Hallo,
Ik rijd een Amazon 13-134 S uit 1968.
Nu is het probleem dat er een paar maanden terug iets mis ging in de motor. Onder het rijden verloor ik snelheid en hoorde een tikkend geluid. Ik kreeg te horen dat het waarschijnlijk een verbrande zuigerkop is.
Ik ben nu op zoek naar iemand die een goede motor wil inruilen voor die van mij (tegen vergoeding natuurlijk). Alleen ben ik net daarna gestopt met werken en zit ik weer op school. Daardoor heb helaas erg weinig tijd om te sleutelen. Het gaat om een B20 motor die op LPG loopt. Wie helpt mij uit de brand en weer terug op de weg?!
gr. Bart Haakman
Email: gelefietstas@hotmail.com
B20 motor
- wassinkh
- 1st Gear member
- Contacteer:
Hallo Bart,
Dat tikkende geluid kan ook heel goed het distributie tandwiel zijn wat de geest gegeven heeft.
Als je de motor in het bovenste dode punt zet, (merkteken van de pulley op de nok van het aluminium deksel) en dan de ventilatorbladen heen en weer bewegen, dan moet je geen vrije slag voelen.
Heb je dat wel, dan kun je nog kijken, als je de verdeelkap er af hebt , of de rotor meedraait.
Zo niet, dan is het tandwiel kapot.
Dat is relatief makkelijk te vervangen, zeker als je een werkplaats handboek hebt.
Succes. Huib
Dat tikkende geluid kan ook heel goed het distributie tandwiel zijn wat de geest gegeven heeft.
Als je de motor in het bovenste dode punt zet, (merkteken van de pulley op de nok van het aluminium deksel) en dan de ventilatorbladen heen en weer bewegen, dan moet je geen vrije slag voelen.
Heb je dat wel, dan kun je nog kijken, als je de verdeelkap er af hebt , of de rotor meedraait.
Zo niet, dan is het tandwiel kapot.
Dat is relatief makkelijk te vervangen, zeker als je een werkplaats handboek hebt.
Succes. Huib
- Fat Rat
- 5th Gear member
je verloor op dat moment snelheid, is er nog wel op enige manier met de auto te rijden?? Loopt de motor misschien op 3 pootjes?
wat zegt een compressie test?
mogelijk een klep naar z'n grootje?
Verbrande zuigerkop klinkt mij heel raar in de oren, maar goed ik weet er ook niet super veel van.
Zou ook zeker even naar de tip van Huib kijken...
wat zegt een compressie test?
Verbrande zuigerkop klinkt mij heel raar in de oren, maar goed ik weet er ook niet super veel van.
Zou ook zeker even naar de tip van Huib kijken...
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Bart Haakman
- Starter
[quote="Fat Rat"]je verloor op dat moment snelheid, is er nog wel op enige manier met de auto te rijden?? Loopt de motor misschien op 3 pootjes?
quote]
Hallo Fat Rat,
Ik kan niet meer rijden, de motor start niet meer en de compressie is ook erg laag. Ik kreeg ook het idee dat de motor op 3 pootjes liep...
quote]
Hallo Fat Rat,
Ik kan niet meer rijden, de motor start niet meer en de compressie is ook erg laag. Ik kreeg ook het idee dat de motor op 3 pootjes liep...
- Bart Haakman
- Starter
Hallo Huib,
Bedankt voor je adviezen! Ik ga zeker even kijken of het daaraan ligt.
Graag zou ik het ook zelf willen verhelpen, dan leer ik daar ook weer van.
Bedankt voor je adviezen! Ik ga zeker even kijken of het daaraan ligt.
Graag zou ik het ook zelf willen verhelpen, dan leer ik daar ook weer van.