Even over van Vugt tuning. Een leuk jong bedrijfje waar Johan van Vugt de eigenaar van is. De vriendin van Johan, Simone, is ook aanwezig. Zij doet onder andere de administratie van het bedrijf, maar ook de verzorging van de innerlijke mens. Zo over de dag verspreid komen er diverse mensen binnenvallen, de meeste zijn echte Volkswagen liefhebbers. Je kunt merken dat het hier om echte auto liefhebbers gaat. De ene heeft nog meer aanpassingen aan de auto gedaan als de ander. En eigenlijk iedereen die zo binnen is komen vallen helpt hier en daar een handje mee.
Het was niet de bedoeling dat ik er de hele zaterdag zou zijn, maar toch heb ik mij er van 10.00 uur 's ochtends tot 18.30 's avonds erg vermaakt. Koffie, koeken, broodjes en zelfs zelfgemaakte soep was aanwezig! Echt zo'n gezellig no nonsens bedrijf waar je zo even kunt binnenvallen en meekijken. Als je niet uitkijkt heb je na een tijdje zelf een schroevendraaier, ratel of sleutel in je hand, en sta je zelf mee te helpen......leuk! Er hing een beetje de sfeer van, niets moet, alles mag.
Na reeds enige tijd was de software voor de chip klaar en werd deze weer in de computer gezet. Er moet naar elke Volvo chip specifiek gekeken worden want de startblokkering zit ook op de chip. Hierdoor kost het chippen van een volvo aanzienlijk meer tijd als b.v. het standaard chippen van een VW. Computer zat er weer in en het was starten lopen. Even een test rondje. Er waren wel wat mensen die ook wel even een rondje in de Volvo mee wilden. dat is wel even iets anders dan een Golf zoals wij die hebben. Natuurlijk is de S80 niet zo snel, maar wat comfort betreft..............''hiermee rij je zo naar Italië'' was een van de opmerkingen. Daar ben ik het wel mee eens

Voor degenen die ook de auto willen laten chippen, ik kan jullie dit jonge bedrijf aanraden. leuke mensen met kennis van zaken. Ze hebben en kunnen het meest met diesels, maar ze kunnen zeker ook iets met benzine motoren.
Voor zover even mijn ervaringen, wellicht heeft iemand van jullie er wat aan.
Mods edit
adres tuner verwijderd. Info per PM bij de poster svp