Volvo telefoon verlichting

Plaats reactie
Heemskerk
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 19.10.2004 - 19:04

Hallo :)

Weet iemand mijn te vertellen hoe je de telefoon unit op het dashboard eruit kan halen.
Heb namelijk geen verlichting meer op het onderste deel van de knoppen (nummer 1 tot 9) zal dus wel een lampje zijn die het niet meer doet.

Of weet iemand hoe ik dit probleempje op een andere manier kan verhelpen.
mura
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 21.07.2005 - 18:51

Demonteer het pennenhoudertje onder het ECC paneel - hieronder bevinden zich 2 torxboutjes 25 verwijder deze en kantel het Ecc naar boven en trek het aan de bovenkant los (gaat moeilijk) - als je de stekers eruit wil halen demonteer dan de min klem van de accu (andere ontstaan er foutcodes) hierna zijn er weer 2 torx 25 zichtbaar, demonteer deze en je kunt de complete audio en keypad demonteren.

Succes
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Slik, klinkt gevaarlijk.
Kun je die lampjes bij de verwarming iets eenvoudiger en zonder risico's zelf vervangen? Accupolen haal ik liever niet los, omdat er dan allerlei gekke dingen met de electronica gebeuren.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
olympus1
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
Locatie: Heist-op-den-Berg

deze probleem heb ik ook gehad, lees heb, ben ermee naar de dealer gegaan want enkele er waren gedoofde gebieden aan mijn drukknopen van mijn telefoon!!
toen ik hem terug ging halen waren al mijn toetsen gedoofd, geen enkel verlichting meer daar, en de dealer zei dat het zo niet opgelost kan worden, het zijn kleine ledjes dat erop gesoldeerd zijn, en deze zijn niet te vervangen, zei hij !! dan had ik liever wel een beetje verlichting gehad dan helemaal geen!!
klopt hetgeen de dealer zegt ???
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Lekker is dat! Je brengt je wagen weg en hij wordt nog verder gesloopt. Vervolgens zeggen ze dat ze er verder ook niks aan doen.
Ja, het spul vervangen, maar dat kennen we inmiddels.

Ik zou die telefoon gewoon eens openschroeven..
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24371
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

...maar daarbij vreselijk oppassen want als je iets verkeerd doet zit de auto vol foutcodes... Die ECC unit is ook 1 van de regelkasten, dus zoals al aangegeven altijd de minpool los als die ontkoppeld wordt. Zonder de ECC unit los te halen krijg je de telefoon er niet in 1 deel uit.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
olympus1
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
Locatie: Heist-op-den-Berg

klopt heb ik ook eens voorgehad, maar na enkele dagen ging die foutmelding vanzelf weg bij mij
maar....... beter voorkomen dan genezen
Vovlo S80 bj 2000 AUT 2.5D 140pk
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
Plaats reactie

Terug naar “S80”