Volvo 440 2.0i Polar Sports kopen??

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
CEES60
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14.09.2004 - 17:07

Hallo,

Ik ben bij de plaatselijke Suzuki-dealer een prachtige Volvo 440 2.0i Polar Sports uit 1997 met 153.000 km tegen gekomen. Het is een mooie rode (niet dof) met Cetus velgen/spoiler/half leer/airco/mistlampen/boordcomputer/cv+afstandbediening/trekhaak..
Hij is volledig dealeronderhouden, en ziet er gewoon keurig uit.
De vraagprijs is 3250 incl. APk, maar excl. beurt, die hij wel nodig heeft. Aan de prijs valt niet veel te doen heb ik reeds gemerkt. Is de prijs een beetje redelijk, denken jullie?
Ik heb nu een Seat Arosa uit 1999 met 78000km en een Polo uit 1998 met 120.000 km. Ik ga er dus in jaren en km's op achteruit, maar ga dan wel Volvo rijden natuurlijk!!!! Als ik evt. tot de koop overga, wil ik de Seat inruilen....
Mijn vraag is dus of de prijs redelijk is.

Alvast bedankt,

Cees
glitz
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 29.03.2007 - 09:59

nee, 2000 euro is een mooie prijs, zeker voor een rode zonder airco. Is de distributieriem + spanrollen + waterpomp vervangen na 7 jaar of 90.000 km. Zo nee dan kan de dealer dat meteen ff meenemen. Succes!
glitz
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 29.03.2007 - 09:59

oh ik zie wel airco...ja net wakker ;-) ik heb zoieso wat opties gemist..als ik zo kijk zo ik niet verder gaan dan 2500.
Gebruikersavatar
The Real Master
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 27.07.2006 - 17:17
Locatie: Salland

Ik zou eerder naar deze kijken ;)

http://www.speurders.nl/speurder.php?id=35631421

Deze heeft geen beurt nodig en hoef je ook niet bang te zijn dat die dof word.
Deze auto is dat geld wel waard lijkt mij.

Of iemand hier andere gedachten over.

Gr. TRM
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Ik vind de 460 niet meer waard dan 1500 euro. Met een maximum van 2000. Als het een model is met alles, dus ABS,AIRCO, ARS, boordcomputer, 2ltr, alles elektrisch (wat kon op de 4xx), koplampwissers, spoiler achterop etc.. met een heleeee lage km stand.

Ik heb voor mijn 460 uit 95, sports line, met bijna alles maar zonder airco en ars 750 euro betaald. Vond het meer niet waard. Voor mijn eerste 460 (ook modeljaar 95) betaalde ik in 2002 zo'n 1900 euro. Vond dat al teveel geld en dat is ruim 5 jaar geleden.

Maar moet ieder voor zichzelf weten.

En koop zo'n wagen aub prive, bij dealers wordt je toch zo opgelicht. Is het niet de onderhoud dan wel de prijs.

Lekker particulier van iemand die hem altijd bij Volvo in onderhoud heeft gehad, liefst een bejaard iemand. Binnen een half jaar heb je zo'n auto weer vlot gemaakt.
Gebruikersavatar
The Real Master
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 27.07.2006 - 17:17
Locatie: Salland

Ik persoonlijk kijk naar de staat van de auto en de onderhoudsbeurten.
Als de auto van binnen al niet schoon is dan is die auto bijna nooit verzorgd geweest en dus gebruikt als een echt vervoermiddel.
Wil iemand plezier van zijn auto hebben dan ben je gewoon verplicht je auto goed te verzorgen en te onderhouden.

Als iemand dit niet heeft gedaan met zijn 4 serie en de auto puur als vervoermiddel heeft gebruikt zul je op prijzen uit komen die mightyspawn noemt.

Dat zie je bij particuliere maar ook bij garage verkopen als er iets niet goed is aan de auto is de prijs zoals die moet zijn maar als er maar iets is met de auto dan is het al een koopje en dat merk je naderhand ook.

Inruilprijs wat die van mij oplevert is 3000 euro dat is voor een auto van 8000 euro.

De dealer waar ik hem heb gekocht zou hem voor 3950 te koop zetten heeft die mij verteld.

(Dit krijgt uiteraard niet iedereen te horen tenzij je pa er werkt)

Denk goed na wat je koopt een auto die je goedkoop koopt is meestal duurkoop.

Gr.TRM
CEES60
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14.09.2004 - 17:07

Ik vond de prijs ook vrij stevig, maar mede omdat hij er echt perfect uit ziet, ben ik geintresseerd geraakt. En omdat ik er in leeftijd niet teveel op achteruit wil gaan, wil ik een zo'n laat mogelijk model, en dat is deze wel natuurlijk uit 10-1997...Ik ga morgenmidaag een proefritje maken, en zal hem dan nog eens goed bekijken en aan de tand voelen.
De onderhoudsbeurt wil ik er nog bij bedingen, en zal eens goed bekijken wat er de afgelopen jaren aan onderhouden is, dus hoe het zit met de distributie riem etc..
Ik houd jullie op de hoogte! Hier volgt nog een fotootje...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20779
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Voor 3250,- moet je een goede (dus zoals Glitz zegt met nog betrouwbare distributie etc) kopen. Als de beurt niet uitgevoerd wordt zou ik deze laten staan.

