Beste Mensen
Ik heb een aantal vraagjes omtrend invoeren.
Stel ik koop morgen een auto in duitsland, niet bij een autohandelaar, maar bij een partikulier.
Welke papieren heb ik nodig van die persoon om hem in te voeren in Nederland????
Waar moet ik op letten bij aankoop, als hij gekeurd moet worden in NL door de RDW?
1dags kenteken of langer dan 1 dag kenteken aanvragen?
1dags kenteken alleen voor nederland of ook in buitenland tot de nederlandse grens?
Verzekering? chassienummer of anders verzekeren. ???
Andere belangerijke dingen??
Ben jullie zeer dankbaar, voor jullie tijd en moeite.
groet
Invoeren C70
- MichelV70
- 2nd Gear member
XC60 D4 Inscription 2016
Polestar 2 awd
Polestar 2 awd
-
- 2nd Gear member
beste mensen.
ik ben dus vandaag wezen kijken naar de auto.
Partikulier, eigenaar heeft een 2de auto gekocht en heeft de volvo geschorst en de verzekering stop gezet.
Dus toen ik daar kwam heb ik even de auto gestart airco getest,of die niet lekte.
Motor gestart, paar keer gas gegeven en alles klonk goed niet verdacht.
Geen tikken in de motor etc: (benzine)
Maar de eigenaar wilde niet dat ik in die auto ga rijden, omdat hij onverzekerd en geen kenteken had.
Dus heb ik geen proefrit mogen maken.
Ik heb in de papieren gekijken, en auto heeft keurig netjes alles gehad.
Alle keuringen en testen in de onderhoudsboekjes aanwezig.
Stempels van volvo garage.(alleeen bij de volvo garage)
Distrubutieriem vervangen op 110.000
Belgische APK keuring tot 1-10-2008.
Het is de eerste eigenaar.
En nu zit ik toch met een verhaal in mijn hoofd dat ik niet mocht rijden met de auto.
Advies van iemand, wat moet ik nu doen?
niet even hoekje om.
ik ben dus vandaag wezen kijken naar de auto.
Partikulier, eigenaar heeft een 2de auto gekocht en heeft de volvo geschorst en de verzekering stop gezet.
Dus toen ik daar kwam heb ik even de auto gestart airco getest,of die niet lekte.
Motor gestart, paar keer gas gegeven en alles klonk goed niet verdacht.
Geen tikken in de motor etc: (benzine)
Maar de eigenaar wilde niet dat ik in die auto ga rijden, omdat hij onverzekerd en geen kenteken had.
Dus heb ik geen proefrit mogen maken.
Ik heb in de papieren gekijken, en auto heeft keurig netjes alles gehad.
Alle keuringen en testen in de onderhoudsboekjes aanwezig.
Stempels van volvo garage.(alleeen bij de volvo garage)
Distrubutieriem vervangen op 110.000
Belgische APK keuring tot 1-10-2008.
En nu zit ik toch met een verhaal in mijn hoofd dat ik niet mocht rijden met de auto.
Advies van iemand, wat moet ik nu doen?
niet even hoekje om.
- Paul
- Geartronic member
Gewoon hem bij zijn Volvo garage even "groene platen" laten halen en hem er voor laten betalen (als ze dat eventueel willen)
Dan gaan rijden!
Dan gaan rijden!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Oceanracer
- Geartronic member
Wat een raar verhaal: Wie zet nou zijn auto te koop (via internet, neem ik aan) en ontneemt vervolgens de (potentiele) kopers de mogelijkheid tot het maken van een proefrit.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
Wij hebben afgesproken bij de benzine station waar hij werkte (shell) hij had een auto gekocht (die 2de dan) BMW m3, op de zaak (en heeft die volvo c70) geschorst.
Auto stond al sinds juni te koop aangeboden.
Op 01-10-2008 heeft hij een APK erop gezet.
Ik heb even naar de banden gekijken voor en achter, profiel van de banden was nou 0,17cm denk ik ongeveer.
Dus dat was zowiezo de vraag hoe die door de keuring heengegaan is.
Keuring heeft ie trouwens niet bij de volvo garage zelf gedaan,maar bij een willekeurige garage houder, wat ik zo zag op de pappieren.
En idd: auto staat via internet te koop aangeboden.
Volvo C70 2.0 T, eerste eigenaar,133.000 gelopen, bj okt-1999
Auto stond al sinds juni te koop aangeboden.
Op 01-10-2008 heeft hij een APK erop gezet.
Ik heb even naar de banden gekijken voor en achter, profiel van de banden was nou 0,17cm denk ik ongeveer.
Dus dat was zowiezo de vraag hoe die door de keuring heengegaan is.
Keuring heeft ie trouwens niet bij de volvo garage zelf gedaan,maar bij een willekeurige garage houder, wat ik zo zag op de pappieren.
En idd: auto staat via internet te koop aangeboden.
-
- 2nd Gear member
Groene platen?Paul schreef:Gewoon hem bij zijn Volvo garage even "groene platen" laten halen en hem er voor laten betalen (als ze dat eventueel willen)
Dan gaan rijden!
En als ze dat niet willen?
Ze wilden zowiezo bar weinig, niet rijden,niet eens hoekje om,het was een dorp dus zowiezo geen politie in de buurt.
Raar allemaal, en ze wisten dat ik helemaal uit utrecht komt, dus ik kom niet voor mijn lolletje.
