Pagina 1 van 1

Accu wil niet bijladen

Geplaatst: 16.11.2007 - 08:46
door rvdodewaard
Eerst was de accukabel vervangen, toen de accu en gisteren de dynamo omdat deze niet voldoende spanning leverde. Hoewel dat gisteren wel goed ging, merk ik nu al weer dat de spanning afneemt. Heeft iemand een idee of suggesties?

Geplaatst: 16.11.2007 - 09:06
door D.M
Heeft de auto geen lekstroom? (stroom afname als het contact uistaat)

Andere vraag, Hoe merk je dat de spanning afneemt?

Gr. Dennis

Geplaatst: 16.11.2007 - 09:27
door Battlecruiser
En de spanningregelaar, is die wel goed?

Geplaatst: 16.11.2007 - 17:36
door The Real Master
zwaardere dynamo misschien een optie in combinatie met een zwaardere acuu ?

Gr.TRM

Geplaatst: 18.11.2007 - 13:44
door mighty_myte
kan ook dat hij ergens kortsluiting maakt en zo veel stroom verliest.

Geplaatst: 18.11.2007 - 15:35
door Iroll
Meet eerst eens na hoeveel spanning erop de accu staat met een multimeter. Spanning van de volle accu moet minstens de 12,5 volt zijn. Als de motor loopt moet de dynamo zo'n 14,5 volt leveren te meten via de accupolen. Loop ook eens alle aarde aansluitingen na of alle aansluitingen goed zijn, niet verroest/geoxideerd/los. En idd checken of je ergens een lekstroom hebt, bijv dat het lampje in de kofferbak, dashboard oid blijft branden.
Voordat je dingen gaat vervangen is het verstandig om eerst na te gaan wat er precies aan de hand is, anders ga je geld uitgeven aan onderdelen die nog goed waren.

Geplaatst: 20.11.2007 - 13:08
door rvdodewaard
Hoe zou ik moeten merken dat er ergens kortsluiting gemaakt wordt?

Ik heb geen lekstroom geconstateerd. En hoeveel aarde aansluitingen zijn er? Ik heb er drie gevonden.

Overigens loopt de motor met een koude start erg slecht op dit moment. Misschien heeft dat iets met elkaar te maken?

Geplaatst: 20.11.2007 - 15:23
door Iroll
Kijk eens naar dit topic van het 480 forum, daar staan een hoop suggesties in over jouw probleem.
http://groups.msn.com/volvo480/technica ... 1921690548

Geplaatst: 20.11.2007 - 20:03
door wpee
controleer de aardverbinding op het frame die het deichtste bij de accu zit.
Loshalen, ontroesten, vasttrekken flink, silioconen spray erop.

Wim

Geplaatst: 20.11.2007 - 23:42
door SchoutenCC
Heb je trouwens de onderdelen vervangen met 'fabrieks-nieuwe' onderdelen of 'sloop-nieuwe' onderdelen (risico dat ook deze niet 100% zijn)?
Verder, hoe merk je dat de spanning afneemt (voltmeter in dashboard? multimeter op accu?) en op hoeveel zit deze dan?
Misschien een tipje voor lekstroom: haal de gloeilampjes tijdelijk helemaal weg uit de verlichting van je dashboardkastje en de kofferbak etc. Zorg ook dat je lampen natuurlijk niet per ongeluk op parkeerverlichting staan.
Tot slot, heb je de diagnosestekker uitgelezen voor fouten en gereset? Geeft deze foutmeldingen anders dan de accu?

Geplaatst: 22.11.2007 - 09:37
door rvdodewaard
Ik heb de massa aansluiting bij de accu tegen het schutbord opgeschuurd en dat heeft blijkbaar geholpen. Het lijkt er wel op in elk geval, hoewel ik nog moet meten met de multimeter.

Geplaatst: 22.11.2007 - 22:21
door wpee
Als die weer zit, even siliconenespray of vaseline erop tegen het corroderen.
Ook je accupolen schoon houden en invetten tegen het corrorderen.
Succes verder

Wim

Geplaatst: 23.11.2007 - 09:04
door rvdodewaard
Kan ik de accupolen ook inspuiten met siliconenspray?