Ik heb een V70 met reeds ingebouwde Volvo telefoon. Nu zijn er twee (omslachtige) opties:
-m'n SIM kaart uit m'n Sony Ericson telefoon frummelen, en in de SIM lade van de Volvo telefoon schuiven (bij verlaten auto dus ook weer andersom)
-Een duo kaart aanschaffen
Bestaat er geen mogelijkheid een Bluetooth systeem op de Volvo telefoon aan te sluiten, waardoor alle bedieningsfuncties van de Volvo gebruikt kunnen worden? De Volvo telefoon 'paired' dan met de telefoon in de zak van de chauffeur.
Dit biedt de veiligheid van een goed handsfree systeem (Volvo) en het gemak van Bluetooth.
Volvo Telefoon en Bluetooth
- Paul
- Geartronic member
Welkom Allard op het forum,
Ik weet niet hoe je dat precies voor je zou zien? Het systeem is wat ouder dan hededaagsesystemen.
Hoe zou je dat zelf zien? Bluetooth module installeren en klaar?
Is een systeem met een eigen telefoon, zoals je zelf al zegt met eigen simkaart. Enige manier is duocard of een extra simonly abonnement in je auto en je telefoon doorschakelen bij bezet.
Of je plaatst alsnog een bluetoothcarkit (kost ook de wereld niet)
Of je doet beide....
Ik weet niet hoe je dat precies voor je zou zien? Het systeem is wat ouder dan hededaagsesystemen.
Hoe zou je dat zelf zien? Bluetooth module installeren en klaar?
Is een systeem met een eigen telefoon, zoals je zelf al zegt met eigen simkaart. Enige manier is duocard of een extra simonly abonnement in je auto en je telefoon doorschakelen bij bezet.
Of je plaatst alsnog een bluetoothcarkit (kost ook de wereld niet)
Of je doet beide....
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- Starter
Een tweede SIMkaart en dan doorschakelen is wel een goed idee. Sim only heb je al voor 5 Euri en zoveel bel ik nou ook eer niet in de auto.
Alleen het bellen kost dan wel weer (stuk duurder dan abonnementstarief), en dit terwijl je beltegoed op de simkaart van de losse telefoon hebt.
De bedoeling was zo'n systeem in te laten bouwen (mits het bestaat). Ergens onopvallend ingebouwd een systeempje dat stilletjes de losse telefoon 'kaapt' zodra je in de auto stapt. De volvo telefoon kan dan gewoon bediend worden (in ieder geval het toetsenbord en stuurwielbediening) en de losse telefoon (in jaszak of tas) doet gewoon het zend en ontvangstwerk. Ofwel met zo min mogelijk handelingen.
De nieuwe (2008) Volvo V70 heeft een Bluetooth set als optie. Echter als je dan een nummer wilt draaien zit je toch weer met de losse telefoon in je hand (en dat mag niet). De toetsen bij de 2007 V70 op het dashboard zijn duidelijk en ergonomischer dan de toetsen op de huidige mini telefoontjes.
Alleen het bellen kost dan wel weer (stuk duurder dan abonnementstarief), en dit terwijl je beltegoed op de simkaart van de losse telefoon hebt.
De bedoeling was zo'n systeem in te laten bouwen (mits het bestaat). Ergens onopvallend ingebouwd een systeempje dat stilletjes de losse telefoon 'kaapt' zodra je in de auto stapt. De volvo telefoon kan dan gewoon bediend worden (in ieder geval het toetsenbord en stuurwielbediening) en de losse telefoon (in jaszak of tas) doet gewoon het zend en ontvangstwerk. Ofwel met zo min mogelijk handelingen.
De nieuwe (2008) Volvo V70 heeft een Bluetooth set als optie. Echter als je dan een nummer wilt draaien zit je toch weer met de losse telefoon in je hand (en dat mag niet). De toetsen bij de 2007 V70 op het dashboard zijn duidelijk en ergonomischer dan de toetsen op de huidige mini telefoontjes.
