zoals ik in dit topic al aangaf ben ik op zoek naar een 440.
In eerste instantie wilde ik gaan voor een 440 of 460 op lpg (g3), maar de keuze daarin is wel erg beperkt (er staan er nu 3 op autotrader, en die zijn allemaal ver in het noorden).
Inmiddels denk ik er over om toch maar gewoon voor een 440 op benzine te gaan, en eventueel er later g3 in te laten zetten (ligt er aan hoeveel ik daadwerkelijk rijd per maand)
Wat eigenlijk mijn vraag is, is waar ik op moet letten bij het zoeken van een 440? wat zijn de zwakke plekken? welk onderhoud moet er zeker al gedaan zijn (zoals distributieriem).
Ik heb al een paar 440's bekeken, wat mij opviel was dat veel wat rotte plekken hadden bij de achterste wielkasten/spatborden. zij voor dat plaatwerk makkelijk vervangende delen te vinden? of is dat meteen een dure operatie?
Wat ik mij ook af vroeg is wat de meest luxe verie van de 440 is? Mijn huidige auto moet ik nog redelijk wat voor kunnen krijgen als ik hem inruil of zelf verkoop, dus dan wil ik meteen ook een goede 440 er voor terug. Ik zag al wat modellen met airco en abs, maar lederen bekleding bijvoorbeeld niet (bestaan er wel modellen met lederen bekleding?)
Er staan ook best wat 440 automaatjes te koop, blijven die versnellingsbakken een beetje goed, of is dat iets om van weg te blijven?
waar op letten bij het kopen van een 440?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 29.03.2007 - 09:59
Waar je op moet letten.
1) Roest bij de wielkastranden
2) Stationair goed lopen.
3) Schakelt de bak lekker ( iets zwaar is normaal )
4) Distributieriem + spanrollen + waterpomp gedaan na 7 jaar of 90.000 km.
5) Uitlaat niet lek
6) Bij flink remmen goed rechtdoor blijven gaan.
7) Doet de achterruitverwarming het.
Geen rode kopen (snel dof)
9) In het verleden geen gas ingezeten ( carb. modellen zijn bij uitbouw een drama )
10) Bij een 440 waar al gas inzit, wanneer de kop vervangen ( met gas gaat de kop maar 150.000 mee al zijn de menigen verdeeld )
11) Geen water op de plek van het reservewiel
12) Airco modellen vloeistoffen op niveau? Werking goed. Airco bij de 400 series = gevoelig en vaak te duur om te maken.
13) CVT bakken zijn niet best. Na 100.00 vaak al revisie nodig. Zoek op het forum verder, automaten heb ik geen idee zoek hiervoor ook even verder op het forum.
14) Verbruik van een 1.8i is rond de 1 op 11 bij normaal gebruik. Doe je je best zal je iets zuiniger kunnen.
Succes!
1) Roest bij de wielkastranden
2) Stationair goed lopen.
3) Schakelt de bak lekker ( iets zwaar is normaal )
4) Distributieriem + spanrollen + waterpomp gedaan na 7 jaar of 90.000 km.
5) Uitlaat niet lek
6) Bij flink remmen goed rechtdoor blijven gaan.
7) Doet de achterruitverwarming het.

