carburateur

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jackvolvo
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12.11.2007 - 20:48
Locatie: helmond

Hallo ik ben hier pas nieuw op het forum. ik ben nu op dit moment bezig met mijn volvo 740gl uit 1985, maar ik zit op dit moment met een probleem, hij loopt sinds pas slecht, en heb mij laten vertellen dat het waarschijnlijk de carb. kan zijn, dit omdat hij ooit op gas heeft gelopen(nu niet meer).
Heeft iemand hier ooit eerdere ervaringen mee gehad of heeft u een carb. liggen voor een b230a, laat een berichtje achter

groeten jack
Gebruikersavatar
MaGNeT
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 14.02.2007 - 21:23
Locatie: Friesland

Wat is het probleem? Is het al zeker dat het de carburateur is? Liep hij wel goed op gas?
Repareer je kwakkelende km-teller zelf!

Volvo 740 GL - sedan - 1986 - >375.000km - B230K - LPG
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

B230A is een minder vaak gezien motortype.
Kan je niks vertellen over de carb die er op zit.
Ik zou eerst beginnen met je ontsteking na te kijken, benzinedruk meten op de carburateur.
Misschien een benzinepomp die niet zo best meer is...
voor de rest weet ik ook erg weinig over constante druk carburateurs(zoals op de B230A).
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
glitz
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 29.03.2007 - 09:59

Ik heb ooit een 440 gehad die op gas had gelopen, wat een drama zeg, liep nooit goed stationair. Dit door de kromme carb. voet, lekke inlaatspruitstukpakking en verbrande kleppen.
Echter bleef hij het wel 7 jaar doen maar vraag niet hoe. Ik denk dat je een gebed zonder eind hebt met je motor. Ik zeg maar zo...gas is ook om op te koken.
Gebruikersavatar
MaGNeT
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 14.02.2007 - 21:23
Locatie: Friesland

glitz schreef:Ik heb ooit een 440 gehad die op gas had gelopen, wat een drama zeg, liep nooit goed stationair. Dit door de kromme carb. voet, lekke inlaatspruitstukpakking en verbrande kleppen.
Echter bleef hij het wel 7 jaar doen maar vraag niet hoe. Ik denk dat je een gebed zonder eind hebt met je motor. Ik zeg maar zo...gas is ook om op te koken.
Je kan een 440 motorblok (Renault) niet vergelijken met een 740 motorblok (Volvo).

En op LPG koken is nog vrij lastig; dat doen we op aardgas ;)

Is dit de carburateur?
http://www.ruddies.business.t-online.de ... rgaser.htm
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

carburateur is sterk vervuild,de vlotter kan uit elkaar zijn gevallen door de leegstand in de vlotterkamer,maar meestal is het spul vervuild,heb nog wel het een en ander liggen van dat spul.
Gast

Heb een 240 gehad met B230A + LPG.
Carburateur was voorzien van een liftsetje, welke zorgde dat de vlotter naar boven getrokken werd. De sproeiernaald + teflon buis sleten hierdoor niet.
Dit werkte perfect. 350.000 km mee gereden, nog nooit een sleutel aan het motorblok geweest. Oliverbruik 1 liter op ca. 8.000 km, kop nog nooit gereviseerd. Carburateur ook 100%.
Gebruikersavatar
jackvolvo
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12.11.2007 - 20:48
Locatie: helmond

ik weet dat hij toen op gas goed liep, maar daarna ook. Verder ging toen een mechaniekje die aan het blok zit kapot, dit er nieuw opgezet liep toen goed maar is toen onderhoud gepleegt en ging steeds slechter lopen.
Nou loopt hij dus niet meer op gas, maar ik wil even het onderhoudshistorie nagaan. alvast bedankt
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”