- IkeV70
- 5th Gear member
Een systeem dat via bluetooth koppelt aan je telefoon, maar toch gewoon het toetsenbord, stuurbediening en display van de ingebouwde telefoon gebruikt, zou prachtig zijn. Helaas bestaat dit voor zover bekend niet.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- Starter
Dat is een helder en duidelijk antwoord.
Iedereen bedankt voor de informatie en suggesties.
Iedereen bedankt voor de informatie en suggesties.
- Ernst64
- 3rd Gear member
Ik heb laatst even mogen sturen in een vrijwel nieuwe S80, af fabriek voorzien van een Bluetooth carkit. Deze zocht verbinding met mijn telefoon, en liet zich bedienen vanaf het dashboard. Dit zal vrijwel zeker ook in de nieuwe V70 zitten en je hoeft daarbij je telefoon niet in de hand te nemen.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
- PJR
- 2nd Gear member
Een Parrot werkt deels ook op deze manier en is gewoon over de speakers te horen, de radio/ipod/tv gaan op mute en de bediening kan met spraak of via de Parrot (draaien) geschieden, hoewel niet alle namen direct verstaan worden. Mijn telefoon blijft in mijn zak en geen gezeur met dual sims, waarvan je er altijd één moet uitzetten. De Parrot communiceert zelfs met mijn Nokia als de Nokia op het aanrecht ligt en de auto voor het huis staat (± 5m afstand). Als ik de motor en het contact uitzet houdt de Parrot het gesprek over de speakers aan. Werkt super, alleen is de telefoon sneller leeg.
V70 2.4D Edition Sport 01-´07
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
- xc90t6
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ja klopt. Mijn probleem met mijn HTC Tytn is dat als ik in de S40 zet altijd mijn bluethooth aan en uit moet doen. In de XC90 heb ik dat niet want die heeft een ingebouwde telefoon.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Mijn Bleutooth ervaring, ik heb geen Volvo-fabriek af bleutooth.
Maar wel 3 andere soorten
Die van parrot is een rotding, vindt ik, verlies elke keer het geheugen
Een goede andere is die met het grote LCD dislpay en stuurbediening, ook bellen en sms en als het moet tijdens het rijden, van Mr. Handsfree. (zit nu in mijn vrouw haar wagen)
In de Volvo heb ik een Sony radio met Bleu tooth gemonteerd, en dat werkt goed, zelfs de microfoon die in de radio zit werkt, en er zit weer een AB bij voor het wegbellen, telefoonboek zet je gewoon over naar het radio geheugen.
Voordeel, vindt ik, bij Nokia telefoons, gewoon Bleu tooth aan laten staan, en je doet haast een week met een accu!
Bij de Samsung U 600 is de accu binnen 24 uur leeg als je bleu tooth aan laat staan, accu van de telefoon bedoel ik.
Mr Handsfree - Blue Perfection = een perfect ding
Mr Handsfree - Blue Eagle II = wie ut kindje krijgt mag um houden
Maar wel 3 andere soorten
Die van parrot is een rotding, vindt ik, verlies elke keer het geheugen
Een goede andere is die met het grote LCD dislpay en stuurbediening, ook bellen en sms en als het moet tijdens het rijden, van Mr. Handsfree. (zit nu in mijn vrouw haar wagen)
In de Volvo heb ik een Sony radio met Bleu tooth gemonteerd, en dat werkt goed, zelfs de microfoon die in de radio zit werkt, en er zit weer een AB bij voor het wegbellen, telefoonboek zet je gewoon over naar het radio geheugen.
Voordeel, vindt ik, bij Nokia telefoons, gewoon Bleu tooth aan laten staan, en je doet haast een week met een accu!
Bij de Samsung U 600 is de accu binnen 24 uur leeg als je bleu tooth aan laat staan, accu van de telefoon bedoel ik.
