Accu wil niet bijladen

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rvdodewaard
2nd Gear member
Berichten: 185
Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
Locatie: Waddinxveen

Eerst was de accukabel vervangen, toen de accu en gisteren de dynamo omdat deze niet voldoende spanning leverde. Hoewel dat gisteren wel goed ging, merk ik nu al weer dat de spanning afneemt. Heeft iemand een idee of suggesties?
D.M
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 03.06.2006 - 16:58

Heeft de auto geen lekstroom? (stroom afname als het contact uistaat)

Andere vraag, Hoe merk je dat de spanning afneemt?

Gr. Dennis
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

En de spanningregelaar, is die wel goed?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
The Real Master
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 27.07.2006 - 17:17
Locatie: Salland

zwaardere dynamo misschien een optie in combinatie met een zwaardere acuu ?

Gr.TRM
mighty_myte
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 14.11.2007 - 23:03

kan ook dat hij ergens kortsluiting maakt en zo veel stroom verliest.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Meet eerst eens na hoeveel spanning erop de accu staat met een multimeter. Spanning van de volle accu moet minstens de 12,5 volt zijn. Als de motor loopt moet de dynamo zo'n 14,5 volt leveren te meten via de accupolen. Loop ook eens alle aarde aansluitingen na of alle aansluitingen goed zijn, niet verroest/geoxideerd/los. En idd checken of je ergens een lekstroom hebt, bijv dat het lampje in de kofferbak, dashboard oid blijft branden.
Voordat je dingen gaat vervangen is het verstandig om eerst na te gaan wat er precies aan de hand is, anders ga je geld uitgeven aan onderdelen die nog goed waren.
Gebruikersavatar
rvdodewaard
2nd Gear member
Berichten: 185
Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
Locatie: Waddinxveen

Hoe zou ik moeten merken dat er ergens kortsluiting gemaakt wordt?

Ik heb geen lekstroom geconstateerd. En hoeveel aarde aansluitingen zijn er? Ik heb er drie gevonden.

Overigens loopt de motor met een koude start erg slecht op dit moment. Misschien heeft dat iets met elkaar te maken?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Kijk eens naar dit topic van het 480 forum, daar staan een hoop suggesties in over jouw probleem.
http://groups.msn.com/volvo480/technica ... 1921690548
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

controleer de aardverbinding op het frame die het deichtste bij de accu zit.
Loshalen, ontroesten, vasttrekken flink, silioconen spray erop.

Wim
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Heb je trouwens de onderdelen vervangen met 'fabrieks-nieuwe' onderdelen of 'sloop-nieuwe' onderdelen (risico dat ook deze niet 100% zijn)?
Verder, hoe merk je dat de spanning afneemt (voltmeter in dashboard? multimeter op accu?) en op hoeveel zit deze dan?
Misschien een tipje voor lekstroom: haal de gloeilampjes tijdelijk helemaal weg uit de verlichting van je dashboardkastje en de kofferbak etc. Zorg ook dat je lampen natuurlijk niet per ongeluk op parkeerverlichting staan.
Tot slot, heb je de diagnosestekker uitgelezen voor fouten en gereset? Geeft deze foutmeldingen anders dan de accu?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
rvdodewaard
2nd Gear member
Berichten: 185
Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
Locatie: Waddinxveen

Ik heb de massa aansluiting bij de accu tegen het schutbord opgeschuurd en dat heeft blijkbaar geholpen. Het lijkt er wel op in elk geval, hoewel ik nog moet meten met de multimeter.
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Als die weer zit, even siliconenespray of vaseline erop tegen het corroderen.
Ook je accupolen schoon houden en invetten tegen het corrorderen.
Succes verder

Wim
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
rvdodewaard
2nd Gear member
Berichten: 185
Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
Locatie: Waddinxveen

Kan ik de accupolen ook inspuiten met siliconenspray?
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”