Pagina 1 van 1

carburateur

Geplaatst: 12.11.2007 - 20:57
door jackvolvo
Hallo ik ben hier pas nieuw op het forum. ik ben nu op dit moment bezig met mijn volvo 740gl uit 1985, maar ik zit op dit moment met een probleem, hij loopt sinds pas slecht, en heb mij laten vertellen dat het waarschijnlijk de carb. kan zijn, dit omdat hij ooit op gas heeft gelopen(nu niet meer).
Heeft iemand hier ooit eerdere ervaringen mee gehad of heeft u een carb. liggen voor een b230a, laat een berichtje achter

groeten jack

Geplaatst: 14.11.2007 - 21:22
door MaGNeT
Wat is het probleem? Is het al zeker dat het de carburateur is? Liep hij wel goed op gas?

Geplaatst: 14.11.2007 - 21:31
door Fat Rat
B230A is een minder vaak gezien motortype.
Kan je niks vertellen over de carb die er op zit.
Ik zou eerst beginnen met je ontsteking na te kijken, benzinedruk meten op de carburateur.
Misschien een benzinepomp die niet zo best meer is...
voor de rest weet ik ook erg weinig over constante druk carburateurs(zoals op de B230A).

Geplaatst: 14.11.2007 - 22:19
door glitz
Ik heb ooit een 440 gehad die op gas had gelopen, wat een drama zeg, liep nooit goed stationair. Dit door de kromme carb. voet, lekke inlaatspruitstukpakking en verbrande kleppen.
Echter bleef hij het wel 7 jaar doen maar vraag niet hoe. Ik denk dat je een gebed zonder eind hebt met je motor. Ik zeg maar zo...gas is ook om op te koken.

Geplaatst: 14.11.2007 - 22:28
door MaGNeT
glitz schreef:Ik heb ooit een 440 gehad die op gas had gelopen, wat een drama zeg, liep nooit goed stationair. Dit door de kromme carb. voet, lekke inlaatspruitstukpakking en verbrande kleppen.
Echter bleef hij het wel 7 jaar doen maar vraag niet hoe. Ik denk dat je een gebed zonder eind hebt met je motor. Ik zeg maar zo...gas is ook om op te koken.
Je kan een 440 motorblok (Renault) niet vergelijken met een 740 motorblok (Volvo).

En op LPG koken is nog vrij lastig; dat doen we op aardgas ;)

Is dit de carburateur?
http://www.ruddies.business.t-online.de ... rgaser.htm

Geplaatst: 14.11.2007 - 23:40
door Ramon&Ramon
carburateur is sterk vervuild,de vlotter kan uit elkaar zijn gevallen door de leegstand in de vlotterkamer,maar meestal is het spul vervuild,heb nog wel het een en ander liggen van dat spul.

Geplaatst: 15.11.2007 - 12:40
door Gast
Heb een 240 gehad met B230A + LPG.
Carburateur was voorzien van een liftsetje, welke zorgde dat de vlotter naar boven getrokken werd. De sproeiernaald + teflon buis sleten hierdoor niet.
Dit werkte perfect. 350.000 km mee gereden, nog nooit een sleutel aan het motorblok geweest. Oliverbruik 1 liter op ca. 8.000 km, kop nog nooit gereviseerd. Carburateur ook 100%.

Geplaatst: 15.11.2007 - 13:56
door jackvolvo
ik weet dat hij toen op gas goed liep, maar daarna ook. Verder ging toen een mechaniekje die aan het blok zit kapot, dit er nieuw opgezet liep toen goed maar is toen onderhoud gepleegt en ging steeds slechter lopen.
Nou loopt hij dus niet meer op gas, maar ik wil even het onderhoudshistorie nagaan. alvast bedankt