Airco S40
- Dani
- 1st Gear member
:-x Ik heb een S40 uit 2000. Mijn airco koelt niet genoeg, als het erg warm is, zo rond de 30 graden is het niet meer koel te krijgen. De airco is al opnieuw gevult, droger filter is vervangen envenals het expantieventiel. Nu wordt er gezegd dat de compressor niet meer goed functioneerd. Ik ben reeds 800 euro verder en als ik de compressor moet laten vervangen ben ik weer 700 euro verder. Kan iemand mij vertellen wat het probleem kan zijn.
-
- 4th Gear member
Ik heb me wel eens laten vertellen dat als je de airco langere tijden uit laat, dat je condensor naar de knoppen gaat. Whatever that may be.
Je bespaart een paar centen op je benzine en komt vervolgens voor extra dure reparaties te staan.
Ik vermoed echter dat Ramon&Ramon hier wel iets intelligents over kan roepen, die heeft per slot van rekening praktijkervaring met volvo's vanuit de garage.
Je bespaart een paar centen op je benzine en komt vervolgens voor extra dure reparaties te staan.
Ik vermoed echter dat Ramon&Ramon hier wel iets intelligents over kan roepen, die heeft per slot van rekening praktijkervaring met volvo's vanuit de garage.
-
- 1st Gear member
je geeft zelf al aan dat je airco niet goed koelde, er zijn onderdelen vervangen waarschijnlijk voor de lekkage. Als een airco langzaam leegloopt dan verliest hij ook de druk waarmee hij wekt, de compressor moet dan verschrikkelijk goed zijn best doen en schakelt achter elkaar in en uit terwijl normaal gesproken er een langere tijd tussen zit.
Het in en uitschakelen van de compressor gebeurd door een electromagnetische koppeling op die compressor. door het te vaak in en uitschakelen slijt deze koppeling en wordt de luchtspleet ertussen te groot om de pomp te laten werken, de pomp dient dan vervangen worden of als dat mogelijk is te worden afgesteld met shimms.
Een ander mogelijke oplossing is om de klinknagel op de koppeling met een hamer iets aan te tikken
Het in en uitschakelen van de compressor gebeurd door een electromagnetische koppeling op die compressor. door het te vaak in en uitschakelen slijt deze koppeling en wordt de luchtspleet ertussen te groot om de pomp te laten werken, de pomp dient dan vervangen worden of als dat mogelijk is te worden afgesteld met shimms.
Een ander mogelijke oplossing is om de klinknagel op de koppeling met een hamer iets aan te tikken