te geven ("Houdt u maar rekening met week 10, we bellen als de auto binnen is"). Bij andere merken is de dealer vaak in staat om via een database inzicht te krijgen in de werkelijke fabricage- en transportdatum. Enige ervaring bij anderen?
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
@TVC15, Alle dealers kunnen gewoon in de database kijken waar de auto is, nog in de fabriek, op transport, enz...
De reactie van je dealer ken ik ook een beetje, ik heb zelf 6 keer een nieuwe volvo gekocht en iedere keer komt ie een paar weken later dan afgesproken.
Op dit moment worden de V70 en de XC70 sneller geleverd omdat de verkoop van deze autos in de USA niet goed loopt, misschien komt ie eerder maar dat kan je dealer gewoon zien in zijn computer.
De reactie van je dealer ken ik ook een beetje, ik heb zelf 6 keer een nieuwe volvo gekocht en iedere keer komt ie een paar weken later dan afgesproken.
Op dit moment worden de V70 en de XC70 sneller geleverd omdat de verkoop van deze autos in de USA niet goed loopt, misschien komt ie eerder maar dat kan je dealer gewoon zien in zijn computer.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
-
- 2nd Gear member
't kan altijd gekker. Van 2 januari leveren is het de 17e geworden. Toen de 24ste en nu komt de auto morgenmiddag binnen. Van de 17e tot nu staat de auto "op transport". Gelukkig is het kenteken al wel binnen anders was de auto per morgen fors duurder geworden.
-
- 3rd Gear member
Mijn V70 2,4D (Geartronic, Summum met mobility en security packs in Oyster grey) werd de 1e week van januari besteld en levering half februari voorzien.
Volgens de computer vorige week werd de leveringstermijn naar de laatste week februari verschoven.
Vandaag ging ik de aanloopwagen ophalen (helaas een naakte V50 met 1,6D) en de receptionist meldde dat de V70's die normaal voorzien waren voor half februari reeds geleverd werden. Er kan dus een vervroeging van 2 weken inzitten. Ik hoop het van harte, want zo'n basisuitvoering V50 is echt niets. Het enige voordeel is het lage verbruik, tenminste als de boordcomputer correct is.
De oorzaak van de vroege levering kan idd zoals xc-men aangeeft de tegenvallende verkoop in de US zijn.
Volgens de computer vorige week werd de leveringstermijn naar de laatste week februari verschoven.
Vandaag ging ik de aanloopwagen ophalen (helaas een naakte V50 met 1,6D) en de receptionist meldde dat de V70's die normaal voorzien waren voor half februari reeds geleverd werden. Er kan dus een vervroeging van 2 weken inzitten. Ik hoop het van harte, want zo'n basisuitvoering V50 is echt niets. Het enige voordeel is het lage verbruik, tenminste als de boordcomputer correct is.
De oorzaak van de vroege levering kan idd zoals xc-men aangeeft de tegenvallende verkoop in de US zijn.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
-
- 4th Gear member
Gisteren heeft mijn vader contact gehad met de dealer. Deze deelde hem mede dat de S80 nu op de band stond en volgende week donderdag bij de dealer staat. Dan is het nog een week wachten is dan kan hij afgehaald worden. Dat zou ertoe doen dat de dealer het geheel ongeveer een weekje heeft onderschat. Dat vind ik toch wel te overzien. In feite is de dealer ook machteloos in deze kwestie.
Misschien vandaar het bloemetje telkens....
Misschien vandaar het bloemetje telkens....
Maurice