Hoe mooi hij er ook uitziet. Max exclusief beurt is 2500,-- Euro.

Wat dat betreft is die flame red Luxury Line via speurders echt een betere keus. Weliswaar wat ouder, maar valt ook wel wat aan de prijs te doen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
The Real Master
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 27.07.2006 - 17:17
Locatie: Salland

Hey die flame red is ook een vraagprijs ;)

Plus van die kan je een gedetailleerd overzichtje krijgen ivm onderhoud en vervangen onderdelen en dat is incl de wielbouten :P

Gr.TRM
CEES60
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14.09.2004 - 17:07

Ik heb gister een proefrit gemaakt, en hij reed goed. Alles functioneerde goed etc.. Echter zag ik bij de spatbordrand achter wat roets aan de binnenkant, wat reeds was aangetipt. Aan de andere zijde was de binnnenkant goed, maar er een paar pitjes roest van binnenuit, en die zag je dus aan de buitenzijde van de spatbordrand zitten.
De auto was profesioneel gepoetst, dus evt. doffe plekken zie je dan niet.
Door de roest en het evt. doffe, en de forse prijs, heb ik besloten de auto niet te kopen.
Dus we zien wel weer waar ik nu tegenaan loop, ik ga rustig verder kijken.

Gr. Cees
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20779
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen. Als er al roest op zit is het maar de vraag hoever het staat. En dat is juist de makke van de 400 serie.

Hoewel ik begrip heb voor je eerder ingenomen standpunt zou je die Flame Red van Speurders ook kunnen overwegen. Dit is wel de meest luxe uitvoering met alles erop en eraan af fabriek. (En voor liefhebbers de mooiste velgen 8)

En vergeet niet. Het is een Vraagprijs.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
The Real Master
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 27.07.2006 - 17:17
Locatie: Salland

V480-S60 schreef:Ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen. Als er al roest op zit is het maar de vraag hoever het staat. En dat is juist de makke van de 400 serie.

Hoewel ik begrip heb voor je eerder ingenomen standpunt zou je die Flame Red van Speurders ook kunnen overwegen. Dit is wel de meest luxe uitvoering met alles erop en eraan af fabriek. (En voor liefhebbers de mooiste velgen 8)

En vergeet niet. Het is een Vraagprijs.
Tja buiten die opties heb ik er hier in de schuur nogal wat opties voor bij liggen notenhout interieur plakkers origineel volvo.
Weetje alles wat erop zit is origineel volvo de zonwering achterraam tot de extra opbergvakjes in de kofferruimte.
Zelfs een nieuwere APK is geen probleem en een check via elke garage is ook toegestaan.
Cees wil perse eentje van 1997 met die opties en die km stand met alle opties.

Dat zeg ik ... Fire Red ... Speurders :thumbleft:
Gebruikersavatar
arieribbens
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 21.10.2007 - 20:10

mightyspawn schreef:Ik vind de 460 niet meer waard dan 1500 euro. Met een maximum van 2000. Als het een model is met alles, dus ABS,AIRCO, ARS, boordcomputer, 2ltr, alles elektrisch (wat kon op de 4xx), koplampwissers, spoiler achterop etc.. met een heleeee lage km stand.

Ik heb voor mijn 460 uit 95, sports line, met bijna alles maar zonder airco en ars 750 euro betaald. Vond het meer niet waard. Voor mijn eerste 460 (ook modeljaar 95) betaalde ik in 2002 zo'n 1900 euro. Vond dat al teveel geld en dat is ruim 5 jaar geleden.

Maar moet ieder voor zichzelf weten.

En koop zo'n wagen aub prive, bij dealers wordt je toch zo opgelicht. Is het niet de onderhoud dan wel de prijs.

Lekker particulier van iemand die hem altijd bij Volvo in onderhoud heeft gehad, liefst een bejaard iemand. Binnen een half jaar heb je zo'n auto weer vlot gemaakt.
Maar waar vind je ze? Als je op marktplaats oid kijkt zie je echt geen facelift modellen 440 voor 750 euro staan... Zeker niet met wat opties of velgen etc.

Bedenk me net dat de motor ook scheelt, een 2 liter vind je iig niet voor 750 euro, een 1.6 misschien wel? :)
Gebruikersavatar
The Real Master
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 27.07.2006 - 17:17
Locatie: Salland

precies wat ik duidelik probeer te maken.

Zie eens en 2 liter in uitmuntende staat te vinden ... geheid als je hem vind dat je op een minimale bedrag van 3000 euro zult uitkomen.

Het lijkt erop dat sommige mensen denken dat het bij iedereen om winst gaat.

Nee, het gaat mij erom dat mijn eland word overgenomen door iemand die er netzoveel plezier aan zal hebben als ik, en ook netzoveel liefde zal geven als ik heb gedaan.

Mijn 2 liter is in uitmuntende staat zo een zul je never nooit niet weer tege komen naar mijn kennis.

Ik hoef hem ook uberhaubt geen haast met de verkoop als die weg is ga ik kijken naar een S40 of S60 waar ik nog niet uit ben en als de 440 niet word verkocht blijf ik hem dagelijks gebruiken voor voon werk verkeer (snelweg van 20km)

De ballen en laat ze niet vallen :D

PS:sommigen denken dat het gaat om een std 440. Nee hoor echt niet !!!
TRM
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”