9) In het verleden geen gas ingezeten ( carb. modellen zijn bij uitbouw een drama )
10) Bij een 440 waar al gas inzit, wanneer de kop vervangen ( met gas gaat de kop maar 150.000 mee al zijn de menigen verdeeld )
11) Geen water op de plek van het reservewiel
12) Airco modellen vloeistoffen op niveau? Werking goed. Airco bij de 400 series = gevoelig en vaak te duur om te maken.
13) CVT bakken zijn niet best. Na 100.00 vaak al revisie nodig. Zoek op het forum verder, automaten heb ik geen idee zoek hiervoor ook even verder op het forum.
14) Verbruik van een 1.8i is rond de 1 op 11 bij normaal gebruik. Doe je je best zal je iets zuiniger kunnen.
Succes!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
en waarom geen diesel kopen? dan heb je de mooie voordelen van goedkoper dan benzine en een actieradius van meer dan 900 km op 1 tank, hoef je later ook niks in te laten bouwen, turbodruk kan iets verhoogd worden waardoor vermogen toe neemt. het zijn leuke voordelen en het kost je niet veel geld meer dan de ombouw van G3 enz enz
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
1000e per jaar ipv 280e per jaar wegenbelasting, lijkt me genoeg reden om geen diesel te kopen. Benzine rijdt 700 kilometer op een tank en is tegenwoordig helemaal niet meer zo veel duurder..
Niet dat ik niet graag een diesel zou rijden hoor, maar voor veel mensen is het door de kilometers gewoon niet te doen, en ze zijn niet goed te krijgen.. misschien 100/3/1 verhouding (dus 100 goede benzinemodellen, 3 op g3 en 1 turbodieseltje die te krijgen zijn)
Niet dat ik niet graag een diesel zou rijden hoor, maar voor veel mensen is het door de kilometers gewoon niet te doen, en ze zijn niet goed te krijgen.. misschien 100/3/1 verhouding (dus 100 goede benzinemodellen, 3 op g3 en 1 turbodieseltje die te krijgen zijn)
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Hoi
Als je roest bij de wielkastranden achter hebt, dan zit het waarschijnlijk ook onderaan de dorpels achter. Trek lichtje aan de sideskirts, bij roest vallen de achterste er zo vanaf. An het gat zie je niet! Dit zit onder de skirt.
Verder shockbebrekers achter zijn bij de eerste modellen (tot 91 of zo) erg zacht. Lastig met 4 personen erin.
Wim
Als je roest bij de wielkastranden achter hebt, dan zit het waarschijnlijk ook onderaan de dorpels achter. Trek lichtje aan de sideskirts, bij roest vallen de achterste er zo vanaf. An het gat zie je niet! Dit zit onder de skirt.
Verder shockbebrekers achter zijn bij de eerste modellen (tot 91 of zo) erg zacht. Lastig met 4 personen erin.
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 11:19
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Ik heb een aantal jaren 460 2.0 I GLE gereden
Loopt best zuinig, 1 op 14 is haalbaar
Maar heeft het begeven op.....Roest bij wielkasten.
Loopt best zuinig, 1 op 14 is haalbaar
Maar heeft het begeven op.....Roest bij wielkasten.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 29.08.2006 - 20:07
bedankt voor alle tips, als ik een goede 440 wil kan ik dus beter zoeken naar één zonder roest bij de wielkasten?
een verbruik rond de 1 op 11 valt me eigenlijk nog tegen, gezien in nu 1 op 9 haal met 5.0l v8 en een 2x zo zware auto
Ik heb ook nog even rondgezocht naar diesels, maar die zijn vrij schaars, ik denk dat ik meer kans het op een echt goede 440 als ik naar een benzine model met lage km stand zoek.
een verbruik rond de 1 op 11 valt me eigenlijk nog tegen, gezien in nu 1 op 9 haal met 5.0l v8 en een 2x zo zware auto

Ik heb ook nog even rondgezocht naar diesels, maar die zijn vrij schaars, ik denk dat ik meer kans het op een echt goede 440 als ik naar een benzine model met lage km stand zoek.
- The Real Master
- 3rd Gear member
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 27.07.2006 - 17:17
- Locatie: Salland
Ik ken er wel eentje waarbij je nergens op hoeft te letten
Gr.TRM
http://www.speurders.nl/speurder.php?id=35631421

Gr.TRM
http://www.speurders.nl/speurder.php?id=35631421
- gertsan
- 3rd Gear member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04
De meeste zijn toch standaard dingen. Ik heb overigens een rode 460 gehad maar had geen roest, behalve op plekken waar inbraaksporen zaten. Koop wel lekker een 2.0i of turbo dan heb je wat meer trekkracht. Die kan naar frankrijk bij 140km/h nog 1:14 rijden. En dat een rode die 13 jaar is er nog goed kan uitzien zie je hier:glitz schreef:Waar je op moet letten.
1) Roest bij de wielkastranden
2) Stationair goed lopen.
3) Schakelt de bak lekker ( iets zwaar is normaal )
4) Distributieriem + spanrollen + waterpomp gedaan na 7 jaar of 90.000 km.
5) Uitlaat niet lek
6) Bij flink remmen goed rechtdoor blijven gaan.
7) Doet de achterruitverwarming het.
Geen rode kopen (snel dof)
9) In het verleden geen gas ingezeten ( carb. modellen zijn bij uitbouw een drama )
10) Bij een 440 waar al gas inzit, wanneer de kop vervangen ( met gas gaat de kop maar 150.000 mee al zijn de menigen verdeeld )
11) Geen water op de plek van het reservewiel
12) Airco modellen vloeistoffen op niveau? Werking goed. Airco bij de 400 series = gevoelig en vaak te duur om te maken.
13) CVT bakken zijn niet best. Na 100.00 vaak al revisie nodig. Zoek op het forum verder, automaten heb ik geen idee zoek hiervoor ook even verder op het forum.
14) Verbruik van een 1.8i is rond de 1 op 11 bij normaal gebruik. Doe je je best zal je iets zuiniger kunnen.
Succes!