Toch drong de man aan (geen proefrit)
-
- 6th Gear member
Dit vindt ik al verdacht, staat die auto dan geschorst en wel bij een benzine station? Zo niet, hoe is die auto daar dan gekomen? het begint nu al te kriebelen...Sathumax schreef:Wij hebben afgesproken bij de benzine station waar hij werkte (shell)
Ik begin nu echt kriebels te krijgen....Op 01-10-2008 heeft hij een APK erop gezet.
Ik heb even naar de banden gekijken voor en achter, profiel van de banden was nou 0,17cm denk ik ongeveer. Dus dat was zowiezo de vraag hoe die door de keuring heengegaan is.
En nu ga ik het toch zeggen... Weet je zeker dat je genaaid wilt worden door een kerel? Ik zou het niet doen!En idd: auto staat via internet te koop aangeboden.
Niet vanwege de banden, maar als er iets mis is met het onderstel (ex-schade?, kapot subframe), dan kom je daar alleen achter door met een auto te rijden.
Zeker als er meer turbo's geleverd zijn als atmosferisch ademende exemplaren, dan zou ik gewoon nog even doorzoeken...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
Sathumax schreef: Belgische APK keuring tot 1-10-2008.
als ik het goed begrijp komt de auto uit Belgie, klopt dat?.Sathumax schreef:Op 01-10-2008 heeft hij een APK erop gezet.
Keuring heeft ie trouwens niet bij de volvo garage zelf gedaan,maar bij een willekeurige garage houder, wat ik zo zag op de papieren.
wat is dan een Belgische APK keuring?.
dat bestaat hier niet.
hier word de autokeuring gedaan door een officiele erkende en onafhankelijke instelling.
http://www.goca.be
keuring kan dus niet bij een garage of dealer.
1,6mm is de minimumgrens voor bandenprofiel.
het kan dus nog net, al zal hij wel een opmerking op z'n papier hebben staan hierover.
anders is de auto gekeurd met andere banden/wielen!.
dat er geen proefrit gemaakt kon worden kan ik wel aannemen.
niet ingeschreven en verzekerd voertuig.
bij staande houding is dat een inbeslagname.... (denk niet dat eender welke potentiele koper dat risico op zich neemt)
dat neemt niet weg dat de verkoper een oplossing had kunnen zoeken, bv met garage (proefrit)kentekenplaten...
-
- 2nd Gear member
Klopt helemaal.Ludo schreef:Sathumax schreef: Belgische APK keuring tot 1-10-2008.
Het is de eerste eigenaar.als ik het goed begrijp komt de auto uit Belgie, klopt dat?.Sathumax schreef:Op 01-10-2008 heeft hij een APK erop gezet.
Keuring heeft ie trouwens niet bij de volvo garage zelf gedaan,maar bij een willekeurige garage houder, wat ik zo zag op de papieren.
wat is dan een Belgische APK keuring?.
dat bestaat hier niet.
hier word de autokeuring gedaan door een officiele erkende en onafhankelijke instelling.
http://www.goca.be
keuring kan dus niet bij een garage of dealer.
1,6mm is de minimumgrens voor bandenprofiel.
het kan dus nog net, al zal hij wel een opmerking op z'n papier hebben staan hierover.
anders is de auto gekeurd met andere banden/wielen!.
dat er geen proefrit gemaakt kon worden kan ik wel aannemen.
niet ingeschreven en verzekerd voertuig.
bij staande houding is dat een inbeslagname.... (denk niet dat eender welke potentiele koper dat risico op zich neemt)
dat neemt niet weg dat de verkoper een oplossing had kunnen zoeken, bv met garage (proefrit)kentekenplaten...
Maar hij als auto verkoper weet donders goed dat de klant een proefrit wil maken.
Wat wel geregeld kon worden na de koop (als ik 1 dags kenteken aanvraag voor export naar nederland via RDW, dan zet hij tijdelijk de kenteken van zijn nieuwe auto erop en dan rijden wij naar de grens en op de grens doe je jou kenteken (van RDW op)dat was geen probleem.
Zo zei die beste man, de grens lag 1 a 2 km van de plek waar de auto staat.
Maar hij wilde niet hebben dat ik een proefrit maak in de straat(woonwijk)
- Oceanracer
- Geartronic member
Met andere woorden: Zodra jij betaald hebt is hij van zijn (probleem?)wagen af en ben jij de grens al over...
Even heel wat anders: Er staat op het plaza ook een C70 te koop, van een (Belgische) mede forummer. Is dat niet wat?
Even heel wat anders: Er staat op het plaza ook een C70 te koop, van een (Belgische) mede forummer. Is dat niet wat?
-
- 2nd Gear member
Heb je een link?Oceanracer schreef:Met andere woorden: Zodra jij betaald hebt is hij van zijn (probleem?)wagen af en ben jij de grens al over...
Vreemd allemaal, ik heb besloten om niet te doen.
- liquid_force
- 6th Gear member
je koopt een auto in Duitsland met Belgisch APK?
- Oceanracer
- Geartronic member
Je kunt de wagen hier vinden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Oceanracer
- Geartronic member
Het was ook maar een ideetje, ik weet niet eens of het uitkan, qua prijs want daar zit ik helemaal niet in. Maar ik had hem laatst opgemerkt, dus ik dacht; ik tip je even. Succes met je speurtocht. Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan, die andere te laten voor wat ie is.