Mr Handsfree - Blue Perfection = een perfect ding
Mr Handsfree - Blue Eagle II = wie ut kindje krijgt mag um houden
- IkeV70
- 5th Gear member
De oude 6310i ja, maar nieuwe modellen van Nokia lopen ook gewoon binnen anderhalve dag leeg hoor.Hulzie schreef:Voordeel, vindt ik, bij Nokia telefoons, gewoon Bleu tooth aan laten staan, en je doet haast een week met een accu!
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Is mijn ervaring niet, ik koop standaard altijd direct een extra zware accu bij www.salesplaza.nl en in dit geval, de 6230 I, kan er haast een week mee doen
- xc90t6
- 4th Gear member
- Contacteer:
Dat zou ik zeker doen met continue bluethooth aan.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
- Jaco
- 1st Gear member
Heb S80 met bluetooth en wordt vrijdag as afgeleverd. Iemand ervaring met bluetooth in combinatie met Samsung SGH U600?
V70 D5 163 pk Geartronic | XC90 T6 Geartronic | V70 D5 185 pk Geartronic
S80 D5 Geartronic Magic blue pearl
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik heb een SGH U 600 maar die is bij Bleutooth aan, in no-time leeg met de standaard accu.
Collega van me zit vaak in Rusland, daar hebben ze voor de U 600 accu's die 5 x zo lang meegaan volgens hem, en kosten er maar een paar roebel, maar zijn in Nederland niet te krijgen, dus heb er maar 1 bij hem besteld voor de U 600.
Collega van me zit vaak in Rusland, daar hebben ze voor de U 600 accu's die 5 x zo lang meegaan volgens hem, en kosten er maar een paar roebel, maar zijn in Nederland niet te krijgen, dus heb er maar 1 bij hem besteld voor de U 600.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Zou voorizichtig zijn met niet originele batterijen voor weinig geld, van Nokia explodeerde die immitatiebaterijen.
Als je een bluetooth carkit hebt communiceert je telefoon daar permanent mee, je batterij raakt daardoor relatief snel leeg, een oplaadsnoer is misschien handig.
Als je een bluetooth carkit hebt communiceert je telefoon daar permanent mee, je batterij raakt daardoor relatief snel leeg, een oplaadsnoer is misschien handig.
Volvo for life
- Jaco
- 1st Gear member
ik probeer het gewoon eerst. Als de communicatie en het telefoonboek maar goed werkt. Combinatie met een oplaadkabeltje in de armsteun moet ik maar eens aan de dealer vragen denk ik
V70 D5 163 pk Geartronic | XC90 T6 Geartronic | V70 D5 185 pk Geartronic
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Dat is ook weer waar, maar eentje om te testen, hmm, met spul van salesplaza.nl heb ik nooit last, maar die kunnen die niet leveren.
Bleu tooth, de 1 denkt er anders over dan de ander, de 1 heeft er ook meer verstand van, ik niet zo heel veel, maar mijn telefoons vragen altijd om accepteren ja of nee, als een vreemde toegang zoekt, dus zomaar inbreken gaat volgens mij niet (dat is de reden dat veel mensen ze niet onnodig aan hebben staan)
Oplaadsnoer heb ik voor de U 600 wel in de auto liggen, ook aangesloten, 12 volt laadsnoer voor de U 600 heeft salezplaza sinds deze week en kost meen ik 4 of 6 euro
Bleu tooth, de 1 denkt er anders over dan de ander, de 1 heeft er ook meer verstand van, ik niet zo heel veel, maar mijn telefoons vragen altijd om accepteren ja of nee, als een vreemde toegang zoekt, dus zomaar inbreken gaat volgens mij niet (dat is de reden dat veel mensen ze niet onnodig aan hebben staan)
Oplaadsnoer heb ik voor de U 600 wel in de auto liggen, ook aangesloten, 12 volt laadsnoer voor de U 600 heeft salezplaza sinds deze week en kost meen ik 4 of 6 euro
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik heb als ervaring dat de carkit de nummers die op de telefoon staan wel leest en die op de simkaart staan niet leest bij een Samsung
Volvo for life