S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
zie ik goed dat er een 460 spoiler op die 440 zit, de advertentie van speurders? minder mooi....
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- The Real Master
- 3rd Gear member
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 27.07.2006 - 17:17
- Locatie: Salland
Dat zie je idd heel goed een 440 met een 460 spoiler met 4e remlicht als ik hem aan zou sluiten maar dit heb ik niet gedaan omdat ik heb begrepen dat dit niet mag en dat je er zelfs voor bekeurd kunt worden.
Ik wilde perse een spoiler met remlicht vandaar de keuze voor eentje van een 460 die ik in kleur van mijn auto kon krijgen.
Gr.TRM
Ik wilde perse een spoiler met remlicht vandaar de keuze voor eentje van een 460 die ik in kleur van mijn auto kon krijgen.
Gr.TRM
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
als je dan het remlicht binnen verwijderd en die op de spoiler aansluit is het geen probleem. 4de remlicht is inderdaad niet toegestaan.
ik heb ooit een auto gezien met 3 extra remlichten naast elkaar bovenkant achterruit. bij remmen gingen er dus 5 lampen branden, maar de buitenste remlichten had hij ook meegeschakeld met de knipperlichten. erg vervelend om naar te kijken. en tegenwoordig heb je de nieuwe citroen met erg grote remlichtstrepen.
ik heb ooit een auto gezien met 3 extra remlichten naast elkaar bovenkant achterruit. bij remmen gingen er dus 5 lampen branden, maar de buitenste remlichten had hij ook meegeschakeld met de knipperlichten. erg vervelend om naar te kijken. en tegenwoordig heb je de nieuwe citroen met erg grote remlichtstrepen.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/723860 ... e_tdi.html
een redelijke goeie diesel uit belgie. 173000 km. kom je nog zelden tegen. en op kapaza nog 4 a 5 andere diesels te vinden.
een redelijke goeie diesel uit belgie. 173000 km. kom je nog zelden tegen. en op kapaza nog 4 a 5 andere diesels te vinden.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20781
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Er is wel degelijk lederen bekleding in de 440 en 460 geleverd.
Dit was zelfs standaard op de Luxury Line. Dat de LL van TRM dit niet heeft verwondert mij dan ook een beetje.
Dit was zelfs standaard op de Luxury Line. Dat de LL van TRM dit niet heeft verwondert mij dan ook een beetje.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- The Real Master
- 3rd Gear member
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 27.07.2006 - 17:17
- Locatie: Salland
Leren bekleding is niet standaard geweest bij de luxury line dat was een optie.
Gr.TRM
Gr.TRM
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
hallo kijk eens op deze site,,is wel helemaal in het zuiden des lands.
http://www.autoklijn.com/index.php?id=6
http://www.autoklijn.com/index.php?id=6
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 06.08.2007 - 22:09
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 20.11.2007 - 20:00
In duitsland zijn dacht ik meer luxe versies verkocht, met hout in het interieur, airco, stoelverwarming, infocenter, cruise control, A.B.S. e.d. Moet je ff rondkijken
Bij een lage km stand wel bedenken dat de kans erg groot is dat'ie teruggedraaid is! een diesel met 150000 km van 13 jaar oud vind ik verdacht!
Bij een lage km stand wel bedenken dat de kans erg groot is dat'ie teruggedraaid is! een diesel met 150000 km van 13 jaar oud vind ik verdacht!
440 1.9.TD '4ton, still going strong'
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 29.08.2006 - 20:07
inmiddels weer enige tijd verder en ben ik nog steeds op zoek naar een 440/460 (bijna genoeg gespaard
).
Wat mij opvalt is dat de wat betere modellen allemaal erg hoge km standen hebben.
Deze heeft bijvoorbeeld leuke opties (airco, cruise control) maar een km stand van 230.000: a
Deze is ook leuk, 2.0l en cruise control, maar ook een km stand van 236.000: b
Deze is ook leuk omdat het een turbo is, en redelijk geprijsd is, maar heeft ook al 260.000 er op zitten: c
Mijn gbv zegt dat als ik er een paar jaar mee wil doen ik er geen moet kopen die boven de 200.000 zit, zelf voor een volvo lijkt mij dat al een aardig hoge stand (en in de 440 en 460's zitten geen eens echte volvo motoren).
kunnen jullie hier misschien wat advies in geven? stel ik wil 3 tot 4 jaar met de volvo doen en rij zo'n 12.000 km per jaar, met wat voor stand op de teller zou ik er dan een moeten kopen?

Wat mij opvalt is dat de wat betere modellen allemaal erg hoge km standen hebben.
Deze heeft bijvoorbeeld leuke opties (airco, cruise control) maar een km stand van 230.000: a
Deze is ook leuk, 2.0l en cruise control, maar ook een km stand van 236.000: b
Deze is ook leuk omdat het een turbo is, en redelijk geprijsd is, maar heeft ook al 260.000 er op zitten: c
Mijn gbv zegt dat als ik er een paar jaar mee wil doen ik er geen moet kopen die boven de 200.000 zit, zelf voor een volvo lijkt mij dat al een aardig hoge stand (en in de 440 en 460's zitten geen eens echte volvo motoren).
kunnen jullie hier misschien wat advies in geven? stel ik wil 3 tot 4 jaar met de volvo doen en rij zo'n 12.000 km per jaar, met wat voor stand op de teller zou ik er dan een moeten kopen?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
ik heb een diesel gekocht, ik rij 30000 per jaar en ik kocht hem bij 266000 kilometer. ik wil hem toch wel 3 of 4 jaar gaan rijden om hem betaalbaar te houden. een diesel is vele malen goedkoper dan benzine, zelfs bij jouw 12000 km per jaar. het verschil wat ik had berekend tussen een 480 1.8 en 440 1.9td was dat ik bij diesel 1000 euro per jaar over houdt bij 30000 km. voor jou zal het dan ongeveer op 400 euro uitkomen, en je kan lekker lange stukken rijden op diesel. en het vermogen zit goed.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014