Mustang versus S60 T5
- gertsan
- 3rd Gear member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04
Vorige week in de VS geweest en een mustang V6 4.0 liter gereden. Maar geef mij maar mijn S60 T5 dat rijdt lekkerder, rustiger en heeft echt veel meer Power. Het lijkt wat die vier liter maar is toch echt niets vergeleken mijn eigen wagen.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 19.06.2007 - 13:48
- Locatie: Gelderland
Je zou inderdaad denken 4 liter.......
Ik vind de S60 die wij hebben ook heerlijk, nog nooit zo'n fijne auto gehad!
Op vakantie ruim 1100 km rijden en nog niet moe uitstappen zegt dan ook meer dan genoeg!
Ik vind de S60 die wij hebben ook heerlijk, nog nooit zo'n fijne auto gehad!
Op vakantie ruim 1100 km rijden en nog niet moe uitstappen zegt dan ook meer dan genoeg!
S60 D5 bouwjaar 2002, wat een heerlijke auto!
Nu een XC70 D5 AWD uit 2006
Nu een XC70 D5 AWD uit 2006
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Moet je hem ook wel vergelijk met de V8. Mijn broer heeft zo'n ding (nieuwe type) en die is toch echt wel snel hoor. Met een standaard T5 houd je die niet bij, zeker niet bij de start.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- gertsan
- 3rd Gear member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04
Daar heb ik echt mijn twijfels over eerst zien dan geloven. die v4.0 liter red het echt niet. En verder je kunt het ook vergelijken met een formule 1 wagen maar dan red je het ook niet. Ik ben nu een 4.0 liter v6 met een 2.3 5 cyl aan het vergelijken en dat valt goed tegen. Je hebt ook een 610 pk versie. Ja dat kan ik me voorstellen. Dat is van een ander caliber. Maar het viel mij vies tegen. Dat was de boodschap
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Geloof mij daaraan hoef je niet te twijfelen. Heb zelf een V70R gehad, maar die mustang is gewoon sneller. 0-100 onder 5,5 seconden, 300 pk, 434 Nm en bijna net zo zwaar als een S60T5. Dat ding hamert ook gewoon harder door op hoge snelheid.
Ik heb het natuurlijk niet over de V6. Een echte Mustang ligt een V8 in. Overigens is die V8 naar Amerikaans begrippen erg modern. Volledig aluminum, bovenliggende nokkenas, 3 klepen per cilinder.
Ik heb het natuurlijk niet over de V6. Een echte Mustang ligt een V8 in. Overigens is die V8 naar Amerikaans begrippen erg modern. Volledig aluminum, bovenliggende nokkenas, 3 klepen per cilinder.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- gertsan
- 3rd Gear member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04
ik geloof je wel maar het gaat mij gewoon er om dat deze vies tegenviel. Als kind hoorde je dat het zo'n enorme kar was. Natuurlijk rijdt een 8-cilinder weer een stuk beter. Maar als je een acht cilinder moet nemen om dit te kunnen vind ik wel erg extreem.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik wil er wel wat over kwijt.
Een Mustang is een jongensdroom voor mij. Vooral die met een dikke V8 maar qua afwerking, comfort en verfijndheid redt ie het niet tegen mijn S60.
En daar komt bij. Ik hoef geen dikke motor meer voor het dagelijkse verkeer. Dat geeft zeker vanaf volgend jaar toch alleen maar problemen. Ook in de binnensteden
Daar is zelfs mijn D5 al veel te ruim bemeten. 
Een Mustang is een jongensdroom voor mij. Vooral die met een dikke V8 maar qua afwerking, comfort en verfijndheid redt ie het niet tegen mijn S60.
En daar komt bij. Ik hoef geen dikke motor meer voor het dagelijkse verkeer. Dat geeft zeker vanaf volgend jaar toch alleen maar problemen. Ook in de binnensteden


VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 22:02
- Locatie: drenthe
Amerikaanse auto s zijn anders dan die in europa. Ik heb dit voorjaar in Canada 3 weken getoerd met een Dodge Charger V 6. Bijna 7000 km gereden en met veel plezier. De auto was erg stil en voor ons snel genoeg. Het enige nadeel was de erg kleine zijramen en het interieur van hard plastic. Verder een heerlijke reiswagen. Maar dat is mijn S 60 D 5 ook. Wel grote zijramen maar weinig ruimte voor eventuele passagiers achterin. Zo heeft elke auto zijn voor en nadelen.